Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:16
Hush Tjej, 32 år

Citat från Pansartax


Citat från HardcoreChey_97

Citat från Pansartax

Du vet att ett barn som bara växer upp med en förälder har en större risk att bli deppig, mördare, våldtäktsman, etc?

Du skojar, right?

Nej.
http://www.telegraph.co.uk/news/politics/3235650/Children-in-single-parent-families-more-likely-to-suffer-emotional-problems-report-finds.html


SÅ du menar att det var Anders breiviks mamma som gjorde honom till en brutal psykopat och det var hennes fel att han mördade alla människorna och sen inte bryr sig ett skvatt om det?

Haha jisses.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:16
Hush Tjej, 32 år

Citat från Jah


Citat från Hush

Tja, enligt lag har inte mannen ett pissa att säga till om så ...

Enligt lag fick inte kvinnor rösta för x-antal år sen.


Det gjorde vi ju inte heller..

Nitlott Kille, 32 år

1 197 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:16
Nitlott Kille, 32 år

Om fadern vill göra abort och modern föder ändå så borde väl pappa inte behöva betala underhåll? eller?

Känns ju rent efterblivet att han ska betala för någonting han inte vill ha.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:17
Hush Tjej, 32 år

Citat från Kelevra


Om fadern vill göra abort och modern föder ändå så borde väl pappa inte behöva betala underhåll? eller?

Känns ju rent efterblivet att han ska betala för någonting han inte vill ha.


Han behöver inte betala heller. Han betalar en viss summa till försäkringskassan för att försäkringskassan ska betala ut pengar till mamman och barnet.

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:17
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Citat från Jah


Nej men jag tycker att uttalanden som "Mannen har inget att säga till om" låter så fel.
Visst jag håller med dig i slutändan är det kvinnans val, men utan diskussion och resonemang mellan båda...
Mja jag vet inte.


Klart att om de har någon som helst respekt för varandra bör de ju tala igenom saken. Speciellt om kvinnan behåller barnet mot hans vilja, då bör de ju på något sätt ordna så att fadern inte behöver ha mer ansvar än han vill. Är det tvärt om, att HAN vill att hon ska behålla det tycker jag nog att hon är skyldig en förklaring så att han kanske kan förstå hennes val och stötta det.
Tycker det är vanligt folkvett att diskutera frågor som påverar fler än en individ.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:18
Jah Kille, 34 år

Citat från Hush


Det gjorde vi ju inte heller..

Du förstod inte poängen?

Whatever, bai.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:19
Pansartax Kille, 33 år

Tyvärr så är det så att mannen inte har mycket att säga till om när det handlar om en kvinnas graviditet och beslut kring detta. Samma sak när det ska ske en skilsmässa, vill kvinnan ha barnen så räcker det mer eller mindre att hon säger det för att hon ska få dem.

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:19
Kidcrash Kille, 35 år

Citat från Kelevra


Om fadern vill göra abort och modern föder ändå så borde väl pappa inte behöva betala underhåll? eller?

Känns ju rent efterblivet att han ska betala för någonting han inte vill ha.


Eller så kommunicerar man innan kopulering och ba "btw, vill du ha kids?".

Jag har hört att kommunikation är essentiellt i ett förhållande.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:20
u_suck_tbh 34 år

Citat från Hush


Han behöver inte betala heller. Han betalar en viss summa till försäkringskassan för att försäkringskassan ska betala ut pengar till mamman och barnet.


"han behöver inte betala"
"han betalar en viss summa"

Okeeeeeej

Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:21
Skvettis Kille, 32 år

Man är ju urbota dum i huvudet om man är emot fri abort, på något plan.
Däremot är lagen som tvingar en man att ge underhåll till ett barn han motsatt sig sjukt förlegad och korkad, detta bidrag borde om något komma ifrån staten, inte av en privatperson som inte ville ha ett barn.

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:23
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Tycker inte riktigt att en kvinna ska skaffa barn för att uppfostra det själv om hon inte kan göra det utan bidrag.........
EDIT: dvs. att hon vet innan att hennes inkomst inte räcker.

Nitlott Kille, 32 år

1 197 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:23
Nitlott Kille, 32 år

Citat från Kidcrash


Citat från Kelevra

Om fadern vill göra abort och modern föder ändå så borde väl pappa inte behöva betala underhåll? eller?

Känns ju rent efterblivet att han ska betala för någonting han inte vill ha.

Eller så kommunicerar man innan kopulering och ba "btw, vill du ha kids?".

Jag har hört att kommunikation är essentiellt i ett förhållande.


Självklart, men alla tänker inte så.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:23
Hush Tjej, 32 år

Citat från u_suck_tbh


Citat från Hush

Han behöver inte betala heller. Han betalar en viss summa till försäkringskassan för att försäkringskassan ska betala ut pengar till mamman och barnet.


"han behöver inte betala"
"han betalar en viss summa"

Okeeeeeej


Han betalar inget som helst för barnet. Det han betalar till försäkringskassan är något helt annat..

Nitlott Kille, 32 år

1 197 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:24
Nitlott Kille, 32 år

Citat från Hush


Citat från u_suck_tbh

Citat från Hush

Han behöver inte betala heller. Han betalar en viss summa till försäkringskassan för att försäkringskassan ska betala ut pengar till mamman och barnet.


"han behöver inte betala"
"han betalar en viss summa"

Okeeeeeej

Han betalar inget som helst för barnet. Det han betalar till försäkringskassan är något helt annat..


Förklara gärna, jag är nyfiken!

Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:24
Skvettis Kille, 32 år

Citat från HardcoreChey_97


Tycker inte riktigt att en kvinna ska skaffa barn för att uppfostra det själv om hon inte kan göra det utan bidrag.........
EDIT: dvs. att hon vet innan att hennes inkomst inte räcker.


Jo, detta känns ju också logiskt, men det är knepigt att stämpla i en lagtext.
Vore skönt för att slippa alla jävla WT-kids dock, skulle nog göra nytta i USA.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet