Abort - Rätt eller fel?
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Pansartax
Citat från Hush
Beror väl för fan på vilken uppväxt den får av den föräldern. Vad den lever i för miljö osv.
Nej. Barn behöver en manlig förebild i form av en far i sin uppväxt.
SÅ du menar att det var Anders breiviks mamma som gjorde honom till en brutal psykopat och det var hennes fel att han mördade alla människorna och sen inte bryr sig ett skvatt om det?
Haha jisses.
HardcoreChey_97
Tjej, 31 år
Citat från Pansartax
Du vet att ett barn som bara växer upp med en förälder har en större risk att bli deppig, mördare, våldtäktsman, etc?
Du skojar, right?
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Thias
Citat från Hush
Citat från st4rfish
Tycker dock fadern ska ha något att säga till om ... nu är vi helt powerless... och vi var ju ändå smått delaktiga i själva skapandet
Ah precis, och hälften av er killar fattar inte hur allvarligt det faktiskt är.
Jag tycker inte ni ska ha så mycket att säga till om. Det är i kvinnans kropp det händer, det är i kvinnans kropp det ska ligga ett barn i 9 månader, det är hon som ska krysta ut det och det är hon som väljer att tahand om det. Man behöver aldrig vara med och ta hand om ett barn, finns inget tvång.
Finns inget tvång till kvinnan att behålla barnet heller såateh
Just det jag skrev. Att man aldrig behöver ta hand om ett barn om det nu skulle visa sig vara så efter födseln..du kan lämna bort barnet också.
Kidcrash
Kille, 35 år
Ja, abort tills barnet är 13 år. Säger ju det.
notlikei
Tjej, 35 år
De vars pappa avlider? blir alla dessa psykopater....
Kvinnorna i "flocken" är dem som sköter barnuppfostran. Om vi nu ska gå långt tillbaka.
Sure att man kan behöva ha en manlig förebild, men detta kan vara en lärare mm
HardcoreChey_97
Tjej, 31 år
Citat från Jah
Nej det är absolut inte samma sak, men principen är fortfarande att män ofta glöms bort i frågor som handlar om kvinnor.
Nu menar jag inte "BOhooo så synd det är om män". Men visst fan påverkar ett barn mannen också.
Tror inte någon påstår att män inte påverkas men tyvärr så kommer det alltid vara kvinnans val och inte hans, om hur vida hon vill behålla barnet eller inte.
Eller nu får ju inte kvinnor alltid det valet men jag hoppas du förstår vad jag menar.
Pansartax
Kille, 33 år
Citat från HardcoreChey_97
Citat från Pansartax
Du vet att ett barn som bara växer upp med en förälder har en större risk att bli deppig, mördare, våldtäktsman, etc?
Du skojar, right?
Nej.
http://www.telegraph.co.uk/news/politics/3235650/Children-in-single-parent-families-more-likely-to-suffer-emotional-problems-report-finds.html
HardcoreChey_97
Tjej, 31 år
Citat från Pansartax
Nu menade jag; du kan inte seriöst använda det som ett argument mot abort.
Pansartax
Kille, 33 år
Citat från HardcoreChey_97
Citat från Pansartax
Nu menade jag; du kan inte seriöst använda det som ett argument mot abort.
Det gjorde jag inte, jag pratade med notlikei ang hennes åsikt att inte barn behöver en far under uppväxten.
notlikei
Tjej, 35 år
Citat från Pansartax
Citat från HardcoreChey_97
Citat från Pansartax
Du vet att ett barn som bara växer upp med en förälder har en större risk att bli deppig, mördare, våldtäktsman, etc?
Du skojar, right?
Nej.
http://www.telegraph.co.uk/news/politics/3235650/Children-in-single-parent-families-more-likely-to-suffer-emotional-problems-report-finds.html
Skulle gärna vilja ha mer underlag.. men men!
Hur ska vi göra med överviktiga personer då? Det är större risk att barnet blir det också om föräldrarna är det. Ska vi adoptera bort alla tjockas barn till mer hälsosamma människor?
Ska inte homosexuella få skaffa barn?
Och igen, om en av föräldrarna dör. Ska den föräldern som blir kvar vara tvungen att hitta någon ny? Varför skulle detta vara bättre för barnet?
Reviendra
Tjej, 36 år
Citat från Pansartax
Citat från Hush
Beror väl för fan på vilken uppväxt den får av den föräldern. Vad den lever i för miljö osv.
Nej. Barn behöver en manlig förebild i form av en far i sin uppväxt.
Nej. Det viktigaste är att man har en trygg anknytning. Trygg anknytning är stabilaste fördelen i livet.
Jah
Kille, 34 år
Citat från HardcoreChey_97
Tror inte någon påstår att män inte påverkas men tyvärr så kommer det alltid vara kvinnans val och inte hans, om hur vida hon vill behålla barnet eller inte.
Eller nu får ju inte kvinnor alltid det valet men jag hoppas du förstår vad jag menar.
Nej men jag tycker att uttalanden som "Mannen har inget att säga till om" låter så fel.
Visst jag håller med dig i slutändan är det kvinnans val, men utan diskussion och resonemang mellan båda...
Mja jag vet inte.
Hush
Tjej, 32 år
Tja, enligt lag har inte mannen ett pissa att säga till om så ...
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet