Abort - Rätt eller fel?
Jag tycker man ska kunna göra abort fram tills barnet är 13 år.
Citat från notlikei
Citat från Hush
Jag menar att det är en helt annan sak om bara fadern inte vill.
Jo och jag håller mig på mitt spår och förstår inte alls hur du kunde tolka det som att kvinnan inte ska behålla barnet och göra abort bara för att manen inte vill vara med. Räcker med en förälder (Y)
Ett barn behöver en Fader i förhållandet.................
Citat från st4rfish
Tycker dock fadern ska ha något att säga till om ... nu är vi helt powerless... och vi var ju ändå smått delaktiga i själva skapandet
Ah precis, och hälften av er killar fattar inte hur allvarligt det faktiskt är.
Jag tycker inte ni ska ha så mycket att säga till om. Det är i kvinnans kropp det händer, det är i kvinnans kropp det ska ligga ett barn i 9 månader, det är hon som ska krysta ut det och det är hon som väljer att tahand om det. Man behöver aldrig vara med och ta hand om ett barn, finns inget tvång.
Om inte fadern har nåt att säga till om, så har kvinnor inte rätt till lika lön.
Jämställdhet funkar på båda hållen, u know?
Citat från Jah
Om inte fadern har nåt att säga till om, så har kvinnor inte rätt till lika lön.
Jämställdhet funkar på båda hållen, u know?
Det går inte att jämföra så då lön och en kvinnas kropp inte riktigt är samma sak.
Citat från Hush
Citat från st4rfish
Tycker dock fadern ska ha något att säga till om ... nu är vi helt powerless... och vi var ju ändå smått delaktiga i själva skapandet
Ah precis, och hälften av er killar fattar inte hur allvarligt det faktiskt är.
Jag tycker inte ni ska ha så mycket att säga till om. Det är i kvinnans kropp det händer, det är i kvinnans kropp det ska ligga ett barn i 9 månader, det är hon som ska krysta ut det och det är hon som väljer att tahand om det. Man behöver aldrig vara med och ta hand om ett barn, finns inget tvång.
Finns inget tvång till kvinnan att behålla barnet heller såateh
Citat från Thias
Citat från notlikei
Citat från Hush
Jag menar att det är en helt annan sak om bara fadern inte vill.
Jo och jag håller mig på mitt spår och förstår inte alls hur du kunde tolka det som att kvinnan inte ska behålla barnet och göra abort bara för att manen inte vill vara med. Räcker med en förälder (Y)
Ett barn behöver en Fader i förhållandet.................
Nej? hahaha
Fast jag ser inget fel i ett matriarkaliskt styre. Nu med facit i hand så har historiens gång bevisat att en stor majoritet av männen inte har varit kapabla till att sköta planeten Tellus.
Undantag finnes, typ Ayn Rand, Thatcher och Maria Larsson.
Ja, jag är feminist. Bränn bh'n. Vi lider av kuk.
Nej det är absolut inte samma sak, men principen är fortfarande att män ofta glöms bort i frågor som handlar om kvinnor.
Nu menar jag inte "BOhooo så synd det är om män". Men visst fan påverkar ett barn mannen också.
Beror väl för fan på vilken uppväxt den får av den föräldern. Vad den lever i för miljö osv.
Citat från notlikei
Nej? hahaha
[/i]
Njaeä. En fadersgestalt kan vara essentiellt under en uppväxt. Mina päron skildes när jag var sju bast och sen dess har jag bara haft kvinnor runt mig. Se på mig nu. Jag hatar allt.
EDIT: Jag hade med största sannolikhet varit mongoloid om jag hade haft pappa vid min sida.
Citat från Pansartax
Citat från notlikei
Citat från Thias
Ett barn behöver en Fader i förhållandet.................
Nej? hahaha
Du vet att ett barn som bara växer upp med en förälder har en större risk att bli deppig, mördare, våldtäktsman, etc?
Men föräldrar kan vara två kvinnor? Två män?
Måste ej vara man och kvinna.
Dessutom behöver det inte vara föräldrar, utan en vuxen förebild och trygghet :)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet