Abort - Rätt eller fel?
Bloodbath
33 år
Aaanyhow, tvångsabort är inget definitivt svar.
Låt istället slynan klara av barnahelvetet ensam, utan ekonomiskt stöd. She got herself in that situation and has no one else to blame.
Inadekvat
Tjej, 32 år
Citat från bebo
Citat från pimpmypenis
bebo:
Alltså, en random?
Talar du om one night stands? För vi övriga verkar tala om förhållanden.
Ja, det gjorde jag. Ärligt talat vet jag inte vad jag tycker om förhållanden och oskyddat sex där, upp till dem. Jag menade sin sexpartner, alltså någon random man inte har någon relation till.
Alltså shit, okej. Nej, då förstår jag mer av din argumentation. Har man nyss träffat en kille/tjej så bör man absolut använda preventivmedel, som kondom. Nu förändrades hela situationen, haha.
Upprorsmakare
33 år
Citat från BloodBath
Aaanyhow, tvångsabort är inget definitivt svar.
Låt istället slynan klara av barnahelvetet ensam, utan ekonomiskt stöd. She got herself in that situation and has no one else to blame.
Problemet är att bevisa att detta var fallet.
Alltså att hon ljög etc, så mannen får lida hur som helst.
Bloodbath
33 år
Nej.
Självklart för njutning också (bästa jag vet)
Jaha? Du slipper bli förälder på ett enkelt sätt, men för att du ska få det lite skönare så skiter du i i det. Eller?[/i]
Indeed. Sex is nice.
Nejnej, självklart inte, min flickvän går på piller, och går det fel så har vi båda kommit överens om att abort är nog det bästa.
Men som sagt, om en liten slyna går å ljuger sig till en graviditet, då får hon fan klara sig själv. Mannen skall inte kunna hållas ansvarig och hon får helt enkelt klara sig utan hans pengar.
Bloodbath
33 år
Citat från Upprorsmakare
Citat från BloodBath
Aaanyhow, tvångsabort är inget definitivt svar.
Låt istället slynan klara av barnahelvetet ensam, utan ekonomiskt stöd. She got herself in that situation and has no one else to blame.
Problemet är att bevisa att detta var fallet.
Alltså att hon ljög etc, så mannen får lida hur som helst.
Mm true... Helt plötsligt låter statens "sexkontrakt" inte lika illa...
u_suck_tbh
34 år
Citat från BloodBath
Kondomer förstör njutningen hos killen så att den nästan når noll, och av min erfarenhet så brukar inte kvinnor njuta speciellt mycket då heller.
And why do I have sex? Why because it's pleasureable!
Den upplevelsen är ganska subjektiv och inte alls universiell. Om det känns så lite, ta tunnare kondomer. Eller bättre passande.
Pansartax
Kille, 33 år
Ja, mannen kommer alltid att förlora i såna här situationer. Folk tror hellre på kvinnan än mannen i sådana här situationer.
Upprorsmakare
33 år
Citat från Pansartax
Ja, mannen kommer alltid att förlora i såna här situationer. Folk tror hellre på kvinnan än mannen i sådana här situationer.
I princip alla situationer menar du?
Azicatortyr
Tjej, 30 år
jag ville ju inte ta bort mitt barn. men gjorde de ändå, för han jag va tsm med. för hans skull.
jag ångrar mig. lol
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från ThaCookieMonsta
Väldigt rolig att se att alla glorifierar kondomer! Finns ju dock ett problem med den teorin. Kondomen har lika stor chans att brista som p-piller har att inte verka just den gången.
Det är minimal risk att p-pillret inte ska "verka" just den gången, och det är minimal risk att kondomen spricker. Klart att det kan hända, och det är ju tragiskt i så fall, men man kan i alla fall skydda sig så gott man kan, undvika att ha sex vid ägglossningen och så :)
Äh, jag vet inte. Man gör ju självklart som man vill, detta är bara mina tankar och alla tänker inte som jag, och det kan ju ingen ändra på och vice versa :)
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från BloodBath
Aaanyhow, tvångsabort är inget definitivt svar.
Låt istället slynan klara av barnahelvetet ensam, utan ekonomiskt stöd. She got herself in that situation and has no one else to blame.
Föräldrapenning, men okej.
Och ja, det är ju helt klart upp till henne hur hon ska lösa situationen. Det håller jag med om!
Bloodbath
33 år
Citat från u_suck_tbh
Citat från BloodBath
Kondomer förstör njutningen hos killen så att den nästan når noll, och av min erfarenhet så brukar inte kvinnor njuta speciellt mycket då heller.
And why do I have sex? Why because it's pleasureable!
Den upplevelsen är ganska subjektiv och inte alls universiell. Om det känns så lite, ta tunnare kondomer. Eller bättre passande.
Problem: I princip alla kondomer på marknaden är på tok för jävla små och sitter åt så jävla hårt att det gör ont.
Pansartax
Kille, 33 år
Citat från Azicatortyr
jag ville ju inte ta bort mitt barn. men gjorde de ändå, för han jag va tsm med. för hans skull.
jag ångrar mig. lol
Tur det, uppenbarligen så är inte du redo att ha en unge.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från BloodBath
Citat från u_suck_tbh
Citat från BloodBath
Kondomer förstör njutningen hos killen så att den nästan når noll, och av min erfarenhet så brukar inte kvinnor njuta speciellt mycket då heller.
And why do I have sex? Why because it's pleasureable!
Den upplevelsen är ganska subjektiv och inte alls universiell. Om det känns så lite, ta tunnare kondomer. Eller bättre passande.
Problem: I princip alla kondomer på marknaden är på tok för jävla små och sitter åt så jävla hårt att det gör ont.
Det finns många storlekar för de lite större, internet!
u_suck_tbh
34 år
Citat från BloodBath
Problem: I princip alla kondomer på marknaden är på tok för jävla små och sitter åt så jävla hårt att det gör ont.
Inte ens Grande?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet