Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:09
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Hush


Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Hush

Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen


Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.

Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...

Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?


Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?

Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.

Vad bygger du det på ?

Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.

Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?


Jo för det har du också skrivit. bara det att du lyckas bli gravid 3 ggr under din tonår, Fyfan.

Jag har inte alls skrivit varför jag behåller det här barnet, va fan.


Jo, för att risken att inte få barn igen är tydligen stor för din del.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:11
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från xMySweetShadow_


Citat från Hush

Vilka egenskaper kräver du då?


"Kräver" är väl kanske ett lite kraftigt ordval, men i alla fall;
Att kunna tänka, röra på sig, vara medveten om saker och ting, vara kreativ, social, osv osv osv osv.
NEJ; jag menar inte att man inte är en människa om man är förlamad eller något sådant.
Menar mer att vi alla har egenskaper som gör oss människor på ett sätt eller annat.


Då behöver ju barnet ha levt ett tag för att kunna kallas människa. För det där formas utanför magen.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:11
Sharon Tjej, 34 år

Citat från xMySweetShadow_


Precis, det är alltså en stor skillnad mellan något mänskligt och en människa.
Men det finns en viss svårighet att sätta definitionen människa, med tanke på att man kan vara tvungen att använda sig utav egenskaper som fullt utvecklade människor inte besitter och därav indirekt påstå att dessa individer inte är människor.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:12
Hush Tjej, 32 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Hush

Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen


Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.

Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...

Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?


Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?

Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.

Vad bygger du det på ?

Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.

Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?


Jo för det har du också skrivit. bara det att du lyckas bli gravid 3 ggr under din tonår, Fyfan.

Jag har inte alls skrivit varför jag behåller det här barnet, va fan.

Jo, för att risken att inte få barn igen är tydligen stor för din del.


Men lilla vän, jag tror du får bli bättre på dina läskunskaper samt se vad som menas med texten.
Herregud, jag skrev att chansen att bli gravid igen är minimal, för alla.
Varför tror du jag gick yttligare en gång och gjorde abort om jag redan fått klart för mig att det inte vore så jävla smart.
Jo, för att jag inte var redo.
Du har ingen aning om varför det här barnet behålls ..ingen jävla aning har du .

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:14
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Tate


Citat från xMySweetShadow_

Precis, det är alltså en stor skillnad mellan något mänskligt och en människa.
Men det finns en viss svårighet att sätta definitionen människa, med tanke på att man kan vara tvungen att använda sig utav egenskaper som fullt utvecklade människor inte besitter och därav indirekt påstå att dessa individer inte är människor.



Nej, för jag har aldrig sagt att en individ MÅSTE besitta ALLA egenskaper för att det ska vara en människa. Det verkar vara någonting alla har svårt att förstå.

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:15
Upprorsmakare 33 år

Citat från xMySweetShadow_


Inget mänskligt liv, vill inte jag definiera det som.
OCH JA, en spermie är mänsklig blablabla, men inte en människa. Inte enligt mig.


Du kan inte jämföra något som definitivt kommer bli en människa och en spermie som inte är någonting för sig självt.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:17
Fittkrans Tjej, 30 år

Killar producerar oändligt mycket spermier. De är inga utvecklande liv.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:17
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från xMySweetShadow_

Inget mänskligt liv, vill inte jag definiera det som.
OCH JA, en spermie är mänsklig blablabla, men inte en människa. Inte enligt mig.

Du kan inte jämföra något som definitivt kommer bli en människa och en spermie som inte är någonting för sig självt.



Det gjorde jag inte.
Tate sa att en spermie var ett liv, och jag påstod att jag inte tyckte det var ett mänskligt liv.

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:17
Upprorsmakare 33 år

Citat från Rational


Killar producerar oändligt mycket spermier. De är inga utvecklande liv.

Det här.

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:18
Upprorsmakare 33 år

Citat från xMySweetShadow_


Det gjorde jag inte.
Tate sa att en spermie var ett liv, och jag påstod att jag inte tyckte det var ett mänskligt liv.


Det var du som började jämföra spermier med ett foster i första fasen för ett antal sidor sedan.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:18
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Hush


Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Hush

Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen


Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.

Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...

Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?


Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?

Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.

Vad bygger du det på ?

Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.

Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?


Jo för det har du också skrivit. bara det att du lyckas bli gravid 3 ggr under din tonår, Fyfan.

Jag har inte alls skrivit varför jag behåller det här barnet, va fan.

Jo, för att risken att inte få barn igen är tydligen stor för din del.


Men lilla vän, jag tror du får bli bättre på dina läskunskaper samt se vad som menas med texten.
Herregud, jag skrev att chansen att bli gravid igen är minimal, för alla.
Varför tror du jag gick yttligare en gång och gjorde abort om jag redan fått klart för mig att det inte vore så jävla smart.
Jo, för att jag inte var redo.
Du har ingen aning om varför det här barnet behålls ..ingen jävla aning har du .


Den är INTE minimal. Har själv gjort abort. PREVENTIVMEDEL har du hört det ordet, lilla vän?

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:20
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från xMySweetShadow_

Det gjorde jag inte.
Tate sa att en spermie var ett liv, och jag påstod att jag inte tyckte det var ett mänskligt liv.

Det var du som började jämföra spermier med ett foster i första fasen för ett antal sidor sedan.



Helt korrekt, för ett par sidor sedan. Det står jag fortfarande för. Men det var inte riktigt det vi diskuterade här, så varför väljer du att citera vår diskussion och hänvisa till någonting jag sa ett antal sidor sedan? Men för att klargöra - JA, för mig är en spermie ungefär lika utvecklat som ett foster när man gör abort i den mån att det inte har något medvetande, därmed är min inte åsikt att jag inte tycker man "tar ett liv" när man gör abort.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:21
Hush Tjej, 32 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Hush

Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen


Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.

Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...

Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?


Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?

Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.

Vad bygger du det på ?

Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.

Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?


Jo för det har du också skrivit. bara det att du lyckas bli gravid 3 ggr under din tonår, Fyfan.

Jag har inte alls skrivit varför jag behåller det här barnet, va fan.

Jo, för att risken att inte få barn igen är tydligen stor för din del.


Men lilla vän, jag tror du får bli bättre på dina läskunskaper samt se vad som menas med texten.
Herregud, jag skrev att chansen att bli gravid igen är minimal, för alla.
Varför tror du jag gick yttligare en gång och gjorde abort om jag redan fått klart för mig att det inte vore så jävla smart.
Jo, för att jag inte var redo.
Du har ingen aning om varför det här barnet behålls ..ingen jävla aning har du .

Den är INTE minimal. Har själv gjort abort. PREVENTIVMEDEL har du hört det ordet?


Du vet fortfarande inte ett jävla piss om mitt liv.
Jo det är den, för i helvete. Har du hört att ingen preventivmedel inte är 100 säkert ?

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:22
Upprorsmakare 33 år

Citat från xMySweetShadow_


Helt korrekt, för ett par sidor sedan. Det står jag fortfarande för. Men det var inte riktigt det vi diskuterade här, så varför väljer du att citera vår diskussion och hänvisa till någonting jag sa ett antal sidor sedan? Men för att klargöra - JA, för mig är en spermie ungefär lika utvecklat som ett foster när man gör abort i den mån att det inte har något medvetande, därmed är min inte åsikt att jag inte tycker man "tar ett liv" när man gör abort.

För att du sa fortfarande i princip samma sak nu.
Och det är fortfarande något otroligt inkorrekt.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 13:23
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Hush


Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Hush

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Hush

Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen


Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.

Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...

Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?


Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?

Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.

Vad bygger du det på ?

Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.

Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?


Jo för det har du också skrivit. bara det att du lyckas bli gravid 3 ggr under din tonår, Fyfan.

Jag har inte alls skrivit varför jag behåller det här barnet, va fan.

Jo, för att risken att inte få barn igen är tydligen stor för din del.


Men lilla vän, jag tror du får bli bättre på dina läskunskaper samt se vad som menas med texten.
Herregud, jag skrev att chansen att bli gravid igen är minimal, för alla.
Varför tror du jag gick yttligare en gång och gjorde abort om jag redan fått klart för mig att det inte vore så jävla smart.
Jo, för att jag inte var redo.
Du har ingen aning om varför det här barnet behålls ..ingen jävla aning har du .

Den är INTE minimal. Har själv gjort abort. PREVENTIVMEDEL har du hört det ordet?


Du vet fortfarande inte ett jävla piss om mitt liv.
Jo det är den, för i helvete. Har du hört att ingen preventivmedel inte är 100 säkert ?



Du kan inte lura mig, jag köper det inte. Man blir inte på smällen 3 gånger på så kort tid när man använt preventivmedel. End of story. Du är bara dum i huvudet och oansvarig.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet