Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Anarkososse Kille, 36 år

2 475 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:41
Anarkososse Kille, 36 år

Citat från Tate


Citat från Skainhead


Då förstår jag inte varför den katolska kyrkan försöker lära afrikaner om "säker sex".

Rent ekonomiskt så är ju inte en stor tillökning vidare bra för en afrikansk familj, beroende på vart i Afrika de är såklart, det är ju inte fattigt rakt igenom.
Likaså härjar det massvis av sjukdomar där nere. Så det kan vara av de skälen!



Eller att säker sex kan ha att göra med sex utan avkomma: Enligt bibeln så straffade gud en man som masturberade och lät sin säd röra marken.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:44
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Skainhead



Eller att säker sex kan ha att göra med sex utan avkomma: Enligt bibeln så straffade gud en man som masturberade och lät sin säd röra marken.[/i]

Om han knyter kondomen efteråt så att säden inte rör marken då? :D

saza_25 Tjej, 39 år

9 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:45
saza_25 Tjej, 39 år

jag tycker det är fel att göra Abort.....

Kasawil Tjej, 33 år

67 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:45
Kasawil Tjej, 33 år

Citat från Tate


"själv är emot abort utan bra skäl t.ex om man blivit våldtagen, någon allvarlig missbildning eller likanande"
Du är emot abort av de där skälen?


nej, jag är egentligen emot abort men om det finns bra skääl t.ex en våldtäkt tycker jag det skulle vara okej att göra abort.... -.-

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:49
TopicPlease Kille, 38 år

Citat från saza_25


jag tycker det är fel att göra Abort.....

För att?

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:50
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Kasawil


Citat från Tate

"själv är emot abort utan bra skäl t.ex om man blivit våldtagen, någon allvarlig missbildning eller likanande"
Du är emot abort av de där skälen?

nej, jag är egentligen emot abort men om det finns bra skääl t.ex en våldtäkt tycker jag det skulle vara okej att göra abort.... -.-



Varför är du emot abort?

saza_25 Tjej, 39 år

9 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:54
saza_25 Tjej, 39 år

Citat från TPFotografen


Citat från saza_25

jag tycker det är fel att göra Abort.....

För att?


för man dödar ett liv.....

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:55
TopicPlease Kille, 38 år

Citat från saza_25


Citat från TPFotografen

Citat från saza_25

jag tycker det är fel att göra Abort.....

För att?

för man dödar ett liv.....


Hur dödar man något som inte lever?

Anarkososse Kille, 36 år

2 475 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:56
Anarkososse Kille, 36 år

Citat från Tate


Citat från Skainhead


Eller att säker sex kan ha att göra med sex utan avkomma: Enligt bibeln så straffade gud en man som masturberade och lät sin säd röra marken.

Om han knyter kondomen efteråt så att säden inte rör marken då? :D



Jag vet inte, antagligen så gör gud en kompromiss? Typ att han halvdödar dig, alltså gör dig handikappad?

saza_25 Tjej, 39 år

9 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:57
saza_25 Tjej, 39 år

Citat från TPFotografen


Citat från saza_25

Citat från TPFotografen

Citat från saza_25

jag tycker det är fel att göra Abort.....

För att?

för man dödar ett liv.....

Hur dödar man något som inte lever?


ett barn lever ju i magen....

Kasawil Tjej, 33 år

67 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:57
Kasawil Tjej, 33 år

Citat från Gravedigger


Citat från Kasawil

Citat från Tate

"själv är emot abort utan bra skäl t.ex om man blivit våldtagen, någon allvarlig missbildning eller likanande"
Du är emot abort av de där skälen?

nej, jag är egentligen emot abort men om det finns bra skääl t.ex en våldtäkt tycker jag det skulle vara okej att göra abort.... -.-


Varför är du emot abort?


för jag ser embyot ´/ foster som en "Människa" det är något som lever, jag dödar inte.
precis som man kanske skulle kunna med att döda i självförsvar, så "dödar" jag enbart ett foster om det skulle vara något allvarligt fel eller att någon våldtagit mig( inte alla som kan leva med att se hur något man älskar får en att tänka på en människa man känner rent hat för).
för mig vara det ett barn, trots att hon såg ut som en liten böna men hon levde och alla har rätt till liv, alla har rätt att få leva.
hon valde inte att "bli till" utan det var jag och hennes pappa som hade sex och vi får ta ansvar för vad vi gör.
Kanske därför man inte ska knulla runt när man är 11 som vissa verkar göra, visst alla mognar olika men 11 är lite väl tidigt att ha sex med folk imo.
anyway, se till att skydda sig med kondom och annat helt enkelt! :)

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:58
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från saza_25



för man dödar ett liv.....



Du är emot att döda ett liv? Gäller de i alla sammanhang?

Nangijala Tjej, 29 år

927 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:58
Nangijala Tjej, 29 år

Jag tycker att det är okej, om man inte märkt att man blivit gravid. Men liksom, det är ju bättre att skydda sig och ta akutp-piller om något skulle hända, istället för att vänta och göra abort.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:58
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Kasawil



för jag ser embyot ´/ foster som en "Människa" det är något som lever, jag dödar inte.
precis som man kanske skulle kunna med att döda i självförsvar, så "dödar" jag enbart ett foster om det skulle vara något allvarligt fel eller att någon våldtagit mig( inte alla som kan leva med att se hur något man älskar får en att tänka på en människa man känner rent hat för).
för mig vara det ett barn, trots att hon såg ut som en liten böna men hon levde och alla har rätt till liv, alla har rätt att få leva.
hon valde inte att "bli till" utan det var jag och hennes pappa som hade sex och vi får ta ansvar för vad vi gör.
Kanske därför man inte ska knulla runt när man är 11 som vissa verkar göra, visst alla mognar olika men 11 är lite väl tidigt att ha sex med folk imo.
anyway, se till att skydda sig med kondom och annat helt enkelt! :)



Alla har rätt till liv, oavsett vad?

Tammie Tjej, 30 år

7 843 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:59
Tammie Tjej, 30 år

Tycker att det är väldigt bra att man, oavsett ålder, kan göra det.
Känns ju antagligen inte sådär jättekul om man blir gravid av en våldtäckt när man är 14 och måste behålla ungen.
Förstår inte folk som är emot abort tbh.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet