Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:56
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Thias


Citat från Rational

Citat från Thias

Citat från Giging

Fast om pappan inte vill ha barnet ska mamman tvingas till abort? Är det rätt då tycker ni?
Klart mamman ska bestämma, men pappan borde få bestämma om han vill vara en del av barnets liv eller ej!
Om pappan vill ha barnet, men inte mamman, hur gör man då?

Föder ut barnet och låter pappan ta hand om barnet?

Ska hon behöva bära på ett barn hon inte vill ha i nio månader?

Ja, det är väll inte mer än rätt?
om mamman vill ha barnet och föder ut det och pappan inte vill ha det är inte lite samma sak eller?


Det är inte samma sak. Jag skulle aldrig vilja bära någon i mig, bli svag och nedbruten, få bristningar, genomgå en vidrig smärta för någon annans skull. När jag själv inte vill det. En man behöver aldrig tänka i de banorna om sin egen kropp.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:56
DumFan Kille, 35 år

Citat från Misanthropia


Jo, verkligen. Kan lätt tänka mig följande scenario hos yngre människor.

T: Hej, jag är gravid och tänker behålla barnet.
K: Panik, hör inte av sig.

Sen kommer dagen och föräldrarna har inte pratat på 8 månader.

Ett ex till mig hotade med att behålla barnet när jag gjorde slut, det tyckte jag var rätt kul.[/i]

Lätt! Finns säkert ett och annat såna fall!

Hahaha! .... Hatar när det händer:(((((
Edit: Ja, som sagt, en dialog är jävligt viktigt, även om man avskyr den andra parten. Lyckas man inte ha det är de fan tveksam om man är mogen nog för att ha barn.

Giging Tjej, 30 år

1 449 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:57
Giging Tjej, 30 år

Citat från Thias


Citat från Rational

Citat från Thias

Citat från Giging

Fast om pappan inte vill ha barnet ska mamman tvingas till abort? Är det rätt då tycker ni?
Klart mamman ska bestämma, men pappan borde få bestämma om han vill vara en del av barnets liv eller ej!
Om pappan vill ha barnet, men inte mamman, hur gör man då?

Föder ut barnet och låter pappan ta hand om barnet?

Ska hon behöva bära på ett barn hon inte vill ha i nio månader?

Ja, det är väll inte mer än rätt?
om mamman vill ha barnet och föder ut det och pappan inte vill ha det är inte lite samma sak eller?


inte de minsta, pappan kan välja att ta avstånd från både barn och mamma under hela graviditeten, det kan ju ändå inte kvinnan?

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:57
Fittkrans Tjej, 30 år

Jag tror att jag blir missförstådd. Jag vet att män också har känslor.
Jag talar bara emot att de skulle ha samma rätt som en kvinna att bestämma över deras barn när det inte är fött.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:58
Thias Kille, 38 år

Citat från Rational


Citat från Thias

du är fanimej störd eller nått? tror du seriöst inte att pappan i förhållandet inte har några andra känslor än det ekonomiska?
gå och skjut dig själv eller nått.........

Män har inga känslor, de är svin och bör kastreras.

Nej men du behöver inte använda personangrepp. Det är klart jag vet om att en far har känslor angående det hela. Men jag menar; ur ett rent samhälleligt perspektiv så är det ekonomiska ansvaret också det enda.


Jag är Pappa till världens mest underbaraste son. Blir sjukt jävla arg när du skriver sånt jävla bs
Undra vilken värld du har växt upp i seriöst...

holdyourhorses Tjej, 31 år

1 948 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:58
holdyourhorses Tjej, 31 år

Citat från DumFan


Citat från holdyourhorses

Men detta är just problemet. Tycker inte att det är rättvist att ett barn kommer till världen med föräldrar som inte kommer överens, med en part som inte vill vara delaktig redan innan födelse. Är inte hälsosamt på något sätt alls.

Finns många som vuxit upp med en förälder och klarat det bra. Sen kan även föräldern träffa någon ny.
Visst blir det generellt sett mer att göra för en ensamstående förälder, men jag har svårt att se att det skulle påverka mer än t ex. den ekonomiska situationen, aka. det är inte rättvist att fattiga får barn?


Klart det finns, men är det rätt bara för det? Det ska vara stadigt och hälsosamt vid ett barns födelse. Allt annat tycker jag är fel.

firefliez Kille, 34 år

1 423 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:58
firefliez Kille, 34 år

Citat från Thias


Citat från Rational

Citat från Thias

Citat från Giging

Fast om pappan inte vill ha barnet ska mamman tvingas till abort? Är det rätt då tycker ni?
Klart mamman ska bestämma, men pappan borde få bestämma om han vill vara en del av barnets liv eller ej!
Om pappan vill ha barnet, men inte mamman, hur gör man då?

Föder ut barnet och låter pappan ta hand om barnet?

Ska hon behöva bära på ett barn hon inte vill ha i nio månader?

Ja, det är väll inte mer än rätt?
om mamman vill ha barnet och föder ut det och pappan inte vill ha det är inte lite samma sak eller?


Nej det är det inte, för det är alltid en mamma som barnet behöver mest. Om man nu ska räkna med tidig ålder. Pappan kan ju inte precis komma med bröstmjölk, och visst kan man mata på annat sätt.
Men det är väl ungefär samma sak som med djur, dom ska vara hos sin mamma i början. Och om den killen nu så gärna vill ha ett barn så får han väl hitta en tjej som vill ha ett barn med honom.

för det är väl rätt så dumt att skaffa ett barn med en person som man itne har planer att dela sitt liv med, eller?

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:58
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Thias


Jag är Pappa till världens mest underbaraste son. Blir sjukt jävla arg när du skriver sånt jävla bs
Undra vilken värld du har växt upp i seriöst...[/i]

Men hur upprör jag dig?

Det är väl ändå snarare jag som bör gå i taket när du ber mig att gå och skjuta mig.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:00
Thias Kille, 38 år

Citat från Giging


Citat från Thias

Citat från Rational

Citat från Thias

Citat från Giging

Fast om pappan inte vill ha barnet ska mamman tvingas till abort? Är det rätt då tycker ni?
Klart mamman ska bestämma, men pappan borde få bestämma om han vill vara en del av barnets liv eller ej!
Om pappan vill ha barnet, men inte mamman, hur gör man då?

Föder ut barnet och låter pappan ta hand om barnet?

Ska hon behöva bära på ett barn hon inte vill ha i nio månader?

Ja, det är väll inte mer än rätt?
om mamman vill ha barnet och föder ut det och pappan inte vill ha det är inte lite samma sak eller?

inte de minsta, pappan kan välja att ta avstånd från både barn och mamma under hela graviditeten, det kan ju ändå inte kvinnan?


Vist är det så
men det är fortfarande samma sak, vill pappan ha barnet men inte kvinnan så ska väll pappan få barnet elr?
Men när det gäller att det är kvinnan som vill ha barnet och inte pappan då fanimej ska barnet födas...
herregud

Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:00
Skvettis Kille, 32 år

Citat från DumFan


Citat från Misanthropia

Jo, verkligen. Kan lätt tänka mig följande scenario hos yngre människor.

T: Hej, jag är gravid och tänker behålla barnet.
K: Panik, hör inte av sig.

Sen kommer dagen och föräldrarna har inte pratat på 8 månader.

Ett ex till mig hotade med att behålla barnet när jag gjorde slut, det tyckte jag var rätt kul.

Lätt! Finns säkert ett och annat såna fall!

Hahaha! .... Hatar när det händer:(((((
Edit: Ja, som sagt, en dialog är jävligt viktigt, även om man avskyr den andra parten. Lyckas man inte ha det är de fan tveksam om man är mogen nog för att ha barn.


Ja, och där borde en utomstående, förslagsvis en sociolog/teraput/psykolog spela in. För som sagt, klarar man inte av att föra en dialog med sin partner om sitt framtida barn är man definitivt inte mogen nog för ett barn, vilket troligtvis leder till att barnet inte får en "mogen" och schyst uppväxt.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:01
Thias Kille, 38 år

Citat från Rational


Citat från Thias

Jag är Pappa till världens mest underbaraste son. Blir sjukt jävla arg när du skriver sånt jävla bs
Undra vilken värld du har växt upp i seriöst...

Men hur upprör jag dig?

Det är väl ändå snarare jag som bör gå i taket när du ber mig att gå och skjuta mig.


Att du skriver att pappan inte har några andra känslor än det ekonomiska....seriöst hur tänkte du när du skrev det? det springer runt känslor hej vilt om hur man ska göra inte göra osv....

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:02
DumFan Kille, 35 år

Citat från holdyourhorses


Klart det finns, men är det rätt bara för det? Det ska vara stadigt och hälsosamt vid ett barns födelse. Allt annat tycker jag är fel.[/i]

Ska man säkerställa det måste man ta in en tredje part som godkänner att personen/personerna får barn innan det får födas.
Klart det är något att eftersträva, absolut, men ska man ha det som krav måste det ske större förändringar än att båda ska få vara med och bestämma.
Antingen får en tredje part godkänna det hela, eller så skapar vi oss ett fint socialistiskt samhälle där alla lever lyckliga.

holdyourhorses Tjej, 31 år

1 948 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:02
holdyourhorses Tjej, 31 år

Citat från Thias


Vist är det så
men det är fortfarande samma sak, vill pappan ha barnet men inte kvinnan så ska väll pappan få barnet elr?
Men när det gäller att det är kvinnan som vill ha barnet och inte pappan då fanimej ska barnet födas...
herregud

Vänta va? Varför ska barnet få födas om pappan inte vill? Och tvärtom.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:02
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Thias


Citat från Rational

Citat från Thias

Jag är Pappa till världens mest underbaraste son. Blir sjukt jävla arg när du skriver sånt jävla bs
Undra vilken värld du har växt upp i seriöst...

Men hur upprör jag dig?

Det är väl ändå snarare jag som bör gå i taket när du ber mig att gå och skjuta mig.

Att du skriver att pappan inte har några andra känslor än det ekonomiska....seriöst hur tänkte du när du skrev det? det springer runt känslor hej vilt om hur man ska göra inte göra osv....


När skrev jag någonsin så?

Jag talade om ansvar. Det är stor skillnad.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 12:03
DumFan Kille, 35 år

Citat från Misanthropia


Ja, och där borde en utomstående, förslagsvis en sociolog/teraput/psykolog spela in. För som sagt, klarar man inte av att föra en dialog med sin partner om sitt framtida barn är man definitivt inte mogen nog för ett barn, vilket troligtvis leder till att barnet inte får en "mogen" och schyst uppväxt.[/i]

Det tycker jag låter som en bra idé!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet