Abort - Rätt eller fel?
Äggen vi äter är inte befruktade, så då var det klart!
Citat från DRopple
Citat från bebo
Citat från DRopple
meh
det SKULLE ju ha blivit hönor
eller tuppar
värsta djur-aborten och så äter dom det
Det är som att äta ett ägg som trillar ut med din mens. Känns det som att äta ett aborterat foster?
nej, men i deras ägg finns det ju navelsträng och magsäck etc i äggvitan
det är skillnad >:
Det var aldrig en kyckling, och skulle aldrig bli en kyckling.
Ägget var inte befruktat, och så vitt jag vet har jag aldrig hört om en jungfrufödsel hos höns.
Citat från DRopple
Citat från bebo
Citat från DRopple
meh
det SKULLE ju ha blivit hönor
eller tuppar
värsta djur-aborten och så äter dom det
Det är som att äta ett ägg som trillar ut med din mens. Känns det som att äta ett aborterat foster?
nej, men i deras ägg finns det ju navelsträng och magsäck etc i äggvitan
det är skillnad >:
Magsäck...? Hahahahahah alltså
Navelsträng? Det finns ingen navelsträng, det är den så kallade äggtråden som håller äggulan på plats i ägget. Hur skulle navelsträngen fungerat när den inte är kopplad till en kropp hade du tänkt?
Vad fan, lär man sig inte att ägg inte automatiskt blir kycklingar på typ lågstadiet?
MEN VET INTE
.........................:c
okej bra folk som är emot abort äter alltså ägg
tack för svaret
abort är MORD
Absolut för abort! Inget barn ska behöva födas oönskad. Få en dålig uppväxt och bli en trasig människa. Ser inte meningen med det?
Men kära någon. Även om killen inte vill ha barnet så är väl inte barnet totalt oönskat? Den har ju en mamma som inte bara går runt och bär den i 9 månader av kärlek utan också spenderar hela sitt liv åt att göra det så bra åt sitt barn som möjligt.
Oönskat..ppffss..
Hade jag blivit gravid nu t ex hade det varit väldigt oönskat och hade troligen försökt (om man nu inte hade fått göra abort) att ta droger mm för att framkalla ett missfall.
"olagliga" aborter ökar.... aborter kommer alltid göras. Vissa är helt enkelt inte redo att få barn eller inte rätt person för det. Men det är väl ändå bättre att det är lagligt och man får ordentlig vård?
Istället för att folk misslyckas med aborter och kvinnan/fostret får skador eller dör.
Jag menar att det är en helt annan sak om bara fadern inte vill.
Citat från DRopple
MEN VET INTE
.........................:c
okej bra folk som är emot abort äter alltså ägg
tack för svaret
DET ÄR JU INTE ENS I NÄRHETEN AV ATT VARA SAMMA SAK???
Förstår inte hur man kan vara emot abort. Skulle vilja påstå att de som är det är dumma i huvudet hihifnisslol
Tycker dock fadern ska ha något att säga till om ... nu är vi helt powerless... och vi var ju ändå smått delaktiga i själva skapandet
Förlåt, men så länge det inte är snubben som behöver bära och föda barnet har han fan inget att säga till om.
EDIT: I alla fall inte om han vill hindra kvinnan från att göra abort, haha.
Citat från Hush
Jag menar att det är en helt annan sak om bara fadern inte vill.
Jo och jag håller mig på mitt spår och förstår inte alls hur du kunde tolka det som att kvinnan inte ska behålla barnet och göra abort bara för att manen inte vill vara med. Räcker med en förälder (Y)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet