Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
SilverOLD Tjej, 32 år

7 985 forumsinlägg

Skrivet:
14 augusti 2011 kl. 17:35
SilverOLD Tjej, 32 år

Det är självklart att abort ska vara rätt. Det finns ju en gräns för när det är för sent att göra abort, och det är därefter det anses vara mord, för barnet är för väl utvecklat.
Sålänge det är ett embryo/foster så tycker inte jag att det finns något moraliskt fel. Självfallet ska man ju se till att skydda sig om man nu inte vill ha barn, men det är inte alltid som preventivmedel är säkert + att alla kan göra missar.
Dessutom så är det ju inte rätt emot barnet att föda det och sedan inte kunna ta hand om det/kunna älska det. Att föda ett barn och skicka iväg till barnhem känns ju också fel. OCH sedan finns det ju alla dessa småflickor som går och blir gravida. Det är klart att det i sådana fall ska vara rätt med abort. Barn ska inte ha barn.

Jag vill inte ha biologiska barn, aldrig velat ha, och om jag skulle bli gravid så skulle jag utan tvekan göra abort. Jag har inga känslor vad gäller barn, alls.

1N54N17Y Kille, 31 år

743 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 02:05
1N54N17Y Kille, 31 år

PILOT Tjej, 30 år

3 835 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 02:08
PILOT Tjej, 30 år

Tycker personligen abort är fel.
Sen finns de vissa speciella tillfällen när abort är en bra lösning såklart.

azriel Kille, 32 år

644 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 02:10
azriel Kille, 32 år

rätt.

biskvi Kille, 34 år

46 forumsinlägg

Skrivet:
23 augusti 2011 kl. 23:34
biskvi Kille, 34 år

Abort är fantastiskt rätt.

kapitalistfasoner Tjej, 30 år

488 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 17:33
kapitalistfasoner Tjej, 30 år

Jag tycker att det är ens egna val ifall man vill göra abort eller inte, men personligen tycker jag att det är rätt.

Simpan Kille, 31 år

738 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 17:35
Simpan Kille, 31 år

Rätt

Anarkososse Kille, 36 år

2 475 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:27
Anarkososse Kille, 36 år

Låt mammorna bestämma.


Om jag vore mamma så skulle jag dock inte betrakta ett tidigt stadium foster som en född människa, men det är min personliga åsikt.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:29
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från PILOT


Tycker personligen abort är fel.
Sen finns de vissa speciella tillfällen när abort är en bra lösning såklart.



Varför skulle det vara fel?

Anarkososse Kille, 36 år

2 475 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:32
Anarkososse Kille, 36 år



Varför skulle det vara fel?[/i]


Vissa människor , i majoritet kristna, tycker att foster är människoliv, de bryr sig mer om mängden av liv än kvaliteten av liv.



Edit: Religiösa människor, istället för kristna.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:34
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Skainhead




Varför skulle det vara fel?


Vissa människor , i majoritet kristna, tycker att foster är människoliv, de bryr sig mer om mängden av liv än kvaliteten av liv.



Edit: Religiösa människor, istället för kristna.


Om jag minns rätt så gick påven ut med för ett tag sedan att foster inte räknas till människoliv.
Fast å andra sidan kallade han Homer Simpson för en sann kristen man..

Kasawil Tjej, 33 år

67 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:35
Kasawil Tjej, 33 år

Abort är något man ska få välja själv, visst det är bra att möjligheten finns men jag själv är emot abort utan bra skäl t.ex om man blivit våldtagen, någon allvarlig missbildning eller likanande. Gillar inte att det finns vissa som använder abort som preventivmedel, typ bara knullar på och blir gravid och gör abort efter abort. Det är fel tycker jag. Jag själv klarar inte av att göra abort. Jag födde min dotter, sure jag är "ung" 17 när hon föddes är 18 nu, men hon mår bra, hon träffar sin pappa varje vecka och jag pluggar och jobbar på helger för att kunna ge henne allt jag tycker hon förtjänar, det bästa, mitt mål är självklart en egen bostad och ett bra jobb (bor hos mamma då det blev tufft ekonomiskt nu när jag pluggar :c).

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:36
Sharon Tjej, 34 år

"själv är emot abort utan bra skäl t.ex om man blivit våldtagen, någon allvarlig missbildning eller likanande"
Du är emot abort av de där skälen?

Anarkososse Kille, 36 år

2 475 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:37
Anarkososse Kille, 36 år

Citat från Tate


Citat från Skainhead



Varför skulle det vara fel?


Vissa människor , i majoritet kristna, tycker att foster är människoliv, de bryr sig mer om mängden av liv än kvaliteten av liv.



Edit: Religiösa människor, istället för kristna.

Om jag minns rätt så gick påven ut med för ett tag sedan att foster inte räknas till människoliv.
Fast å andra sidan kallade han Homer Simpson för en sann kristen man..



Då förstår jag inte varför den katolska kyrkan försöker lära afrikaner om "säker sex".

Edit: Vänta, de försöker göra "säker sex" som något djävulskt, my bad.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
27 augusti 2011 kl. 21:39
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Skainhead



Då förstår jag inte varför den katolska kyrkan försöker lära afrikaner om "säker sex".[/i]

Rent ekonomiskt så är ju inte en stor tillökning vidare bra för en afrikansk familj, beroende på vart i Afrika de är såklart, det är ju inte fattigt rakt igenom.
Likaså härjar det massvis av sjukdomar där nere. Så det kan vara av de skälen!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet