Abort - Rätt eller fel?
Citat från Misanthropia
Citat från Rational
Citat från Thias
Citat från Thias
Citat från Rational
Dra inte förhastade slutsatser, tack. För nej, min åsikt är inte att barnet är bara moderns. Men hon har störst ansvar för DERAS barn.
Tala om för mig hur fadern berörs mer än rent ekonomiskt.
Ursäkta oklarhet. Jag menade: Hur berörs en far mer än på ekonomiskt vis rent PRAKTISKT om han inte vill ha ett barn?
Han kan ta avstånd från det hur mycket han vill, bara han betalar sina kronor.
Han kan bli psykiskt instabil och alla de åkommer som följer med det?
Nej, han kan inte ta avstånd om hans ekonomi totalt rubbas av en idiotisk skatt som straffar mannen för att ett barn föds, det är så fel så att det går inte.
Citerar mig själv för att jag hatar att få det sista inlägget på sidan.
Citat från xMySweetShadow_
Som jag sagt innan - Inget barn ska behöva födas utan att båda parterna är med på det. Ingen kvinna ska behöva bära ett barn i 9 månader mot sin vilja för pappans skull, och ingen pappa ska behöva leva med ett barn resten av sitt liv om det inte var vad han ville från början. Punkt slut.
Är man som kvinna så jävla desperat efter ett barn kan man befrukta sig på konstgjord väg.
Är man som man så jävla desperat efter ett barn kan man adoptera.
Dennis, du har en väldigt bra poäng!
Citat från Rational
Men det finns ju liksom inget mellanting när det kommer till barn! Man kan inte vara "halvtidsförälder".
Det går inte att få båda parterna nöjda!
Det går ju, jag menar när man har skillda föräldrar och är hos de olika varannan vecka t.ex. så funkar det bra så länge de bor i samma ort.
ELLER JAG VET INTE RIKTIGT VAD DU MENADE
Äh, jag ger mig. Börjar få för mycket energi och jag ber om ursäkt.
Jag har barn jag vet som kille hur det är med en tjej som var gravid i NIO MÅNADER det är inte så jävla roligt för killen heller må jag säga.....
Min tjej blev rullstols buren från och med 2 elr 3 månaden för att hennes nerver klämde emot vid magen så ja det är jobbigt för killen också......
men nu är inte alla så men men[/i]
jag vet själv hur det är vid graviditeter. och att hennes nerver klämmer påverkar inte dig något. Det är fortfarande bara hon som känner den smärtan. Klart att det kan vara lite jobbigt att se på, men det är fortfarande inte samma sak.
och tänk om det skulle bli sådär för en tjej som inte vill ha barnet, hur roligt blir det då?
Citat från firefliez
Citat från xMySweetShadow_
Som jag sagt innan - Inget barn ska behöva födas utan att båda parterna är med på det. Ingen kvinna ska behöva bära ett barn i 9 månader mot sin vilja för pappans skull, och ingen pappa ska behöva leva med ett barn resten av sitt liv om det inte var vad han ville från början. Punkt slut.
Är man som kvinna så jävla desperat efter ett barn kan man befrukta sig på konstgjord väg.
Är man som man så jävla desperat efter ett barn kan man adoptera.
MEn om tjejen föder barnet så behöver inte mannen vara delaktig. Han kan ta hur mycket avstånd han vill.
Men riktigt så enkelt är det inte.
Dels är det ju den ekonomiska biten.
Dels är det väl pressen man har på sig att vara en ansvarsfull förälder från andra, typ släktingar osv.
Dels är det ju heller inte rätt mot barnet med en pappa som skiter i honom/henne.
Dels är det ju bara tanken på att man har en liten del av sig själv springandes runt i världen.
JAG hade nog inte mått bra hur jag än gjorde om jag hade fått barn nu. Tror mannen kan bli rätt deprimerad osv av att ha ett barn han från början inte vill ha, oavsett om han väljer att vara delaktig i dess uppväxt, eller om han tar avstånd.
Citat från Thias
Citat från Rational
Men det finns ju liksom inget mellanting när det kommer till barn! Man kan inte vara "halvtidsförälder".
Det går inte att få båda parterna nöjda!
Det är fortfarande ett gemensamt beslut båda ska vara nöjda.
min sambo frågade dagligen om jag ville ha barn....i början ville jag ha abort för att jag tyckte att det skulle vara jobbigt med barn rent ekonomiskt och känslor i vårt förhållande...
men hon övertalade mig att vi inte skulle göra det och nu är jag far till världens underbaraste son och ångrar ingenting
Jomen precis. Om då din flickvän hade lyssnat på dig från första början så hade du ju inte haft ditt barn. Och jag tror nog det ofta är så, att kvinnan har en annan intuition.
Som ibland slår helt fel, visserligen. Men ändå.
Citat från Giging
Citat från xMySweetShadow_
Som jag sagt innan - Inget barn ska behöva födas utan att båda parterna är med på det. Ingen kvinna ska behöva bära ett barn i 9 månader mot sin vilja för pappans skull, och ingen pappa ska behöva leva med ett barn resten av sitt liv om det inte var vad han ville från början. Punkt slut.
Är man som kvinna så jävla desperat efter ett barn kan man befrukta sig på konstgjord väg.
Är man som man så jävla desperat efter ett barn kan man adoptera.
Dennis, du har en väldigt bra poäng!
HEJ THERESE!
Citat från Rational
Citat från Thias
Citat från firefliez
Vist är det så
men det är fortfarande samma sak, vill pappan ha barnet men inte kvinnan så ska väll pappan få barnet elr?
Men när det gäller att det är kvinnan som vill ha barnet och inte pappan då fanimej ska barnet födas...
herregud
Men en kille kan fortfarande inte tvinga en tjej att gå runt o bära på ett barn i NIO MÅNADER, och sen föda de. det är sjukt jobbigt att gå igenom en graviditet kan jag tänka mig.
och som jag sa tidigare, om killen vill ha ett barn så får han väl hitta en tjej som vill ha barn med honom
Jag har barn jag vet som kille hur det är med en tjej som var gravid i NIO MÅNADER det är inte så jävla roligt för killen heller må jag säga.....
Min tjej blev rullstols buren från och med 2 elr 3 månaden för att hennes nerver klämde emot vid magen så ja det är jobbigt för killen också......
men nu är inte alla så men men
Men du hade rätten att inte vara med din flickvän då, eller hur? Du hade trots allt inget ansvar, men du tog det ändå vilket är hedervärt.
Det tackar jag för, Ja vist men är man mogen nog så tar man ansvar för det man har gjort, det är jag ser på saker iaf.
Bort med underhållstvånget, inför tvång på dialog med en opartisk psykolog, promota adoption och konstbefruktning, känns som att det löser det mesta.
Citat från Upprorsmakare
Citat från Rational
Men det finns ju liksom inget mellanting när det kommer till barn! Man kan inte vara "halvtidsförälder".
Det går inte att få båda parterna nöjda!
Det går ju, jag menar när man har skillda föräldrar och är hos de olika varannan vecka t.ex. så funkar det bra så länge de bor i samma ort.
ELLER JAG VET INTE RIKTIGT VAD DU MENADE
Äh, jag ger mig. Börjar få för mycket energi och jag ber om ursäkt.
Menar bara att man väljer att antingen ta ansvar eller inte ta ansvar. Föräldraseparation har ju inte särskilt mycket att göra med barnen, det är ju helt föräldrarnas val.
Citat från Rational
Citat från Thias
Citat från Rational
Men det finns ju liksom inget mellanting när det kommer till barn! Man kan inte vara "halvtidsförälder".
Det går inte att få båda parterna nöjda!
Det är fortfarande ett gemensamt beslut båda ska vara nöjda.
min sambo frågade dagligen om jag ville ha barn....i början ville jag ha abort för att jag tyckte att det skulle vara jobbigt med barn rent ekonomiskt och känslor i vårt förhållande...
men hon övertalade mig att vi inte skulle göra det och nu är jag far till världens underbaraste son och ångrar ingenting
Jomen precis. Om då din flickvän hade lyssnat på dig från första början så hade du ju inte haft ditt barn. Och jag tror nog det ofta är så, att kvinnan har en annan intuition.
Som ibland slår helt fel, visserligen. Men ändå.
Precis =)
Om jag blev gravid så skulle jag inte vilja behålla barnet som det ser ut nu. Men om det nu vore så att jag ville det skulle jag bli galet ledsen om min pojkvän försökte få mig att göra abort bara för att det inte passar honom just nu.
Och jag kan tänka mig att jag skulle undra resten av mitt liv hur mitt barn skulle blivit om jag fött just det där barnet och inte tagit bort det för hans skull.
Citat från Rational
Om jag blev gravid så skulle jag inte vilja behålla barnet som det ser ut nu. Men om det nu vore så att jag ville det skulle jag bli galet ledsen om min pojkvän försökte få mig att göra abort bara för att det inte passar honom just nu.
Och jag kan tänka mig att jag skulle undra resten av mitt liv hur mitt barn skulle blivit om jag fött just det där barnet och inte tagit bort det för hans skull.
Det hade väl varit bättre om han sa det så, än om han ljög och sedan inte gillar barnet eftersom det förstört hans planer?
Citat från Rational
Om jag blev gravid så skulle jag inte vilja behålla barnet som det ser ut nu. Men om det nu vore så att jag ville det skulle jag bli galet ledsen om min pojkvän försökte få mig att göra abort bara för att det inte passar honom just nu.
Och jag kan tänka mig att jag skulle undra resten av mitt liv hur mitt barn skulle blivit om jag fött just det där barnet och inte tagit bort det för hans skull.
Dina åsikter äcklar mig så förbannat mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Att du inte kan se saker längre än ur ditt egna perspektiv, och ENBART det perspektivet, förundras jag över gång på gång.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
