Abort - Rätt eller fel?
Abort är ju typ som att plocka en blomma? Haters gonna hate
Citat från BloodBath
Problem: I princip alla kondomer på marknaden är på tok för jävla små och sitter åt så jävla hårt att det gör ont.
http://www.kondomkungen.se/wpt/view/hjalpfaq/storleksguiden-49011/
Citat från u_suck_tbh
Citat från BloodBath
Problem: I princip alla kondomer på marknaden är på tok för jävla små och sitter åt så jävla hårt att det gör ont.
Inte ens Grande?
Det gör dom iofs.
Dock sa jag "I princip alla" inte alla :p
Varning "Wall of text; Tl;dr"
Jag vet att mitt tankesätt är sjukt deprimerande men, det tragiska med att när någon dör är att dem som utlever denna person kommer att komma ihåg minnen av personen som är död.
Det är därför dem flesta människor inte blir ledsna när dem ser en massor av döda liv som ligger i köttdiskar i mataffärer.
Tyvärr är det så att inte så många kommer att komma ihåg detta foster som inte fick bli till mer en dens föräldrar, som jag verkligen hoppas ligger bakom beslutet att det inte ska födas.
Kvinnor får bestämma själva om de vill göra abort eller inte precis lika som de bestämmer över sina egna liv.
Om du som man ligger med en kvinna som lurar dig om preventivmedel och sedan vägrar göra abort så är det väl jävligt synd om dig om du inte vill ha barn, jag vill inte påpeka att det är någons fel att dem låg med någon manipulativ brud och hade blivit tillsagda att dem inte behöver kondom. Det kan vara killens fel, den kan vara tjejens fel i eran överenskommelse om att ni inte skulle skapa liv. Om du är paranoid som man kan du ju fixa dig så att du inte kan göra någon gravid så slipper du använda kondom utan någon rädsla för att göra någon gravid, se vasektomi.(Och du kommer fortfarande komma sädesvätska när du har orgasm, hurra!) Du kan även vända på det igen om du vill bli far igen, grattis.
Frågan i sig är ganska fånig, för den kan inte svaras med dem alternativ som föreslås. Det är en gråzon precis som många av livets frågor. Folk som står och vill ha ett defenitivt svar kommer stå och stampa i marken tillsammans med dem som håller med och dem som inte gör det. Jag tycker dock att dem som säger att abort är fel kanske borde se över och räkna sigsjälva som några månader äldre! För du levde ju faktiskt innan du föddes, spännande!
Och för all del, skål. Jag vill inte verka nedtryckande på något sätt.
http://www.urologkanalen.com/vasektomi/index.shtml
Citat från Pansartax
Citat från Azicatortyr
jag ville ju inte ta bort mitt barn. men gjorde de ändå, för han jag va tsm med. för hans skull.
jag ångrar mig. lol
Tur det, uppenbarligen så är inte du redo att ha en unge.
antagligen
Citat från BloodBath
Det gör dom iofs.
Dock sa jag "I princip alla" inte alla :p
Köp inte "i princip alla" då :@ Shit, är du lat eller?! ;@
Köp inte "i princip alla" då :@ Shit, är du lat eller?! ;@[/i]
Köper aldrig annat än grande!
Önskar bara att det fanns lite "roligare" kondomer i den storleken, med taggar, knotter eller liknande roligt skit!
Citat från Brickwall
Du kan även vända på det igen om du vill bli far igen, grattis.
http://www.urologkanalen.com/vasektomi/index.shtml
Det står ingenting där om att den kan vändas. Var läser du det?
För att svara på de första inläggen så anser jag inte att abort är ett mord.
Det finns en gräns på 18 veckor av en anledning. Innan 18 veckor får du göra abort, efter får du bara göra abort i ytterst FÅ fall och då måste det vara av en speciell anledning.
Dom har denna gränsen för att när fostret är 18 veckor kan man börja kalla det ett barn, eller en person för utvecklingen sätter fart och fostret utvecklas mer och snabbare.
Ett barn kan överleva utanför livmodern efter 18 veckor med hjälp, ett foster som inte är 18 veckor kan inte överleva. Därför anser jag att det INTE är fel att göra abort. För det är inget eget liv. Fostret är beroende av modern och klarar sig inte utan den innan 18 veckor. Det är i vecka 19 som sinnen börjar utvecklas ordentlig. Anser (jag personligen och även många andra) alltså inte att det är ett barn före vecka 18 och därav finns gränsen för abort. Efter vecka 18 däremot så tycker jag inte det är okej med abort om det inte finns en allvarlig anledning. :)
Citat från xXPluppXx
För att svara på de första inläggen så anser jag inte att abort är ett mord.
Det finns en gräns på 18 veckor av en anledning. Innan 18 veckor får du göra abort, efter får du bara göra abort i ytterst FÅ fall och då måste det vara av en speciell anledning.
Dom har denna gränsen för att när fostret är 18 veckor kan man börja kalla det ett barn, eller en person för utvecklingen sätter fart och fostret utvecklas mer och snabbare.
Ett barn kan överleva utanför livmodern efter 18 veckor med hjälp, ett foster som inte är 18 veckor kan inte överleva. Därför anser jag att det INTE är fel att göra abort. För det är inget eget liv. Fostret är beroende av modern och klarar sig inte utan den innan 18 veckor. Det är i vecka 19 som sinnen börjar utvecklas ordentlig. Anser (jag personligen och även många andra) alltså inte att det är ett barn före vecka 18 och därav finns gränsen för abort. Efter vecka 18 däremot så tycker jag inte det är okej med abort om det inte finns en allvarlig anledning. :)
Så det är inget liv de dagarna före aborttiden upphör, men några dagar senare menar du?
Det står ingenting där om att den kan vändas. Var läser du det?
[/i]
Spermabank?
Sluta knulla så mkt era luders.
Så det är inget liv de dagarna före aborttiden upphör, men några dagar senare menar du?[/i]
Jo det kan det vara. Alla utvecklas olika fort. :)
Men dom har antagligen satt gränsen för att det i genomsnitt är 18 veckor det handlar om. xD
Personligen tycker jag inte att man ska göra abort efter vecka 16, just för att man utvecklas olika snabbt, så man är på den säkra sidan. :)
tycker de e ett bra alternativ om man inte är redo för ett barn.. men pallar inte dom som tar de som ett "primentivmedel" finns ju dom som lätt blir gravida och gör abort varje gång och de tycker jag är fel..
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet