Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Brakedown Kille, 33 år

758 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:38
Brakedown Kille, 33 år

Sålänge det är ett foster tycker jag man ska passa på att göra abort, inte när det redan bildats ett barn i magen..

AIDE Tjej, 33 år

10 445 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:40
AIDE Tjej, 33 år

Säger ju inte att alla som är 14 inte är kapabla att ta hand om en unge.
Har en kompis som blev gravid när hon var 14, fick ungen när hon var 15.
Ungen är tre år nu och hon tog studenten i våras med brutalt bra betyg osv och nu har hon jobb, håller fortfarande ihop med killen efter fem år och hejsan hoppsan.
Och jag säger inte att folk ska knulla utan preventivmedel och göra abort hit och dit.
Men jag anser hellre att de som blir gravida och inte kan ta hand om ungen gör abort än att låta den plågas.

bullzeye Kille, 34 år

44 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:41
bullzeye Kille, 34 år

så jävla rätt asså =)

Colitas Tjej, 31 år

1 244 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:42
Colitas Tjej, 31 år

Alltså jag förstår mig inte på er som är negativa gentemot abort.
Fan ta er. Önskar eran mamma hade aborterat bort er.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 17:26
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Paperhouse


Jag är emot abort i nästan alla fall. Våldtäkter, incest och dylikt är undantag.
Jag tycker att om man har skapat ett liv så ska man ta ansvar för det. Om man nu vet om att man kan bli gravid så finns det ju preventivmedel.
Ett foster är inte en människa ÄNNU. Men det utvecklas hela tiden och fort också. Lite som en bulldeg som innehåller alla ingredienserna som behövs men ännu måste jäsa och gräddas i ugnen.

Vi har också varit "parasiter" innan vi blev de *host* fantastiska människor vi är nu.
Tycker att ni som är emot abort i den här tråden har dåliga argument. T.ex. när ni antar att alla oönskade barn kommer att få ett dåligt liv. Hur kan ni veta det? Eller att mammans liv förstörs när hon föder ett oönskat barn?



Ska staten bestämma över vad du gör med din kropp alltså?

TruthBeTold Kille, 41 år

340 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 19:15
TruthBeTold Kille, 41 år

Rätt!

Jorden är överbefolkad, vilket kommer sätta sina spår överallt i form av matbrist och vattenbrist. Så fler aborter kommer behövas inom en snar framtid.

Paperhouse Tjej, 31 år

8 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 19:17
Paperhouse Tjej, 31 år

Citat från Gravedigger


Citat från Paperhouse

Jag är emot abort i nästan alla fall. Våldtäkter, incest och dylikt är undantag.
Jag tycker att om man har skapat ett liv så ska man ta ansvar för det. Om man nu vet om att man kan bli gravid så finns det ju preventivmedel.
Ett foster är inte en människa ÄNNU. Men det utvecklas hela tiden och fort också. Lite som en bulldeg som innehåller alla ingredienserna som behövs men ännu måste jäsa och gräddas i ugnen.

Vi har också varit "parasiter" innan vi blev de *host* fantastiska människor vi är nu.
Tycker att ni som är emot abort i den här tråden har dåliga argument. T.ex. när ni antar att alla oönskade barn kommer att få ett dåligt liv. Hur kan ni veta det? Eller att mammans liv förstörs när hon föder ett oönskat barn?


Ska staten bestämma över vad du gör med din kropp alltså?

-------------------------------------------------------------------------
Det är ju inte bara min kropp, barnet är inte bara en del av kvinnans kropp utan har en egen DNA-uppsättning.
Sedan tycker jag inte att abort ska förbjudas, även om jag är emot det.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 21:10
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Paperhouse



Det är ju inte bara min kropp, barnet är inte bara en del av kvinnans kropp utan har en egen DNA-uppsättning.
Sedan tycker jag inte att abort ska förbjudas, även om jag är emot det.



Så hur ska man då ändra det anser du?
Är det bättre att gå tillbaka till olagliga aborter?

Så staten har mer rätt att bestämma över ditt barn än vad du har?

No Kille, 33 år

1 989 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 21:16
No Kille, 33 år

rätt

EnSneHezt Tjej, 31 år

764 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 22:07
EnSneHezt Tjej, 31 år

Rätt, vem vill komma till världen o inte vara efterlängtad?

DouchebagParade Kille, 31 år

149 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 22:10
DouchebagParade Kille, 31 år

Citat från iLolo


Folk som tycker att abort är fel har hittils inte lyckat övertyga mig. Alltid motsägelsefulla, alltid hatiska och alltid kvinnoförtryckande.

Därför är de som är emot abort totalt jävla pantade i skallen imo


AMEN
jävla patriarkat trams
det är upp till kvinnan
och ungfan vet ju inte ens att han/hon existerar i det stadiet då abort fortfarande är möjligt

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 22:12
bebo_ Tjej, 33 år

Börjar snart gå över aborttiden. Vet inte hur jag ska göra, gah.

Rätt, för de som klarar det.

Malarkey Tjej, 34 år

167 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 22:13
Malarkey Tjej, 34 år

Att förbjuda abort är ju samma sak som att ta bort kvinnans rätt till sin egen kropp. Fast man ska ju såklart inte ska använda abort istället för preventivmedel, av många orsaker.

Justanotherstar Tjej, 33 år

210 forumsinlägg

Skrivet:
13 augusti 2011 kl. 17:26
Justanotherstar Tjej, 33 år

Citat från Malarkey


Att förbjuda abort är ju samma sak som att ta bort kvinnans rätt till sin egen kropp. Fast man ska ju såklart inte ska använda abort istället för preventivmedel, av många orsaker.

Precis. Jag är för abort men emot för många. Jag tycker att kvinnan själv ska få avgöra hurvida hon är mogen nog eller ej att ta hand om ett barn. Det är hennes rätt eftersom det är hennes kropp det handlar om.
Men jag anser även att aborter inte ska få ersätta preventivmedel. Man ska skydda sig så gott det går för att undvika oönskade barn, skulle det mot förmodan hända även om du skyddat dig tycker jag inte att någon ska komma och ifrågasätta varför du inte vill behålla fostret.
När vi lever i ett demokratiskt samhälle ska alla kvinnor och män ha rätten att fatta sina egna beslut, det är varken din, min eller statens sak att avgöra, enbart kvinnan och hennes partner.

Paperhouse Tjej, 31 år

8 forumsinlägg

Skrivet:
14 augusti 2011 kl. 17:31
Paperhouse Tjej, 31 år

Citat från Gravedigger


Citat från Paperhouse


Det är ju inte bara min kropp, barnet är inte bara en del av kvinnans kropp utan har en egen DNA-uppsättning.
Sedan tycker jag inte att abort ska förbjudas, även om jag är emot det.


Så hur ska man då ändra det anser du?
Är det bättre att gå tillbaka till olagliga aborter?

Så staten har mer rätt att bestämma över ditt barn än vad du har?


Nej, inte förbjudas, det leder bara till olagliga aborter.

Så länge de flesta är positiva till aborter tror jag inte att man kan göra så mycket. Men jag skulle vilja att abort var endast en nödlösning och inget man gör av bekvämlighetsskäl. De som skulle vilja göra abort skulle kunna fråga om speciellt tillstånd...frågan är bara vem som har rätt att avgöra vem som får och inte får göra abort.
Om man skulle lägga en sån begränsning skulle folk kanske bli mer noggranna med att använda preventivmedel.

Och det handlar ju om barnets liv. Hur jag än vänder och vrider på det får jag inte abort till någonting annat en mord.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet