Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Giging Tjej, 30 år

1 449 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:29
Giging Tjej, 30 år

Citat från xMySweetShadow_


Jag och min flickvän bakade en kladdkaka ihop.

Sen tog jag den i min hand och sa att, i och med att jag håller på den är den härmed min och det är mitt beslut vad som görs med den! Och så kastade jag ut den genom fönstret.
Min flickvän förstod att det var min rättighet att göra så, och var helt okej med det.

^Vissas logik här.


men va fan, man kastar inte iväg en kladdkaka Dennis? Du kunde väl gett den till mig! :(

(för alla som inte förstår, jag förstod vad han menade, och försökte vara lite rolig för vi är vänner.)

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:29
Upprorsmakare 33 år

Citat från Rational


Men vems vilja vinner då?

Mannen får som han vill: Får eventuellt leva med en brud som hatar honom för att han tvingat bort hennes barn.
Kvinnan får som hon vill: Får leva med ett barn hon älskar och med en karl som avskyr henne för att hon förstört hans liv.

Det går inte att få båda glada.


Adoption. :$

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:30
Hush Tjej, 32 år

Jag hoppas att ni som säger att det är bara att " göra ett nytt " inte är så jävla bara.
Gör du en abort är risken att du blir gravid igen, inte så stor, redan vid ditt första besök rekomenderar dom inte till att göra det en andra gång.
Det kan även vara så att kvinnan redan hade problem med att bli gravid innan sin abort och inte kan bara " göra ett nytt "

Aborter är inget bara, det är en allvarlig grej. Samma sak som ett barn är.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:30
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från xMySweetShadow_


Citat från Rational

Men det finns ju liksom inget mellanting när det kommer till barn! Man kan inte vara "halvtidsförälder".
Det går inte att få båda parterna nöjda!


Kul för övrigt att du slutade svara till mig. : D


Det gör hon när hon får slut på svar, hehehe.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:30
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från xMySweetShadow_


Citat från Rational

Citat från xMySweetShadow_

Jag och min flickvän bakade en kladdkaka ihop.

Sen tog jag den i min hand och sa att, i och med att jag håller på den är den härmed min och det är mitt beslut vad som görs med den! Och så kastade jag ut den genom fönstret.
Min flickvän förstod att det var min rättighet att göra så, och var helt okej med det.

^Vissas logik här.

Varför jämför du foster och liv med kladdkaka?


Snälla, om du inte förstår min poäng där så... Ja. Avlägsna dig.


Jag förstår din poäng, men jämförelsen var verkligen usel.

holdyourhorses Tjej, 31 år

1 948 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:31
holdyourhorses Tjej, 31 år

Citat från Rational


Citat från holdyourhorses

Det handlar inte om vad man själv vill, när ska du inse det?

Handlar det om vad någon annan vill?


Nej, det handlar om vad som gynnar barnet mest. Det handlar inte om "åh jag vill ha barn så gärna, även om inte far vill vara med."

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:31
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från Rational

Men vems vilja vinner då?

Mannen får som han vill: Får eventuellt leva med en brud som hatar honom för att han tvingat bort hennes barn.
Kvinnan får som hon vill: Får leva med ett barn hon älskar och med en karl som avskyr henne för att hon förstört hans liv.

Det går inte att få båda glada.

Adoption. :$


Men vill man ha sitt barn så blir man ju inte lycklig ändå.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:31
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Rational


Ett liv är... Ja, allt i princip. Men nu menade jag väl mänskligt liv då. Och det är väl från ett befruktat ägg enligt mig.[/i]


...<__<

Ja, självklart pratar vi om mänskligt liv.

Okej.

Det var ju en konstig definition av ett mänsklig liv. Ett befruktat ägg är ungefär lika mänsklig som en sten. Eller en kladdkaka.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:31
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från holdyourhorses


Citat från Rational

Citat från holdyourhorses

Det handlar inte om vad man själv vill, när ska du inse det?

Handlar det om vad någon annan vill?

Nej, det handlar vad som gynnar barnet mest. Det handlar inte om "åh jag vill ha barn så gärna, även om inte far vill vara med."


Så du menar att en ensamstående mamma inte kan vara bra?

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:32
Daybreak Kille, 34 år

Citat från lovelikesalt


Citat från xMySweetShadow_

Citat från firefliez

Citat från xMySweetShadow_

Som jag sagt innan - Inget barn ska behöva födas utan att båda parterna är med på det. Ingen kvinna ska behöva bära ett barn i 9 månader mot sin vilja för pappans skull, och ingen pappa ska behöva leva med ett barn resten av sitt liv om det inte var vad han ville från början. Punkt slut.

Är man som kvinna så jävla desperat efter ett barn kan man befrukta sig på konstgjord väg.

Är man som man så jävla desperat efter ett barn kan man adoptera.

MEn om tjejen föder barnet så behöver inte mannen vara delaktig. Han kan ta hur mycket avstånd han vill.


Men riktigt så enkelt är det inte.
Dels är det ju den ekonomiska biten.
Dels är det väl pressen man har på sig att vara en ansvarsfull förälder från andra, typ släktingar osv.
Dels är det ju heller inte rätt mot barnet med en pappa som skiter i honom/henne.
Dels är det ju bara tanken på att man har en liten del av sig själv springandes runt i världen.

JAG hade nog inte mått bra hur jag än gjorde om jag hade fått barn nu. Tror mannen kan bli rätt deprimerad osv av att ha ett barn han från början inte vill ha, oavsett om han väljer att vara delaktig i dess uppväxt, eller om han tar avstånd.


Mamman kan väl också bli deprimerad? Kvinnor som vill ha barn kan få förlossningsdepressioner. Hur tror du det skulle kännas för tjejen att bära på ett barn hon inte ens vill ha? Hon skulle ju hata ungen. Och hur skulle det kännas för barnet att veta att dom har en mamma som hatar dom och inte vill veta av dom? Det är lika illa på båda sidor. Men eftersom att det är kvinnan som måste bära på det, det är hennes kropp som utsätts för det. Då är det hennes beslut som väger tyngst hur vrikat det än kan vara i vissa sammanhang. Man kan inte tvinga en kvinna som är myndig till att föda ett barn hon inte vill ha/göra abort när hon vill ha barnet.



Har redan klargjort flera gånger att jag inte vill att en mamma ska behöva bära ett barn inte vill ha heller, så. (:
Båda ska vara med på det, helt enkelt.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:32
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från xMySweetShadow_


Citat från Rational

Ett liv är... Ja, allt i princip. Men nu menade jag väl mänskligt liv då. Och det är väl från ett befruktat ägg enligt mig.


...<__<

Ja, självklart pratar vi om mänskligt liv.

Okej.

Det var ju en konstig definition av ett mänsklig liv. Ett befruktat ägg är ungefär lika mänsklig som en sten. Eller en kladdkaka.


Jag blir mållös. Ett befruktat människoägg är ganska mänskligt, om jag inte har fattat det fel.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:34
Fittkrans Tjej, 30 år

Och TEMPER_TANTRUM:
Jag vet att du har något emot mig, men snälla håll det utanför den här tråden. Du får gärna skriva i min gästbok om hur dum jag är istället.

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:34
Upprorsmakare 33 år

Citat från Rational


Men vill man ha sitt barn så blir man ju inte lycklig ändå.

I större aspekt så blir båda parterna nöjdare, vilket är målet, inte sant?

holdyourhorses Tjej, 31 år

1 948 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:34
holdyourhorses Tjej, 31 år

Citat från Rational


Så du menar att en ensamstående mamma inte kan vara bra?

Påstod jag det eller? NEJ.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:34
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Rational


Citat från xMySweetShadow_

Citat från Rational

Ett liv är... Ja, allt i princip. Men nu menade jag väl mänskligt liv då. Och det är väl från ett befruktat ägg enligt mig.


...<__<

Ja, självklart pratar vi om mänskligt liv.

Okej.

Det var ju en konstig definition av ett mänsklig liv. Ett befruktat ägg är ungefär lika mänsklig som en sten. Eller en kladdkaka.

Jag blir mållös. Ett befruktat människoägg är ganska mänskligt, om jag inte har fattat det fel.



Kan det prata? Kan det tänka? Kan det röra på sig? Är det en kreativ varelse? Säg NÅGON egenskap det har som gör det ens det minska mänskligt.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet