Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
saza_25 Tjej, 39 år

9 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:00
saza_25 Tjej, 39 år

Citat från Gravedigger


Citat från saza_25


för man dödar ett liv.....


Du är emot att döda ett liv? Gäller de i alla sammanhang?


hur menar du

Nangijala Tjej, 29 år

927 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:00
Nangijala Tjej, 29 år

Nej, folk som är emot abort kan ta sig.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:01
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från saza_25


Citat från Gravedigger

Citat från saza_25


för man dödar ett liv.....


Du är emot att döda ett liv? Gäller de i alla sammanhang?

hur menar du



Du är emot abort för man tar ett liv, betyder de att de alltid är fel att ta ett liv?

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:02
lordkrall Kille, 38 år

Citat från Tammie


Tycker att det är väldigt bra att man, oavsett ålder, kan göra det.
Känns ju antagligen inte sådär jättekul om man blir gravid av en våldtäckt när man är 14 och måste behålla ungen.
Förstår inte folk som är emot abort tbh.



Så du tycker det är helt okej att idka samlag. Skita i skydd, bli gravid, göra abort, och sen upprepa x antal gånger?

Anarkososse Kille, 36 år

2 475 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:03
Anarkososse Kille, 36 år

Denna diskussion börjar bli lite komplex.

Jag tycker mammor (som bär barnet och därför måste föda det) får välja själva, har den största rösten för om de vill göra abort eller inte.

saza_25 Tjej, 39 år

9 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:03
saza_25 Tjej, 39 år

Citat från Gravedigger


Citat från saza_25

Citat från Gravedigger

Citat från saza_25


för man dödar ett liv.....


Du är emot att döda ett liv? Gäller de i alla sammanhang?

hur menar du


Du är emot abort för man tar ett liv, betyder de att de alltid är fel att ta ett liv?


jag skulle inte ta livet av någon människa.......

Anarkososse Kille, 36 år

2 475 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:03
Anarkososse Kille, 36 år

När blir ett foster ett människoliv?

Edit: När blir en SPERMIE ett människoliv?

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:03
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från saza_25



jag skulle inte ta livet av någon människa.......



Men de är okej att ta liv ifrån ett djur?

saza_25 Tjej, 39 år

9 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:05
saza_25 Tjej, 39 år

Citat från Gravedigger


Citat från saza_25


jag skulle inte ta livet av någon människa.......


Men de är okej att ta liv ifrån ett djur?


nej det är det inte om den inte är svårt skadad eller svårt sjuk

Anarkososse Kille, 36 år

2 475 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:05
Anarkososse Kille, 36 år

Citat från Gravedigger




Men de är okej att ta liv ifrån ett djur?[/i]


Jag tror inte du kommer avtända henne genom att ha djur som ett exempel, snarare fråga henne när en spermie blir en människa.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:05
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från saza_25



nej det är det inte om den inte är svårt skadad eller svårt sjuk



Så det är inte ok att ta ett liv från något alls som lever?

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:06
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Skainhead


Citat från Gravedigger



Men de är okej att ta liv ifrån ett djur?


Jag tror inte du kommer avtända henne genom att ha djur som ett exempel, snarare fråga henne när en spermie blir en människa.



Inte det de handlar om.

Anarkososse Kille, 36 år

2 475 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:08
Anarkososse Kille, 36 år

Jaha, så ni för en offtopic diskussion om djur? My bad.

Kasawil Tjej, 33 år

67 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:08
Kasawil Tjej, 33 år

Citat från Gravedigger


Citat från Kasawil


för jag ser embyot ´/ foster som en "Människa" det är något som lever, jag dödar inte.
precis som man kanske skulle kunna med att döda i självförsvar, så "dödar" jag enbart ett foster om det skulle vara något allvarligt fel eller att någon våldtagit mig( inte alla som kan leva med att se hur något man älskar får en att tänka på en människa man känner rent hat för).
för mig vara det ett barn, trots att hon såg ut som en liten böna men hon levde och alla har rätt till liv, alla har rätt att få leva.
hon valde inte att "bli till" utan det var jag och hennes pappa som hade sex och vi får ta ansvar för vad vi gör.
Kanske därför man inte ska knulla runt när man är 11 som vissa verkar göra, visst alla mognar olika men 11 är lite väl tidigt att ha sex med folk imo.
anyway, se till att skydda sig med kondom och annat helt enkelt! :)


Alla har rätt till liv, oavsett vad?

-------------------------------------------------------------------------
bara för att man inte är rikast i världen, bor i ett stor hus, har bil och är typ läkare betyder det ju inte att man inte kan ha/få ett bra liv.
finns många som kommer från ett "helvete" kanske har supande föräldrar o.s.v men det betyder ju inte att hela livet kommer vara så?
Så ja, oavsett vad nästan allafall, dock förstår man ju inte alltid varför en människa som bara tänker på droger eller alkohol ska med ett barn till, kanske man borde överväga en abort där.
Men det jag vill säga är att även fast man inte får en bra start betyder det inte att ens liv itne har någon mening.
Man lever det liv man själv väljer.
Dock synd att det finns barn med föräldrar som dricker, drogar, mördar o.s.v men inte är deras liv mindre värt för det?
har helt en dek saker i mitt liv, (finns måånga fler som haft det värre, alltid någon som har det värre än en själv) men jag är glad ändå att min mamma inte gjorde en abort.

hoppas man förstod hur jag tänkte, bra på att trassla till det! o.o

VHS Tjej, 29 år

1 449 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 22:09
VHS Tjej, 29 år

Är för abort. Och det är ändå inget liv från början ju, sen skulle det nog vara bättre att göra abort istället för att låta ha barnet ett hemskt liv med en mamma som inte kan ta hand om ungen.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet