Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:03
Thias Kille, 38 år

Citat från holdyourhorses


Citat från Thias

Vist är det så
men det är fortfarande samma sak, vill pappan ha barnet men inte kvinnan så ska väll pappan få barnet elr?
Men när det gäller att det är kvinnan som vill ha barnet och inte pappan då fanimej ska barnet födas...
herregud

Vänta va? Varför ska barnet få födas om pappan inte vill?


Det finns dom kvinnor som ljuger om sitt preventivmedel, eller bara vill ha barn överhuvudtaget.

firefliez Kille, 34 år

1 423 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:03
firefliez Kille, 34 år



Vist är det så
men det är fortfarande samma sak, vill pappan ha barnet men inte kvinnan så ska väll pappan få barnet elr?
Men när det gäller att det är kvinnan som vill ha barnet och inte pappan då fanimej ska barnet födas...
herregud[/i]

Men en kille kan fortfarande inte tvinga en tjej att gå runt o bära på ett barn i NIO MÅNADER, och sen föda de. det är sjukt jobbigt att gå igenom en graviditet kan jag tänka mig.
och som jag sa tidigare, om killen vill ha ett barn så får han väl hitta en tjej som vill ha barn med honom

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:04
Thias Kille, 38 år

Citat från Thias


Citat från Rational

Dra inte förhastade slutsatser, tack. För nej, min åsikt är inte att barnet är bara moderns. Men hon har störst ansvar för DERAS barn.
Tala om för mig hur fadern berörs mer än rent ekonomiskt.


Giging Tjej, 30 år

1 449 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:05
Giging Tjej, 30 år

Citat från Thias


Citat från Giging

Citat från Thias

Citat från Rational

Citat från Thias

Citat från Giging

Fast om pappan inte vill ha barnet ska mamman tvingas till abort? Är det rätt då tycker ni?
Klart mamman ska bestämma, men pappan borde få bestämma om han vill vara en del av barnets liv eller ej!
Om pappan vill ha barnet, men inte mamman, hur gör man då?

Föder ut barnet och låter pappan ta hand om barnet?

Ska hon behöva bära på ett barn hon inte vill ha i nio månader?

Ja, det är väll inte mer än rätt?
om mamman vill ha barnet och föder ut det och pappan inte vill ha det är inte lite samma sak eller?

inte de minsta, pappan kan välja att ta avstånd från både barn och mamma under hela graviditeten, det kan ju ändå inte kvinnan?

Vist är det så
men det är fortfarande samma sak, vill pappan ha barnet men inte kvinnan så ska väll pappan få barnet elr?
Men när det gäller att det är kvinnan som vill ha barnet och inte pappan då fanimej ska barnet födas...
herregud


hade det gått att få ett barn utan att mamman behöver bära det i 9 månader är det väl självklart att man gör så? Men om kvinnan behöver bära det även om hon blir deprimerad - är det verkligen rätt?
Jag förstår att det måste vara hemskt för en pappa att mamman gör abort mot hans vilja, men det finns ingen lösning som kan göra båda parterna glada i den situationen

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:05
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Thias


Citat från Thias

Citat från Rational

Dra inte förhastade slutsatser, tack. För nej, min åsikt är inte att barnet är bara moderns. Men hon har störst ansvar för DERAS barn.
Tala om för mig hur fadern berörs mer än rent ekonomiskt.



Ursäkta oklarhet. Jag menade: Hur berörs en far mer än på ekonomiskt vis rent PRAKTISKT om han inte vill ha ett barn?

Han kan ta avstånd från det hur mycket han vill, bara han betalar sina kronor.

firefliez Kille, 34 år

1 423 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:06
firefliez Kille, 34 år

Citat från Thias


Citat från Thias

Citat från Rational

Dra inte förhastade slutsatser, tack. För nej, min åsikt är inte att barnet är bara moderns. Men hon har störst ansvar för DERAS barn.
Tala om för mig hur fadern berörs mer än rent ekonomiskt.



Hon skriver att mamman har störst ansvar och så är det.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:06
Daybreak Kille, 34 år

Som jag sagt innan - Inget barn ska behöva födas utan att båda parterna är med på det. Ingen kvinna ska behöva bära ett barn i 9 månader mot sin vilja för pappans skull, och ingen pappa ska behöva leva med ett barn resten av sitt liv om det inte var vad han ville från början. Punkt slut.

Är man som kvinna så jävla desperat efter ett barn kan man befrukta sig på konstgjord väg.

Är man som man så jävla desperat efter ett barn kan man adoptera.

Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:07
Skvettis Kille, 32 år

Citat från Rational


Citat från Thias

Citat från Thias

Citat från Rational

Dra inte förhastade slutsatser, tack. För nej, min åsikt är inte att barnet är bara moderns. Men hon har störst ansvar för DERAS barn.
Tala om för mig hur fadern berörs mer än rent ekonomiskt.



Ursäkta oklarhet. Jag menade: Hur berörs en far mer än på ekonomiskt vis rent PRAKTISKT om han inte vill ha ett barn?

Han kan ta avstånd från det hur mycket han vill, bara han betalar sina kronor.


Han kan bli psykiskt instabil och alla de åkommer som följer med det?

Nej, han kan inte ta avstånd om hans ekonomi totalt rubbas av en idiotisk skatt som straffar mannen för att ett barn föds, det är så fel så att det går inte.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:07
Thias Kille, 38 år

Citat från firefliez




Vist är det så
men det är fortfarande samma sak, vill pappan ha barnet men inte kvinnan så ska väll pappan få barnet elr?
Men när det gäller att det är kvinnan som vill ha barnet och inte pappan då fanimej ska barnet födas...
herregud

Men en kille kan fortfarande inte tvinga en tjej att gå runt o bära på ett barn i NIO MÅNADER, och sen föda de. det är sjukt jobbigt att gå igenom en graviditet kan jag tänka mig.
och som jag sa tidigare, om killen vill ha ett barn så får han väl hitta en tjej som vill ha barn med honom


Jag har barn jag vet som kille hur det är med en tjej som var gravid i NIO MÅNADER det är inte så jävla roligt för killen heller må jag säga.....
Min tjej blev rullstols buren från och med 2 elr 3 månaden för att hennes nerver klämde emot vid magen så ja det är jobbigt för killen också......
men nu är inte alla så men men

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:07
Fittkrans Tjej, 30 år

Men det finns ju liksom inget mellanting när det kommer till barn! Man kan inte vara "halvtidsförälder".
Det går inte att få båda parterna nöjda!

firefliez Kille, 34 år

1 423 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:08
firefliez Kille, 34 år

Citat från xMySweetShadow_


Som jag sagt innan - Inget barn ska behöva födas utan att båda parterna är med på det. Ingen kvinna ska behöva bära ett barn i 9 månader mot sin vilja för pappans skull, och ingen pappa ska behöva leva med ett barn resten av sitt liv om det inte var vad han ville från början. Punkt slut.

Är man som kvinna så jävla desperat efter ett barn kan man befrukta sig på konstgjord väg.

Är man som man så jävla desperat efter ett barn kan man adoptera.


MEn om tjejen föder barnet så behöver inte mannen vara delaktig. Han kan ta hur mycket avstånd han vill.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:08
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Rational


Men det finns ju liksom inget mellanting när det kommer till barn! Man kan inte vara "halvtidsförälder".
Det går inte att få båda parterna nöjda!



Kul för övrigt att du slutade svara till mig. : D

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:08
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Thias


Citat från firefliez



Vist är det så
men det är fortfarande samma sak, vill pappan ha barnet men inte kvinnan så ska väll pappan få barnet elr?
Men när det gäller att det är kvinnan som vill ha barnet och inte pappan då fanimej ska barnet födas...
herregud

Men en kille kan fortfarande inte tvinga en tjej att gå runt o bära på ett barn i NIO MÅNADER, och sen föda de. det är sjukt jobbigt att gå igenom en graviditet kan jag tänka mig.
och som jag sa tidigare, om killen vill ha ett barn så får han väl hitta en tjej som vill ha barn med honom

Jag har barn jag vet som kille hur det är med en tjej som var gravid i NIO MÅNADER det är inte så jävla roligt för killen heller må jag säga.....
Min tjej blev rullstols buren från och med 2 elr 3 månaden för att hennes nerver klämde emot vid magen så ja det är jobbigt för killen också......
men nu är inte alla så men men


Men du hade rätten att inte vara med din flickvän då, eller hur? Du hade trots allt inget ansvar, men du tog det ändå vilket är hedervärt.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:09
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från xMySweetShadow_


Citat från Rational

Men det finns ju liksom inget mellanting när det kommer till barn! Man kan inte vara "halvtidsförälder".
Det går inte att få båda parterna nöjda!


Kul för övrigt att du slutade svara till mig. : D


Du blev bara så motsägelsefull att jag tappade andan.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:10
Thias Kille, 38 år

Citat från Rational


Men det finns ju liksom inget mellanting när det kommer till barn! Man kan inte vara "halvtidsförälder".
Det går inte att få båda parterna nöjda!


Det är fortfarande ett gemensamt beslut båda ska vara nöjda.
min sambo frågade dagligen om jag ville ha barn....i början ville jag ha abort för att jag tyckte att det skulle vara jobbigt med barn rent ekonomiskt och känslor i vårt förhållande...
men hon övertalade mig att vi inte skulle göra det och nu är jag far till världens underbaraste son och ångrar ingenting


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet