Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:06
Kidcrash Kille, 35 år

Citat från notlikei


Dessutom behöver det inte vara föräldrar, utan en vuxen förebild och trygghet :)[/i]

Och så vitt jag vet kan både en mamma och en pappa anta rollen som förebild.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:06
Hush Tjej, 32 år

Citat från Pansartax


Citat från Hush

Beror väl för fan på vilken uppväxt den får av den föräldern. Vad den lever i för miljö osv.

Nej. Barn behöver en manlig förebild i form av en far i sin uppväxt.


SÅ du menar att det var Anders breiviks mamma som gjorde honom till en brutal psykopat och det var hennes fel att han mördade alla människorna och sen inte bryr sig ett skvatt om det?

Haha jisses.

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:06
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Citat från Pansartax


Du vet att ett barn som bara växer upp med en förälder har en större risk att bli deppig, mördare, våldtäktsman, etc?

Du skojar, right?

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:07
Hush Tjej, 32 år

Citat från Thias


Citat från Hush

Citat från st4rfish

Tycker dock fadern ska ha något att säga till om ... nu är vi helt powerless... och vi var ju ändå smått delaktiga i själva skapandet

Ah precis, och hälften av er killar fattar inte hur allvarligt det faktiskt är.
Jag tycker inte ni ska ha så mycket att säga till om. Det är i kvinnans kropp det händer, det är i kvinnans kropp det ska ligga ett barn i 9 månader, det är hon som ska krysta ut det och det är hon som väljer att tahand om det. Man behöver aldrig vara med och ta hand om ett barn, finns inget tvång.

Finns inget tvång till kvinnan att behålla barnet heller såateh


Just det jag skrev. Att man aldrig behöver ta hand om ett barn om det nu skulle visa sig vara så efter födseln..du kan lämna bort barnet också.

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:08
Kidcrash Kille, 35 år

Ja, abort tills barnet är 13 år. Säger ju det.

notlikei Tjej, 35 år

250 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:09
notlikei Tjej, 35 år

De vars pappa avlider? blir alla dessa psykopater....

Kvinnorna i "flocken" är dem som sköter barnuppfostran. Om vi nu ska gå långt tillbaka.
Sure att man kan behöva ha en manlig förebild, men detta kan vara en lärare mm

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:09
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Citat från Jah


Nej det är absolut inte samma sak, men principen är fortfarande att män ofta glöms bort i frågor som handlar om kvinnor.
Nu menar jag inte "BOhooo så synd det är om män". Men visst fan påverkar ett barn mannen också.


Tror inte någon påstår att män inte påverkas men tyvärr så kommer det alltid vara kvinnans val och inte hans, om hur vida hon vill behålla barnet eller inte.
Eller nu får ju inte kvinnor alltid det valet men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:09
Pansartax Kille, 33 år

Citat från HardcoreChey_97


Citat från Pansartax

Du vet att ett barn som bara växer upp med en förälder har en större risk att bli deppig, mördare, våldtäktsman, etc?

Du skojar, right?


Nej.
http://www.telegraph.co.uk/news/politics/3235650/Children-in-single-parent-families-more-likely-to-suffer-emotional-problems-report-finds.html

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:10
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Citat från Pansartax


Nu menade jag; du kan inte seriöst använda det som ett argument mot abort.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:12
Pansartax Kille, 33 år

Citat från HardcoreChey_97


Citat från Pansartax

Nu menade jag; du kan inte seriöst använda det som ett argument mot abort.


Det gjorde jag inte, jag pratade med notlikei ang hennes åsikt att inte barn behöver en far under uppväxten.

notlikei Tjej, 35 år

250 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:13
notlikei Tjej, 35 år

Citat från Pansartax


Citat från HardcoreChey_97

Citat från Pansartax

Du vet att ett barn som bara växer upp med en förälder har en större risk att bli deppig, mördare, våldtäktsman, etc?

Du skojar, right?

Nej.
http://www.telegraph.co.uk/news/politics/3235650/Children-in-single-parent-families-more-likely-to-suffer-emotional-problems-report-finds.html


Skulle gärna vilja ha mer underlag.. men men!

Hur ska vi göra med överviktiga personer då? Det är större risk att barnet blir det också om föräldrarna är det. Ska vi adoptera bort alla tjockas barn till mer hälsosamma människor?

Ska inte homosexuella få skaffa barn?

Och igen, om en av föräldrarna dör. Ska den föräldern som blir kvar vara tvungen att hitta någon ny? Varför skulle detta vara bättre för barnet?

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:14
Reviendra Tjej, 36 år

Citat från Pansartax


Citat från Hush

Beror väl för fan på vilken uppväxt den får av den föräldern. Vad den lever i för miljö osv.

Nej. Barn behöver en manlig förebild i form av en far i sin uppväxt.


Nej. Det viktigaste är att man har en trygg anknytning. Trygg anknytning är stabilaste fördelen i livet.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:14
Jah Kille, 34 år

Citat från HardcoreChey_97


Tror inte någon påstår att män inte påverkas men tyvärr så kommer det alltid vara kvinnans val och inte hans, om hur vida hon vill behålla barnet eller inte.
Eller nu får ju inte kvinnor alltid det valet men jag hoppas du förstår vad jag menar.


Nej men jag tycker att uttalanden som "Mannen har inget att säga till om" låter så fel.
Visst jag håller med dig i slutändan är det kvinnans val, men utan diskussion och resonemang mellan båda...
Mja jag vet inte.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:15
Hush Tjej, 32 år

Tja, enligt lag har inte mannen ett pissa att säga till om så ...

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:16
Jah Kille, 34 år

Citat från Hush


Tja, enligt lag har inte mannen ett pissa att säga till om så ...

Enligt lag fick inte kvinnor rösta för x-antal år sen.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet