Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Kasawil Tjej, 33 år

67 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:46
Kasawil Tjej, 33 år

Citat från Gravedigger


Citat från Kasawil

Citat från Gravedigger

Citat från Kasawil


det vill inte jag avgöra, det får människan som bär barnet göra :)
dock min gräns, jag tar inte liv utan ett bra skäl.


Vi pratar personliga åsikter här.
Vad är ett bra skäl att ta ett liv?

För mig, ett bra skäl: dom säger att barnet inte skulle överleva födelsen.
barnet saknar någon viktig kroppsdel, snackar typ skallbenet eller liknande.
att jag blir riktigt sjuk av att bära barnet.
att någon våldtog mig på vägen hem.(inte barnets fel men jag vet inte om jag skulle klara av att se barnet varje dag och tänka på våldtäkten. man kan ju dock föda och adoptera bort..)

men som nu, då jag och min dåvarande pojkvän slarvade med kondomen den gången och jag blev gravid, det var ju något som man fick ta ansvar för, vi gjorde fel och vi tog ansvaret för det.
Jag älskar mitt barn, har jag gjort hela tiden( eller nästan, var ju i chock en period och visste varken in eller ut).
Hon är det bästa som hänt mig, jag har skärpt till mig, jag pluggar nu, tar mer ansvar på dom flesta plan.
Jag jobbade som höggravid för att få råd med hennes vagn o.s.v, jag gör ALLT för henne och hon gav mig hopp, hon gav mig kärlek, hon visade mig hur man älskar någon. För jag visste inte innan. Att man kunde älska någon så mycket. Jag ångrar aldrig att jag behöll henne.

Det sägs att man kan ångra en abort men aldrig ett barn.
Tror det ligger något i det, har hört allt för många säga att göra abort var ett stort misstag, folk som år efteråt fortfarande inte glömt.
Jag skulle finna det otroligt svårt att leva med mig själv och älta alla tankar, ångest man kan få efter en abort.

Tror att det finns en mening med allt som händer, hon gjorde mig till något bättre, tog fram det bästa i mig!


Alltså att barnet i vilket fall som helst kommer dö, betyder det att du är för aktiv dödshjälp också?

Jag tror att man inte nämner alla de kvinnor som faktiskt känner ett hat mot sitt barn, för de finns tro mig.


Det kan man väl säga, men samma där med bra skäl. Att man är riktigt sjuk och det inte finns något bot, eller att man lider av svåra smärtor.
Då tycker jag det kan vara okej, men jag tycker man ska vara vid såpass bra medvetande att man vet vad man går med på/säger.

att få hjälp med att dö bara för att man är självmordbenägen är inget bra skäl.

jag vet att dom finns, skulle nästan säga min morsa. (alla säger säkert så) men hon hatar mig, hon säger aldrig att hon älskar mig, hon kramar mig aldrig, hon säger bara negativa saker. så, jag vet att det finns.

Tammie Tjej, 30 år

7 843 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:49
Tammie Tjej, 30 år

Citat från Gravedigger


Ja? Det finns ju folk som gör flera aborter om året, då är ju uppenbarligen något fel.

Ja, "folk." Det är ju långt ifrån många som gör detta.
Herregud, tänk lite på kvinnans situation också. Sånna som du borde inte yttra sig inom detta ämne.

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:53
lordkrall Kille, 38 år

Citat från Tammie



Ja, "folk." Det är ju långt ifrån många som gör detta.
Herregud, tänk lite på kvinnans situation också. Sånna som du borde inte yttra sig inom detta ämne.



Men folk gör det fortfarande.

Det finns folk som våldtar och mördar dvärgar. Ska vi då tycka det är okej, för att det är så få som gör det? För det är lite det du säger.
"Det är inte många som gör det, därför är det okej att de gör det"

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:53
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Tammie


Citat från Gravedigger

Ja? Det finns ju folk som gör flera aborter om året, då är ju uppenbarligen något fel.

Ja, "folk." Det är ju långt ifrån många som gör detta.
Herregud, tänk lite på kvinnans situation också. Sånna som du borde inte yttra sig inom detta ämne.



Det var inte jag som skrev det? Felcitera helst inte.

18x14FLASHBACK Kille, 31 år

4 967 forumsinlägg

Skrivet:
1 september 2011 kl. 18:34
18x14FLASHBACK Kille, 31 år

RÄTT! så jävla rätt!

FallenAsher Kille, 32 år

16 forumsinlägg

Skrivet:
2 september 2011 kl. 18:06
FallenAsher Kille, 32 år

Rätt, givetvis. Kvinnan har rätt till sin egen kropp. Enda undantaget jag kan komma på är när man gör abort pga. kön.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
2 september 2011 kl. 18:11
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från lordkrall


Citat från Tammie


Ja, "folk." Det är ju långt ifrån många som gör detta.
Herregud, tänk lite på kvinnans situation också. Sånna som du borde inte yttra sig inom detta ämne.


Men folk gör det fortfarande.

Det finns folk som våldtar och mördar dvärgar. Ska vi då tycka det är okej, för att det är så få som gör det? För det är lite det du säger.
"Det är inte många som gör det, därför är det okej att de gör det"


... va? Hon sade inte att det gör att det är okej, bara att det inte är en anledning att förbjuda abort eftersom det händer i sådan liten utsträckning. Dvs, att några personer missbrukar något borde inte gå ut över alla andra som använder sig av något av en bra anledning.

fisksnopp Tjej, 34 år

3 876 forumsinlägg

Skrivet:
2 september 2011 kl. 18:15
fisksnopp Tjej, 34 år

Rätt.
Jag ser hellre att barnet inte finns än att det växer upp med föräldrar som inte ens vill ha det/inte klarar av att ta hand om det.

18x14FLASHBACK Kille, 31 år

4 967 forumsinlägg

Skrivet:
2 september 2011 kl. 21:41
18x14FLASHBACK Kille, 31 år

Fel så jävla fel!

1N54N17Y Kille, 31 år

743 forumsinlägg

Skrivet:
2 september 2011 kl. 23:10
1N54N17Y Kille, 31 år

Citat från Husneger


RÄTT! så jävla rätt!

Citat från Husneger

Fel så jävla fel!

? trolling oneself?

18x14FLASHBACK Kille, 31 år

4 967 forumsinlägg

Skrivet:
2 september 2011 kl. 23:27
18x14FLASHBACK Kille, 31 år

Citat från falling_star


Citat från Husneger

RÄTT! så jävla rätt!

Citat från Husneger

Fel så jävla fel!

? trolling oneself?


var inte jag som skrev det första, blev hackad -.-

Neu Kille, 32 år

620 forumsinlägg

Skrivet:
11 oktober 2011 kl. 10:53
Neu Kille, 32 år

Hellre ta bort barnet än att låta det leva i den här skitvärlden.

GDRAGON Kille, 32 år

11 227 forumsinlägg

Skrivet:
11 oktober 2011 kl. 10:54
GDRAGON Kille, 32 år

Rätt.
Men jag tycker man ändå kan skydda sig så att aborten minskar.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
11 oktober 2011 kl. 11:01
1984 35 år

Citat från Husneger


var inte jag som skrev det första, blev hackad -.-

emorape

mesvarken Tjej, 35 år

197 forumsinlägg

Skrivet:
11 oktober 2011 kl. 11:01
mesvarken Tjej, 35 år

hell yeah till abort då va
sen är det ju alltid upp till var och en att känna efter och göra sitt eget val,
men småbrudar som klämmer ut en unge med attityden "nu kommer jag & min partner alltid ha en connection" som ett annat desperat försök att inte bli lämnad kan ju bara lägga sig i ett dike och dö, typ nu. direkt. Tack.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet