Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Falaphel Kille, 34 år

11 503 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 13:48
Falaphel Kille, 34 år

Äggen vi äter är inte befruktade, så då var det klart!

memorabilia Kille, 37 år

776 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 13:48
memorabilia Kille, 37 år

Citat från DRopple


Citat från bebo

Citat från DRopple

meh
det SKULLE ju ha blivit hönor
eller tuppar
värsta djur-aborten och så äter dom det


Det är som att äta ett ägg som trillar ut med din mens. Känns det som att äta ett aborterat foster?

nej, men i deras ägg finns det ju navelsträng och magsäck etc i äggvitan
det är skillnad >:


Det var aldrig en kyckling, och skulle aldrig bli en kyckling.
Ägget var inte befruktat, och så vitt jag vet har jag aldrig hört om en jungfrufödsel hos höns.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 13:50
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från DRopple


Citat från bebo

Citat från DRopple

meh
det SKULLE ju ha blivit hönor
eller tuppar
värsta djur-aborten och så äter dom det


Det är som att äta ett ägg som trillar ut med din mens. Känns det som att äta ett aborterat foster?

nej, men i deras ägg finns det ju navelsträng och magsäck etc i äggvitan
det är skillnad >:


Magsäck...? Hahahahahah alltså
Navelsträng? Det finns ingen navelsträng, det är den så kallade äggtråden som håller äggulan på plats i ägget. Hur skulle navelsträngen fungerat när den inte är kopplad till en kropp hade du tänkt?

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 13:51
Pansartax Kille, 33 år

Vad fan, lär man sig inte att ägg inte automatiskt blir kycklingar på typ lågstadiet?

DRopple Tjej, 31 år

2 686 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 13:56
DRopple Tjej, 31 år

MEN VET INTE
.........................:c
okej bra folk som är emot abort äter alltså ägg
tack för svaret

Neu Kille, 32 år

620 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 14:40
Neu Kille, 32 år

abort är MORD

notlikei Tjej, 35 år

250 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:44
notlikei Tjej, 35 år

Absolut för abort! Inget barn ska behöva födas oönskad. Få en dålig uppväxt och bli en trasig människa. Ser inte meningen med det?

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:48
Hush Tjej, 32 år

Men kära någon. Även om killen inte vill ha barnet så är väl inte barnet totalt oönskat? Den har ju en mamma som inte bara går runt och bär den i 9 månader av kärlek utan också spenderar hela sitt liv åt att göra det så bra åt sitt barn som möjligt.

Oönskat..ppffss..

notlikei Tjej, 35 år

250 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:51
notlikei Tjej, 35 år

Hade jag blivit gravid nu t ex hade det varit väldigt oönskat och hade troligen försökt (om man nu inte hade fått göra abort) att ta droger mm för att framkalla ett missfall.

"olagliga" aborter ökar.... aborter kommer alltid göras. Vissa är helt enkelt inte redo att få barn eller inte rätt person för det. Men det är väl ändå bättre att det är lagligt och man får ordentlig vård?
Istället för att folk misslyckas med aborter och kvinnan/fostret får skador eller dör.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:52
Hush Tjej, 32 år

Jag menar att det är en helt annan sak om bara fadern inte vill.

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:54
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Citat från DRopple


MEN VET INTE
.........................:c
okej bra folk som är emot abort äter alltså ägg
tack för svaret


DET ÄR JU INTE ENS I NÄRHETEN AV ATT VARA SAMMA SAK???


Förstår inte hur man kan vara emot abort. Skulle vilja påstå att de som är det är dumma i huvudet hihifnisslol

Axelhoff Kille, 60 år

3 197 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:54
Axelhoff Kille, 60 år

Tycker dock fadern ska ha något att säga till om ... nu är vi helt powerless... och vi var ju ändå smått delaktiga i själva skapandet


Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:56
Kidcrash Kille, 35 år

Citat från Newfag


abort är MORD

Och mord är najs.


Abort är rätt.

HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:57
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Förlåt, men så länge det inte är snubben som behöver bära och föda barnet har han fan inget att säga till om.
EDIT: I alla fall inte om han vill hindra kvinnan från att göra abort, haha.

notlikei Tjej, 35 år

250 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 15:57
notlikei Tjej, 35 år

Citat från Hush


Jag menar att det är en helt annan sak om bara fadern inte vill.

Jo och jag håller mig på mitt spår och förstår inte alls hur du kunde tolka det som att kvinnan inte ska behålla barnet och göra abort bara för att manen inte vill vara med. Räcker med en förälder (Y)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet