Abort - Rätt eller fel?
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Kelevra
Citat från Hush
Citat från u_suck_tbh
Citat från Hush
Han behöver inte betala heller. Han betalar en viss summa till försäkringskassan för att försäkringskassan ska betala ut pengar till mamman och barnet.
"han behöver inte betala"
"han betalar en viss summa"
Okeeeeeej
Han betalar inget som helst för barnet. Det han betalar till försäkringskassan är något helt annat..
Förklara gärna, jag är nyfiken!
Han kan skriva under ett papper där det står att han vill inte ha någon som helst kontakt med sitt barn.
Han skickar då in det till försäkringskassan som tar hand om hans fall och ah..äre så att dom säger " okej fine" så får han t.ex betala extra i skatt eller något annat tjosan. MEdans försäkringskassan pungar ut de 1273 kr varje månad som underhåll till mamman.
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Hush
Citat från Kelevra
Citat från Hush
Citat från u_suck_tbh
Citat från Hush
Han behöver inte betala heller. Han betalar en viss summa till försäkringskassan för att försäkringskassan ska betala ut pengar till mamman och barnet.
"han behöver inte betala"
"han betalar en viss summa"
Okeeeeeej
Han betalar inget som helst för barnet. Det han betalar till försäkringskassan är något helt annat..
Förklara gärna, jag är nyfiken!
Han kan skriva under ett papper där det står att han vill inte ha någon som helst kontakt med sitt barn.
Han skickar då in det till försäkringskassan som tar hand om hans fall och ah..äre så att dom säger " okej fine" så får han t.ex betala extra i skatt eller något annat tjosan. MEdans försäkringskassan pungar ut de 1273 kr varje månad som underhåll till mamman.
Han betalar ju dock fortfarande extra om han går via sitt försäkringsbolag?
Nitlott
Kille, 32 år
.......Han betalar ändå (indirekt) pengar till barnet.
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från Hush
Han kan skriva under ett papper där det står att han vill inte ha någon som helst kontakt med sitt barn.
Han skickar då in det till försäkringskassan som tar hand om hans fall och ah..äre så att dom säger " okej fine" så får han t.ex betala extra i skatt eller något annat tjosan. MEdans försäkringskassan pungar ut de 1273 kr varje månad som underhåll till mamman.
Så om du betalar 10000 kronor till mig och jag sedan ger dessa pengar till Ku Klux Klan, så betalar du inte till Ku Klux Klan?
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Misanthropia
Citat från Hush
Citat från Kelevra
Citat från Hush
Citat från u_suck_tbh
Citat från Hush
Han behöver inte betala heller. Han betalar en viss summa till försäkringskassan för att försäkringskassan ska betala ut pengar till mamman och barnet.
"han behöver inte betala"
"han betalar en viss summa"
Okeeeeeej
Han betalar inget som helst för barnet. Det han betalar till försäkringskassan är något helt annat..
Förklara gärna, jag är nyfiken!
Han kan skriva under ett papper där det står att han vill inte ha någon som helst kontakt med sitt barn.
Han skickar då in det till försäkringskassan som tar hand om hans fall och ah..äre så att dom säger " okej fine" så får han t.ex betala extra i skatt eller något annat tjosan. MEdans försäkringskassan pungar ut de 1273 kr varje månad som underhåll till mamman.
Han betalar ju dock fortfarande extra om han går via sitt försäkringsbolag?
han betalar bara extra skatt på kanske ett par kronor, inget mer. Och pengarna går inte direkt till barnet eller mamamn
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Hush
Citat från Misanthropia
Citat från Hush
Citat från Kelevra
Citat från Hush
Citat från u_suck_tbh
Citat från Hush
Han behöver inte betala heller. Han betalar en viss summa till försäkringskassan för att försäkringskassan ska betala ut pengar till mamman och barnet.
"han behöver inte betala"
"han betalar en viss summa"
Okeeeeeej
Han betalar inget som helst för barnet. Det han betalar till försäkringskassan är något helt annat..
Förklara gärna, jag är nyfiken!
Han kan skriva under ett papper där det står att han vill inte ha någon som helst kontakt med sitt barn.
Han skickar då in det till försäkringskassan som tar hand om hans fall och ah..äre så att dom säger " okej fine" så får han t.ex betala extra i skatt eller något annat tjosan. MEdans försäkringskassan pungar ut de 1273 kr varje månad som underhåll till mamman.
Han betalar ju dock fortfarande extra om han går via sitt försäkringsbolag?
han betalar bara extra skatt på kanske ett par kronor, inget mer. Och pengarna går inte direkt till barnet eller mamamn
Han betalar fortfarande extra. Det är en principsak.
Nitlott
Kille, 32 år
Han betalar ändå, that's the point.
Axelhoff
Kille, 60 år
Citat från Hush
Citat från st4rfish
Tycker dock fadern ska ha något att säga till om ... nu är vi helt powerless... och vi var ju ändå smått delaktiga i själva skapandet
Ah precis, och hälften av er killar fattar inte hur allvarligt det faktiskt är.
Jag tycker inte ni ska ha så mycket att säga till om. Det är i kvinnans kropp det händer, det är i kvinnans kropp det ska ligga ett barn i 9 månader, det är hon som ska krysta ut det och det är hon som väljer att tahand om det. Man behöver aldrig vara med och ta hand om ett barn, finns inget tvång.
Nog för att det ska ligga i er mage i 9 månader ... men om det ska behållas så påverkar de killens hela liv och kommer hänga med honom hela livet, underhåll ska betalas ut i den mån man kan 11.5% av sin resterande inkomst per år så betala måste man...killen borde ha någon rättighet...jag hade en tjej sagt till mig att hon skulle behålla barnet och skitit i min åsikt.... hade falcon punchat henne i magen till fucking narnia...
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Jah
Citat från Hush
Tja, enligt lag har inte mannen ett pissa att säga till om så ...
Enligt lag fick inte kvinnor rösta för x-antal år sen.
Ja, men det går alltid att ändra och det hade enbart att göra med könsdiskriminering. Det kommer troligen aldrig komma på fråga om huruvida mannen ska bestämma om en abort ska äga rum eller ej.
Thias
Kille, 38 år
Citat från bebo
Citat från Jah
Citat från Hush
Tja, enligt lag har inte mannen ett pissa att säga till om så ...
Enligt lag fick inte kvinnor rösta för x-antal år sen.
Ja, men det går alltid att ändra och det hade enbart att göra med könsdiskriminering. Det kommer troligen aldrig komma på fråga om huruvida mannen ska bestämma om en abort ska äga rum eller ej.
Vad bra då kan ni få mindre lön för samma jobb som en man gör :ppPPpPPPpPPpp
pSilent
Kille, 32 år
tillräckligt tidigt innan fostret har blivit mänskligt. ja då är det okej.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Thias
Citat från bebo
Citat från Jah
Citat från Hush
Tja, enligt lag har inte mannen ett pissa att säga till om så ...
Enligt lag fick inte kvinnor rösta för x-antal år sen.
Ja, men det går alltid att ändra och det hade enbart att göra med könsdiskriminering. Det kommer troligen aldrig komma på fråga om huruvida mannen ska bestämma om en abort ska äga rum eller ej.
Vad bra då kan ni få mindre lön för samma jobb som en man gör :ppPPpPPPpPPpp
Det är inte könsdiskriminering att kvinnan behåller barnet som växer i hennes kropp och enbart livnär sig på henne, skulle du tänkt på innan du satte på bruden utan att tänka dig för :) Inte svårt att undvika direkt.
Absoluts
Tjej, 31 år
Misstag kan hända, kondom som spricker är ett exempel, då är abort rätt
Men att vara alldeles för kåt eller egoistisk för att inte orka bry sig om preventivmedel så är det inte rätt
Thias
Kille, 38 år
Citat från bebo
Citat från Thias
Citat från bebo
Citat från Jah
Citat från Hush
Tja, enligt lag har inte mannen ett pissa att säga till om så ...
Enligt lag fick inte kvinnor rösta för x-antal år sen.
Ja, men det går alltid att ändra och det hade enbart att göra med könsdiskriminering. Det kommer troligen aldrig komma på fråga om huruvida mannen ska bestämma om en abort ska äga rum eller ej.
Vad bra då kan ni få mindre lön för samma jobb som en man gör :ppPPpPPPpPPpp
Det är inte könsdiskriminering att kvinnan behåller barnet som växer i hennes kropp och enbart livnär sig på henne, skulle du tänkt på innan du satte på bruden utan att tänka dig för :) Inte svårt att undvika direkt.
Du vet jag var ironisk va?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet