Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:09
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Kasawil



bara för att man inte är rikast i världen, bor i ett stor hus, har bil och är typ läkare betyder det ju inte att man inte kan ha/få ett bra liv.
finns många som kommer från ett "helvete" kanske har supande föräldrar o.s.v men det betyder ju inte att hela livet kommer vara så?
Så ja, oavsett vad nästan allafall, dock förstår man ju inte alltid varför en människa som bara tänker på droger eller alkohol ska med ett barn till, kanske man borde överväga en abort där.
Men det jag vill säga är att även fast man inte får en bra start betyder det inte att ens liv itne har någon mening.
Man lever det liv man själv väljer.
Dock synd att det finns barn med föräldrar som dricker, drogar, mördar o.s.v men inte är deras liv mindre värt för det?
har helt en dek saker i mitt liv, (finns måånga fler som haft det värre, alltid någon som har det värre än en själv) men jag är glad ändå att min mamma inte gjorde en abort.

hoppas man förstod hur jag tänkte, bra på att trassla till det! o.o



Så vart går gränsen när någons liv ska tas och inte?

Anarkososse Kille, 36 år

2 475 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:11
Anarkososse Kille, 36 år

Citat från Kasawil


Citat från Gravedigger

Citat från Kasawil


för jag ser embyot ´/ foster som en "Människa" det är något som lever, jag dödar inte.
precis som man kanske skulle kunna med att döda i självförsvar, så "dödar" jag enbart ett foster om det skulle vara något allvarligt fel eller att någon våldtagit mig( inte alla som kan leva med att se hur något man älskar får en att tänka på en människa man känner rent hat för).
för mig vara det ett barn, trots att hon såg ut som en liten böna men hon levde och alla har rätt till liv, alla har rätt att få leva.
hon valde inte att "bli till" utan det var jag och hennes pappa som hade sex och vi får ta ansvar för vad vi gör.
Kanske därför man inte ska knulla runt när man är 11 som vissa verkar göra, visst alla mognar olika men 11 är lite väl tidigt att ha sex med folk imo.
anyway, se till att skydda sig med kondom och annat helt enkelt! :)


Alla har rätt till liv, oavsett vad?
-------------------------------------------------------------------------
bara för att man inte är rikast i världen, bor i ett stor hus, har bil och är typ läkare betyder det ju inte att man inte kan ha/få ett bra liv.
finns många som kommer från ett "helvete" kanske har supande föräldrar o.s.v men det betyder ju inte att hela livet kommer vara så?
Så ja, oavsett vad nästan allafall, dock förstår man ju inte alltid varför en människa som bara tänker på droger eller alkohol ska med ett barn till, kanske man borde överväga en abort där.
Men det jag vill säga är att även fast man inte får en bra start betyder det inte att ens liv itne har någon mening.
Man lever det liv man själv väljer.
Dock synd att det finns barn med föräldrar som dricker, drogar, mördar o.s.v men inte är deras liv mindre värt för det?
har helt en dek saker i mitt liv, (finns måånga fler som haft det värre, alltid någon som har det värre än en själv) men jag är glad ändå att min mamma inte gjorde en abort.

hoppas man förstod hur jag tänkte, bra på att trassla till det! o.o



Sedan så fins det förhållanden där mamman inta kan finansiera sitt barn, och där hon helt enkelt inte vill kännas vid det. Jag skulle inte viilja växa upp i det förhållandet, vill inte ta några risker. Vi mpste förstå att livet inte är rättvist i början.

Kasawil Tjej, 33 år

67 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:14
Kasawil Tjej, 33 år

Citat från Gravedigger


Citat från Kasawil


bara för att man inte är rikast i världen, bor i ett stor hus, har bil och är typ läkare betyder det ju inte att man inte kan ha/få ett bra liv.
finns många som kommer från ett "helvete" kanske har supande föräldrar o.s.v men det betyder ju inte att hela livet kommer vara så?
Så ja, oavsett vad nästan allafall, dock förstår man ju inte alltid varför en människa som bara tänker på droger eller alkohol ska med ett barn till, kanske man borde överväga en abort där.
Men det jag vill säga är att även fast man inte får en bra start betyder det inte att ens liv itne har någon mening.
Man lever det liv man själv väljer.
Dock synd att det finns barn med föräldrar som dricker, drogar, mördar o.s.v men inte är deras liv mindre värt för det?
har helt en dek saker i mitt liv, (finns måånga fler som haft det värre, alltid någon som har det värre än en själv) men jag är glad ändå att min mamma inte gjorde en abort.

hoppas man förstod hur jag tänkte, bra på att trassla till det! o.o


Så vart går gränsen när någons liv ska tas och inte?


det vill inte jag avgöra, det får människan som bär barnet göra :)
dock min gräns, jag tar inte liv utan ett bra skäl.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:17
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Kasawil



det vill inte jag avgöra, det får människan som bär barnet göra :)
dock min gräns, jag tar inte liv utan ett bra skäl.



Vi pratar personliga åsikter här.
Vad är ett bra skäl att ta ett liv?

Tammie Tjej, 30 år

7 843 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:19
Tammie Tjej, 30 år

Citat från lordkrall


Citat från Tammie

Tycker att det är väldigt bra att man, oavsett ålder, kan göra det.
Känns ju antagligen inte sådär jättekul om man blir gravid av en våldtäckt när man är 14 och måste behålla ungen.
Förstår inte folk som är emot abort tbh.

Så du tycker det är helt okej att idka samlag. Skita i skydd, bli gravid, göra abort, och sen upprepa x antal gånger?


Fast nu gick du in på något HELT annat än vad jag sa.
Tror dessutom inte att det är många som gör så, en abort kan slita rätt rejält mentalt. Du tror inte att folk som gör abort kan må dåligt av sitt beslut heller?

solitarymoment Tjej, 33 år

6 072 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:21
solitarymoment Tjej, 33 år

Alla får väl göra vad dem vill.
Men jag skulle aldrig kunna med att göra abort, har inte hjärta till dte ):

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:25
lordkrall Kille, 38 år

Citat från Tammie



Fast nu gick du in på något HELT annat än vad jag sa.
Tror dessutom inte att det är många som gör så, en abort kan slita rätt rejält mentalt. Du tror inte att folk som gör abort kan må dåligt av sitt beslut heller?


Jag påvisade bara det hela kring: "Förstår inte folk som är emot abort tbh."

Folk kan sannolikt tänkas vara emot det för att det finns folk som använder det som preventivmedel.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:28
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från lordkrall


Citat från Tammie


Fast nu gick du in på något HELT annat än vad jag sa.
Tror dessutom inte att det är många som gör så, en abort kan slita rätt rejält mentalt. Du tror inte att folk som gör abort kan må dåligt av sitt beslut heller?

Jag påvisade bara det hela kring: "Förstår inte folk som är emot abort tbh."

Folk kan sannolikt tänkas vara emot det för att det finns folk som använder det som preventivmedel.



Finns de någon som frivilligt skulle använda de som preventivmedel?

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:30
Pansartax Kille, 33 år

Fanns en i min gamla skola som hade gjort abort en 14 gånger. Det var rätt äckligt.
Men annars är abort superbra, då vid oönskade graviditeter eller om det är något fel på barnet (jag skulle inte vilja ha ett barn med grovt handikapp, elakt mot barnet).

Så, ja det är rätt med abort!

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:31
lordkrall Kille, 38 år

Citat från Gravedigger




Finns de någon som frivilligt skulle använda de som preventivmedel?


Ja? Det finns ju folk som gör flera aborter om året, då är ju uppenbarligen något fel.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:32
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från lordkrall



Ja? Det finns ju folk som gör flera aborter om året, då är ju uppenbarligen något fel.



Betyder de att man gör de för att man inte vill använda kondom/p-piller utan medvetet väljer
att hellre använda sig av abort?

Kasawil Tjej, 33 år

67 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:33
Kasawil Tjej, 33 år

Citat från Gravedigger


Citat från Kasawil


det vill inte jag avgöra, det får människan som bär barnet göra :)
dock min gräns, jag tar inte liv utan ett bra skäl.


Vi pratar personliga åsikter här.
Vad är ett bra skäl att ta ett liv?


För mig, ett bra skäl: dom säger att barnet inte skulle överleva födelsen.
barnet saknar någon viktig kroppsdel, snackar typ skallbenet eller liknande.
att jag blir riktigt sjuk av att bära barnet.
att någon våldtog mig på vägen hem.(inte barnets fel men jag vet inte om jag skulle klara av att se barnet varje dag och tänka på våldtäkten. man kan ju dock föda och adoptera bort..)

men som nu, då jag och min dåvarande pojkvän slarvade med kondomen den gången och jag blev gravid, det var ju något som man fick ta ansvar för, vi gjorde fel och vi tog ansvaret för det.
Jag älskar mitt barn, har jag gjort hela tiden( eller nästan, var ju i chock en period och visste varken in eller ut).
Hon är det bästa som hänt mig, jag har skärpt till mig, jag pluggar nu, tar mer ansvar på dom flesta plan.
Jag jobbade som höggravid för att få råd med hennes vagn o.s.v, jag gör ALLT för henne och hon gav mig hopp, hon gav mig kärlek, hon visade mig hur man älskar någon. För jag visste inte innan. Att man kunde älska någon så mycket. Jag ångrar aldrig att jag behöll henne.

Det sägs att man kan ångra en abort men aldrig ett barn.
Tror det ligger något i det, har hört allt för många säga att göra abort var ett stort misstag, folk som år efteråt fortfarande inte glömt.
Jag skulle finna det otroligt svårt att leva med mig själv och älta alla tankar, ångest man kan få efter en abort.

Tror att det finns en mening med allt som händer, hon gjorde mig till något bättre, tog fram det bästa i mig!

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:34
Pansartax Kille, 33 år

För abort om barnet har downs eller något annat handikapp

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:34
lordkrall Kille, 38 år

Citat från Gravedigger



Betyder de att man gör de för att man inte vill använda kondom/p-piller utan medvetet väljer
att hellre använda sig av abort?


Det är ju uppenbart i ett sådant läge att man använder abort som preventivmedel ja. Man lär knappast bli gravid av misstag flera gånger inom loppet av ett år

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:36
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Kasawil


Citat från Gravedigger

Citat från Kasawil


det vill inte jag avgöra, det får människan som bär barnet göra :)
dock min gräns, jag tar inte liv utan ett bra skäl.


Vi pratar personliga åsikter här.
Vad är ett bra skäl att ta ett liv?

För mig, ett bra skäl: dom säger att barnet inte skulle överleva födelsen.
barnet saknar någon viktig kroppsdel, snackar typ skallbenet eller liknande.
att jag blir riktigt sjuk av att bära barnet.
att någon våldtog mig på vägen hem.(inte barnets fel men jag vet inte om jag skulle klara av att se barnet varje dag och tänka på våldtäkten. man kan ju dock föda och adoptera bort..)

men som nu, då jag och min dåvarande pojkvän slarvade med kondomen den gången och jag blev gravid, det var ju något som man fick ta ansvar för, vi gjorde fel och vi tog ansvaret för det.
Jag älskar mitt barn, har jag gjort hela tiden( eller nästan, var ju i chock en period och visste varken in eller ut).
Hon är det bästa som hänt mig, jag har skärpt till mig, jag pluggar nu, tar mer ansvar på dom flesta plan.
Jag jobbade som höggravid för att få råd med hennes vagn o.s.v, jag gör ALLT för henne och hon gav mig hopp, hon gav mig kärlek, hon visade mig hur man älskar någon. För jag visste inte innan. Att man kunde älska någon så mycket. Jag ångrar aldrig att jag behöll henne.

Det sägs att man kan ångra en abort men aldrig ett barn.
Tror det ligger något i det, har hört allt för många säga att göra abort var ett stort misstag, folk som år efteråt fortfarande inte glömt.
Jag skulle finna det otroligt svårt att leva med mig själv och älta alla tankar, ångest man kan få efter en abort.

Tror att det finns en mening med allt som händer, hon gjorde mig till något bättre, tog fram det bästa i mig!



Alltså att barnet i vilket fall som helst kommer dö, betyder det att du är för aktiv dödshjälp också?

Jag tror att man inte nämner alla de kvinnor som faktiskt känner ett hat mot sitt barn, för de finns tro mig.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet