Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:34
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från holdyourhorses


Citat från Rational

Så du menar att en ensamstående mamma inte kan vara bra?

Påstod jag det eller? NEJ.


Jag fattade det så. Förklara för mig vad du menar.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:35
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Hush


Jag hoppas att ni som säger att det är bara att " göra ett nytt " inte är så jävla bara.
Gör du en abort är risken att du blir gravid igen, inte så stor, redan vid ditt första besök rekomenderar dom inte till att göra det en andra gång.
Det kan även vara så att kvinnan redan hade problem med att bli gravid innan sin abort och inte kan bara " göra ett nytt "

Aborter är inget bara, det är en allvarlig grej. Samma sak som ett barn är.


Det beror helt på hur långt man är gången när man gör abort.
Om det är tidigt. no problemas.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:35
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från xMySweetShadow_


Citat från Rational

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Rational

Ett liv är... Ja, allt i princip. Men nu menade jag väl mänskligt liv då. Och det är väl från ett befruktat ägg enligt mig.


...<__<

Ja, självklart pratar vi om mänskligt liv.

Okej.

Det var ju en konstig definition av ett mänsklig liv. Ett befruktat ägg är ungefär lika mänsklig som en sten. Eller en kladdkaka.

Jag blir mållös. Ett befruktat människoägg är ganska mänskligt, om jag inte har fattat det fel.


Kan det prata? Kan det tänka? Kan det röra på sig? Är det en kreativ varelse? Säg NÅGON egenskap det har som gör det ens det minska mänskligt.


Att det är en ofärdig människa, givetvis. En produkt av två människor.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:35
Hush Tjej, 32 år

Citat från xMySweetShadow_


Citat från Rational

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Rational

Ett liv är... Ja, allt i princip. Men nu menade jag väl mänskligt liv då. Och det är väl från ett befruktat ägg enligt mig.


...<__<

Ja, självklart pratar vi om mänskligt liv.

Okej.

Det var ju en konstig definition av ett mänsklig liv. Ett befruktat ägg är ungefär lika mänsklig som en sten. Eller en kladdkaka.

Jag blir mållös. Ett befruktat människoägg är ganska mänskligt, om jag inte har fattat det fel.


Kan det prata? Kan det tänka? Kan det röra på sig? Är det en kreativ varelse? Säg NÅGON egenskap det har som gör det ens det minska mänskligt.


Så du menar att en stum människa inte är mänsklig, lika så förlamande människor?

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:36
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från Rational

Men vill man ha sitt barn så blir man ju inte lycklig ändå.

I större aspekt så blir båda parterna nöjdare, vilket är målet, inte sant?


Hur blir föräldern som vill ha sitt barn nöjdare av att adoptera bort det?

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:36
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Rational


Citat från xMySweetShadow_

Citat från Rational

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Rational

Ett liv är... Ja, allt i princip. Men nu menade jag väl mänskligt liv då. Och det är väl från ett befruktat ägg enligt mig.


...<__<

Ja, självklart pratar vi om mänskligt liv.

Okej.

Det var ju en konstig definition av ett mänsklig liv. Ett befruktat ägg är ungefär lika mänsklig som en sten. Eller en kladdkaka.

Jag blir mållös. Ett befruktat människoägg är ganska mänskligt, om jag inte har fattat det fel.


Kan det prata? Kan det tänka? Kan det röra på sig? Är det en kreativ varelse? Säg NÅGON egenskap det har som gör det ens det minska mänskligt.

Att det är en ofärdig människa, givetvis. En produkt av två människor.



Jag bad dig säga en egenskap, det där är ingen egenskap.
Gör om, gör rätt.

Det du sa nu var egentligen bara att det var början på en människa - Inte en mänsklig varelse på något sätt.

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:36
Upprorsmakare 33 år

Citat från Hush


Så du menar att en stum människa inte är mänsklig, lika så förlamande människor?

Om man tror på människans evolution och biologiska utveckling så förtjänar de inte att leva. :SSS

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:37
Upprorsmakare 33 år

Citat från Rational


Hur blir föräldern som vill ha sitt barn nöjdare av att adoptera bort det?

Att barnet finns vid liv, de går inte igenom traumat att ha "dödat" sitt barn, vilket är mycket värre.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:37
Hush Tjej, 32 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från Hush

Så du menar att en stum människa inte är mänsklig, lika så förlamande människor?

Om man tror på människans evolution och biologiska utveckling så förtjänar de inte att leva. :SSS


Åh herrejissses....

holdyourhorses Tjej, 31 år

1 948 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:37
holdyourhorses Tjej, 31 år

Citat från Rational


Citat från holdyourhorses

Citat från Rational

Så du menar att en ensamstående mamma inte kan vara bra?

Påstod jag det eller? NEJ.

Jag fattade det så. Förklara för mig vad du menar.


Var är det du inte förstod? Jag skrev att man det handlar inte om vad man själv vill, utan vad barnet bästa är. Så om jag vill ha ett barn och skiter i om mitt barn har en pappa eller ej så är jag en otroligt självisk människa som bara tänker på mig själv. Vilket är fel.
Ska ett barn till så ska både mamma och pappa vilja vara där vid födelse.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:37
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Hush


Så du menar att en stum människa inte är mänsklig, lika så förlamande människor?[/i]


Jo, självklart är de det.

Men en sak som inte har NÅGON mänsklig egenskap kan nog både du och jag hålla med inte är mänsklig.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:37
Sharon Tjej, 34 år

Citat från xMySweetShadow_


Kan det prata? Kan det tänka? Kan det röra på sig? Är det en kreativ varelse? Säg NÅGON egenskap det har som gör det ens det minska mänskligt.

Det är en skillnad på mänskligt och människa. Ett befruktat ägg hos en människa är något mänskligt.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:39
Hush Tjej, 32 år

Citat från xMySweetShadow_


Citat från Hush

Så du menar att en stum människa inte är mänsklig, lika så förlamande människor?


Jo, självklart är de det.

Men en sak som inte har NÅGON mänsklig egenskap kan nog både du och jag hålla med inte är mänsklig.


I ca. v 10- 16 så börjar barnet ( JA BARNET ) röra på sig, svälja, suga på tummen, göra miner, hicka, kissa osv.

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:41
Upprorsmakare 33 år

Citat från Hush


Åh herrejissses....

Civilisation är ju det bästa som hänt, eller hur?

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:41
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från xMySweetShadow_


Jag bad dig säga en egenskap, det där är ingen egenskap.
Gör om, gör rätt.

Det du sa nu var egentligen bara att det var början på en människa - Inte en mänsklig varelse på något sätt.[/i]

Du frågade hur ett foster var mänskligt inte huruvida det var en människa.

Har sällan sett ett foster i en människa som blir annat än just en människa.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet