Abort - Rätt eller fel?
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Hush
Vilka egenskaper kräver du då?[/i]
"Kräver" är väl kanske ett lite kraftigt ordval, men i alla fall;
Att kunna tänka, röra på sig, vara medveten om saker och ting, vara kreativ, social, osv osv osv osv.
NEJ; jag menar inte att man inte är en människa om man är förlamad eller något sådant.
Menar mer att vi alla har egenskaper som gör oss människor på ett sätt eller annat.
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Hush
Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen
Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.
Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...
Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?
Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?
Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.
Vad bygger du det på ?
Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Hush
Vilka egenskaper kräver du då?
"Kräver" är väl kanske ett lite kraftigt ordval, men i alla fall;
Att kunna tänka, röra på sig, vara medveten om saker och ting, vara kreativ, social, osv osv osv osv.
NEJ; jag menar inte att man inte är en människa om man är förlamad eller något sådant.
Menar mer att vi alla har egenskaper som gör oss människor på ett sätt eller annat.
Okej, så. När barnet väl är ute då ? Deras tal..en bebis kan inte prata.
Alltså inte mänskligt?
Hush
Tjej, 32 år
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Hush
Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen
Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.
Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...
Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?
Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?
Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.
Vad bygger du det på ?
Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.
Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Tate
Citat från xMySweetShadow_
Finns dock ett problem, det man indirekt säger, när man säger att egenskaper är nödvändiga, är att en hjärndöd inte är en människa.
Touché.
Förstår precis hur du menar. Fast nu diskuterade vi från början vad som är ett "liv" och när ett liv blir ett liv från det att ett ägg befruktas till det att barnet föds - När däremellan man vill klassa fostret som ett liv.
Folk som ligger i koma/är hjärndöda osv är väl en lite annan sak enligt mig, och inte riktigt det jag ville diskutera i det här sammanhanget.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Hush
Okej, så. När barnet väl är ute då ? Deras tal..en bebis kan inte prata.
Alltså inte mänskligt?
Tyckte jag klargjorde tydligt att jag INTE tycker att bara för att en människa inte besitter en av ovan nämnda egenskaper så är det inte en människa.
Fast ändå så kräver du de egenskaperna för att det ska vara mänskligt ?
Sharon
Tjej, 34 år
Citat från xMySweetShadow_
Ett liv är ju faktiskt något levande och behöver inte vara något komplex. Även en spermie är ett liv liksom.
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Hush
Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen
Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.
Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...
Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?
Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?
Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.
Vad bygger du det på ?
Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.
Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?
Jo för det har du också skrivit. bara det att du lyckas bli gravid 3 ggr under din tonår, Fyfan.
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Hush
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Hush
Okej, så. När barnet väl är ute då ? Deras tal..en bebis kan inte prata.
Alltså inte mänskligt?
Tyckte jag klargjorde tydligt att jag INTE tycker att bara för att en människa inte besitter en av ovan nämnda egenskaper så är det inte en människa.
Fast ändå så kräver du de egenskaperna för att det ska vara mänskligt ?
Inte alla. Det har jag aldrig sagt.
Och som sagt, pratar jag mer om när ett liv blir ett liv om man tänker under en graviditet. Det är inte så att jag går runt och säger att alla som är förlamade inte är människor. Eller att alla som är stumma inte är mänskliga. Men det känns som att du väljer att ta det så - Men är som sagt inte så jag menar. Capiche?
Hush
Tjej, 32 år
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Hush
Dock finns det vetenskaplig fakta som säger när fostret blir till barn.
jag håller med dig att man inte kan se det som ett " liv " innan utveckligen i magen sker och man är såpass långt in i graviditeten.
MEN fantasin om att det kan bli ett barn och ha ett liv, det är det som är grejen
Okej, det var jag inte medveten om. Vad säger denna fakta i såna fall?
Precis, men då är det fortfarande bara början till ett liv, inte ett liv i sig, så jag tycker inte man kan använda uttrycket "ta ett liv" att göra abort.
Det jag nyss sa till dig ? :)
Jag är gravid i v. 21 och innan dess gjorde jag 2 aborter och fick ett missfall. Man tar bort något i din kropp, något som växer minut från minut, dag för dag, blir större och större. Ett liv...
Hur fan lyckas man. 18 år. är på smällen och ahr tidigare gjort (inte en) utan två fucking aborter och OVANPÅ detta fått ett missfall. Hur lyckas du?
Och om du lyckats med det, hur fan kommer du lyckas med ditt barn i framtiden?
Påstår du att jag kommer misslyckas med mitt barn pga tidigare val och händelser?
Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan. Alltså...Vafan.
Vad bygger du det på ?
Det har du visat starkt genom tråden idag. Bara det faktum ovan bevisar ganska mycket.
Dock så har du inte en endast jävla aning om varför jag gjort abort ellerhur eller varför jag behåller det här barnet right?
Jo för det har du också skrivit. bara det att du lyckas bli gravid 3 ggr under din tonår, Fyfan.
Jag har inte alls skrivit varför jag behåller det här barnet, va fan.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Hush
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Hush
Okej, så. När barnet väl är ute då ? Deras tal..en bebis kan inte prata.
Alltså inte mänskligt?
Tyckte jag klargjorde tydligt att jag INTE tycker att bara för att en människa inte besitter en av ovan nämnda egenskaper så är det inte en människa.
Fast ändå så kräver du de egenskaperna för att det ska vara mänskligt ?
Inte alla. Det har jag aldrig sagt.
Och som sagt, pratar jag mer om när ett liv blir ett liv om man tänker under en graviditet. Det är inte så att jag går runt och säger att alla som är förlamade inte är människor. Eller att alla som är stumma inte är mänskliga. Men det känns som att du väljer att ta det så - Men är som sagt inte så jag menar. Capiche?
Det blir nog bra ska du se .
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Tate
Citat från xMySweetShadow_
Ett liv är ju faktiskt något levande och behöver inte vara något komplex. Även en spermie är ett liv liksom.
Inget mänskligt liv, vill inte jag definiera det som.
OCH JA, en spermie är mänsklig blablabla, men inte en människa. Inte enligt mig.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet