Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 21:00
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Att hon ska skita i att berätta vem pappan är. Så att han slipper ta skiten.
Men om hans brud säger att hon går på pillerna och han har tillit till sin partner så är han ju säker på det, vad han är medveten om iaf.


Jaha, du menar så!
Ja, som sagt så talade jag inte om förhållanden utan one night stands. I förhållande är det en självklarhet för mig att förmedla min pojkvän om att jag tar p-piller! Men vi bor ju ihop, så han ser ju mina kartor och grejer varje dag. Gäller ju inte alla :)

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 21:02
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Quidproquo


Citat från TEMPER_TANTRUM

Tycker dock inte att någon ska få gå genom tvångsabort.

Enda lösningen när white trashet försöker snärja en med lögnen "Det är lugn, jag går på piller".


Skjut horan.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 21:03
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från bebo


Citat från TEMPER_TANTRUM

Att hon ska skita i att berätta vem pappan är. Så att han slipper ta skiten.
Men om hans brud säger att hon går på pillerna och han har tillit till sin partner så är han ju säker på det, vad han är medveten om iaf.

Jaha, du menar så!
Ja, som sagt så talade jag inte om förhållanden utan one night stands. I förhållande är det en självklarhet för mig att förmedla min pojkvän om att jag tar p-piller! Men vi bor ju ihop, så han ser ju mina kartor och grejer varje dag. Gäller ju inte alla :)


Vem fan vill ha unde med ett one night stand. Jag tror inte att dessa är många.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 21:05
Bloodbath 33 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Citat från Quidproquo

Citat från TEMPER_TANTRUM

Tycker dock inte att någon ska få gå genom tvångsabort.

Enda lösningen när white trashet försöker snärja en med lögnen "Det är lugn, jag går på piller".

Skjut horan.


I could see myself do just that.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 21:05
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Citat från bebo

Citat från TEMPER_TANTRUM

Att hon ska skita i att berätta vem pappan är. Så att han slipper ta skiten.
Men om hans brud säger att hon går på pillerna och han har tillit till sin partner så är han ju säker på det, vad han är medveten om iaf.

Jaha, du menar så!
Ja, som sagt så talade jag inte om förhållanden utan one night stands. I förhållande är det en självklarhet för mig att förmedla min pojkvän om att jag tar p-piller! Men vi bor ju ihop, så han ser ju mina kartor och grejer varje dag. Gäller ju inte alla :)

Vem fan vill ha unde med ett one night stand. Jag tror inte att dessa är många.


Nej, exakt. Därav att man ska använda kondom för att vara på den säkra sidan.

PMSMATHILDA Tjej, 28 år

1 664 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 21:06
PMSMATHILDA Tjej, 28 år

Tycker det är rätt. Man ska dock inte skippa andra preventivmedel och skydd bara för att abort är en möjlighet.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 21:12
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Skjut horan.

Äntligen en tjej som tänker i mina banor. Finns för få såna.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 22:20
E_Schwartz Kille, 36 år

Jag kom ihåg en lysande idé som skulle kunna ta bort många av dessa problem angående lögner om preventivmedel och liknande;
Sexkontraktet!

Det finns någon skämtserie där dom hade ett sådant.
Innan one night standet inleds så skriver båda under ett kontrakt och båda intygar om att det har varit villiga och att preventivmedel har använts.
Båda har ett kontrakt och båda får en påskrift.
Sker något efter (pregnancy eller att någon påstår att dom inte var med på att ha sex) så är det bara för den utsatta att visa upp sitt sexkontrakt så är saken löst.

jkahsfagfvi Tjej, 36 år

5 512 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 22:47
jkahsfagfvi Tjej, 36 år

^
Bästa lösningen in a dishonest world, yes. Men folk tycker inte om att göra saker så omständligt tyvärr. Förstör romantiken! "Varför ska allt bli besudlas av avtalssnack bluhu". Eller liknande.

Jag gjorde det en gång. Vad gör man inte för att inte få Rogland i hälarna liksom. Är man orolig för att åka dit för något som man inte gjort sig skyldig till, vad det än må vara, skriv på ett kontrakt så är det klart. En jättebra idé.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 22:50
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från sattyg


^
Bästa lösningen in a dishonest world, yes. Men folk tycker inte om att göra saker så omständligt tyvärr. Förstör romantiken! "Varför ska allt bli besudlas av avtalssnack bluhu". Eller liknande.

Jag gjorde det en gång. Vad gör man inte för att inte få Rogland i hälarna liksom. Är man orolig för att åka dit för något som man inte gjort sig skyldig till, vad det än må vara, skriv på ett kontrakt så är det klart. En jättebra idé.


Yeah, I know.
För mycket krångel, men det är ju helt klart en bra lösning utöver folks lathet/kåthet.

babsaan Tjej, 30 år

3 759 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 22:59
babsaan Tjej, 30 år

Alltså, Ja. Om man inte är redo eller vill ha barn så ja. Har aldrig gjort abort men.. Enligt dom kvinnor/tjejer jag känner som har gjort det gör det jävligt ont. Både Fyskiskt och psykiskt.

Man bestämmer över ens egna liv, Och om man är medveten om att barnet skulle bli olycklig eller liknande så tycker jag att det är bra, Men jag hoppas att jag kommer få slippa genomgå abort.

bådas lust, bådas ansvar.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 12:54
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från ErikSchwartz


Jag kom ihåg en lysande idé som skulle kunna ta bort många av dessa problem angående lögner om preventivmedel och liknande;
Sexkontraktet!

Det finns någon skämtserie där dom hade ett sådant.
Innan one night standet inleds så skriver båda under ett kontrakt och båda intygar om att det har varit villiga och att preventivmedel har använts.
Båda har ett kontrakt och båda får en påskrift.
Sker något efter (pregnancy eller att någon påstår att dom inte var med på att ha sex) så är det bara för den utsatta att visa upp sitt sexkontrakt så är saken löst.


Jag blev gravid när jag gick på mina p-piller. Ba så du vet.

DRopple Tjej, 31 år

2 686 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 12:58
DRopple Tjej, 31 år

folk som är emot abort
äter dom ägg?

tj0ckis Tjej, 29 år

30 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 13:16
tj0ckis Tjej, 29 år

Abort är både rätt och fel.
Vi har så mycket preventivmedel i Sverige som också är lätt att få tag på.
Visst nu är inte alla 100% säkra så man kan ju bli gravid ändå.. Men det är nog inte så ofta det händer.
Och då är nog dom gångerna ''okej'' om man gör abort.
Eller om vi säger att en flicka/tjej/kvinna blir våldtagen och sedan blir gravid tycker jag också att det kan vara ''okej'' att göra en abort.
För det är nog inte så kul att skötta ett barn man egentligen inte vill ha, jag tror inte man kan ge den samma kärlek för man varje dag blir påmind om den hemska händelsen.

Men som jag redan sagt så har vi ju massor med preventivmedel..
Och folk som har avbrutet sex eller helt enkelt skiter i det, blir gravid och gör en abort.. Det tycker jag är fel, det skulle man tänkt på tidigare, att man skulle kunna bli gravid. Det är man fullt medveten om..

Och abort är ju inget man beslutar sig för på en gång.. Det är ju något man verkligen måste diskutera med den som man ska ha barnet med. Man dödar ju faktiskt ett liv, ens egna kött och blod. Det är ju faktiskt en jobbig händelse.. Att ta bort ett liv.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 13:21
Pansartax Kille, 33 år

Jag säger så att folk får bestämma över sin egen kropp. Jag skiter fullständigt i om någon väljer att abortera, oavsett om det är pga att dem har blivit våldtagna, att barnet har downs, att det har fel kön eller fel hårfärg. Upp till dem själva att bestämma över sina kroppar, tycker jag.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet