Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:57
Kidcrash Kille, 35 år

Jag tycker man ska kunna göra abort fram tills barnet är 13 år.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:58
Thias Kille, 38 år

Citat från notlikei


Citat från Hush

Jag menar att det är en helt annan sak om bara fadern inte vill.

Jo och jag håller mig på mitt spår och förstår inte alls hur du kunde tolka det som att kvinnan inte ska behålla barnet och göra abort bara för att manen inte vill vara med. Räcker med en förälder (Y)


Ett barn behöver en Fader i förhållandet.................

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:58
Hush Tjej, 32 år

Citat från st4rfish


Tycker dock fadern ska ha något att säga till om ... nu är vi helt powerless... och vi var ju ändå smått delaktiga i själva skapandet




Ah precis, och hälften av er killar fattar inte hur allvarligt det faktiskt är.
Jag tycker inte ni ska ha så mycket att säga till om. Det är i kvinnans kropp det händer, det är i kvinnans kropp det ska ligga ett barn i 9 månader, det är hon som ska krysta ut det och det är hon som väljer att tahand om det. Man behöver aldrig vara med och ta hand om ett barn, finns inget tvång.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:58
Jah Kille, 34 år

Om inte fadern har nåt att säga till om, så har kvinnor inte rätt till lika lön.
Jämställdhet funkar på båda hållen, u know?

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:59
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Jah


Om inte fadern har nåt att säga till om, så har kvinnor inte rätt till lika lön.
Jämställdhet funkar på båda hållen, u know?


Tss, du vet väl att jämställdhet i Sverige innebär att tjejerna ska ha en majoritet av makten?

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:00
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Citat från Jah


Om inte fadern har nåt att säga till om, så har kvinnor inte rätt till lika lön.
Jämställdhet funkar på båda hållen, u know?


Det går inte att jämföra så då lön och en kvinnas kropp inte riktigt är samma sak.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:01
Thias Kille, 38 år

Citat från Hush


Citat från st4rfish

Tycker dock fadern ska ha något att säga till om ... nu är vi helt powerless... och vi var ju ändå smått delaktiga i själva skapandet

Ah precis, och hälften av er killar fattar inte hur allvarligt det faktiskt är.
Jag tycker inte ni ska ha så mycket att säga till om. Det är i kvinnans kropp det händer, det är i kvinnans kropp det ska ligga ett barn i 9 månader, det är hon som ska krysta ut det och det är hon som väljer att tahand om det. Man behöver aldrig vara med och ta hand om ett barn, finns inget tvång.


Finns inget tvång till kvinnan att behålla barnet heller såateh

notlikei Tjej, 35 år

250 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:01
notlikei Tjej, 35 år

Citat från Thias


Citat från notlikei

Citat från Hush

Jag menar att det är en helt annan sak om bara fadern inte vill.

Jo och jag håller mig på mitt spår och förstår inte alls hur du kunde tolka det som att kvinnan inte ska behålla barnet och göra abort bara för att manen inte vill vara med. Räcker med en förälder (Y)

Ett barn behöver en Fader i förhållandet.................


Nej? hahaha

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:02
Kidcrash Kille, 35 år

Fast jag ser inget fel i ett matriarkaliskt styre. Nu med facit i hand så har historiens gång bevisat att en stor majoritet av männen inte har varit kapabla till att sköta planeten Tellus.


Undantag finnes, typ Ayn Rand, Thatcher och Maria Larsson.

Ja, jag är feminist. Bränn bh'n. Vi lider av kuk.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:02
Jah Kille, 34 år

Nej det är absolut inte samma sak, men principen är fortfarande att män ofta glöms bort i frågor som handlar om kvinnor.
Nu menar jag inte "BOhooo så synd det är om män". Men visst fan påverkar ett barn mannen också.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:02
Pansartax Kille, 33 år

Citat från notlikei


Citat från Thias

Ett barn behöver en Fader i förhållandet.................

Nej? hahaha


Du vet att ett barn som bara växer upp med en förälder har en större risk att bli deppig, mördare, våldtäktsman, etc?

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:03
Hush Tjej, 32 år

Beror väl för fan på vilken uppväxt den får av den föräldern. Vad den lever i för miljö osv.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:04
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Hush


Beror väl för fan på vilken uppväxt den får av den föräldern. Vad den lever i för miljö osv.

Nej. Barn behöver en manlig förebild i form av en far i sin uppväxt.

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:04
Kidcrash Kille, 35 år

Citat från notlikei


Nej? hahaha
[/i]

Njaeä. En fadersgestalt kan vara essentiellt under en uppväxt. Mina päron skildes när jag var sju bast och sen dess har jag bara haft kvinnor runt mig. Se på mig nu. Jag hatar allt.

EDIT: Jag hade med största sannolikhet varit mongoloid om jag hade haft pappa vid min sida.

notlikei Tjej, 35 år

250 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 16:04
notlikei Tjej, 35 år

Citat från Pansartax


Citat från notlikei

Citat från Thias

Ett barn behöver en Fader i förhållandet.................

Nej? hahaha


Du vet att ett barn som bara växer upp med en förälder har en större risk att bli deppig, mördare, våldtäktsman, etc?


Men föräldrar kan vara två kvinnor? Två män?
Måste ej vara man och kvinna.

Dessutom behöver det inte vara föräldrar, utan en vuxen förebild och trygghet :)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet