Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 20:49
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från Justanotherstar


Citat från annaeek

Citat från Justanotherstar

Hur lika dem är har jag ingen aning om. Men precis som du säger, om man får ett oönskat barn tycker jag absolut att man ska göra en abort. Att skaffa barn är ett stort steg, speciellt om du inte har räknat med att skaffa ett.

Och speciellt om man inte har jobb eller utbildning!

Håller med!
Jag tycker att människor sätter alldeles för stora känslor hos ett foster som ännu inte börjat "leva och känna." Det må låta rått, men jag tycker faktiskt att man ska ta bort det om barnet är oönskat. Precis som du säger, har man inte jobb eller utbildning så ska man inte heller ha ett barn, end of story.


Exakt!! Det är bättre om fostret inte blir fött än att det ska födas och leva ett hemskt liv med någon som inte kan ta hand om det.

Justanotherstar Tjej, 33 år

210 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 20:51
Justanotherstar Tjej, 33 år

Citat från annaeek


Citat från Justanotherstar

Citat från annaeek

Citat från Justanotherstar

Hur lika dem är har jag ingen aning om. Men precis som du säger, om man får ett oönskat barn tycker jag absolut att man ska göra en abort. Att skaffa barn är ett stort steg, speciellt om du inte har räknat med att skaffa ett.

Och speciellt om man inte har jobb eller utbildning!

Håller med!
Jag tycker att människor sätter alldeles för stora känslor hos ett foster som ännu inte börjat "leva och känna." Det må låta rått, men jag tycker faktiskt att man ska ta bort det om barnet är oönskat. Precis som du säger, har man inte jobb eller utbildning så ska man inte heller ha ett barn, end of story.

Exakt!! Det är bättre om fostret inte blir fött än att det ska födas och leva ett hemskt liv med någon som inte kan ta hand om det.


Precis. Frågan är vad som är mest humant mot barnet, att födas av någon som varken kan försörja dig eller vill ha dig. Eller någon som beslutar sig att göra abort och skaffa barn när den kan rå om sig själv och barnet.
Att behålla ett barn bara för att det strider mot sina principer är för mig absurt, barn ska skaffas genom kärlek och inte ångest.

Lakupiippu Tjej, 31 år

6 844 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 20:54
Lakupiippu Tjej, 31 år

Tycker dock att man borde ha en gräns till hur många gånger man får genomföra en abort.

Tresktrollet Tjej, 34 år

4 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 21:09
Tresktrollet Tjej, 34 år

Absolut ska abort finnas.
När jag skriver att jag är för abort tänker jag på personen som råkar ut för en oönskad graviditet och av någon anledning inte kan låta den fullföljas.
Varje människa bestämmer över sitt eget liv, är man inte redo att föda ett nytt ska man ha valet att inte behöva göra det.

En abort är inte lätt nånstans, och personer som varit med om det, har visserligen valt det själv, men jag tror hur som helst att de flesta inte gör det och tänker, A men shit jag är med barn, bara att ta bort- utan det är någonting man tvingar sej själv att göra för ens eget bästa.
Det låter ju själviskt, men vissa gånger kan det vara mer själviskt att behålla barnet.
Bristerna att inte kunna ge kärlek till sitt barn tvivlar jag på, modersinstinkter är någonting som kommer med graviditeten, men som alla vet kan man inte överleva på kärlek.
Världen styrs av pengar.

Men jag tycker det är hemskt att det görs så många aborter bland unga idag, alla vet vi konsekvenserna av oskyddat sex, har du inte planer på att skaffa barn= se till att SKYDDA dej!

discoslampa Tjej, 33 år

140 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 21:15
discoslampa Tjej, 33 år

Abort är en fullkomligt oviktig fråga. Jag tycker att människor bara ska få leva sina liv utan att behöva göra det ännu mer invecklat.
Döda barn är ok. Keep doin' it. I VOTE YES!

Paperhouse Tjej, 31 år

8 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:21
Paperhouse Tjej, 31 år

Jag är emot abort i nästan alla fall. Våldtäkter, incest och dylikt är undantag.
Jag tycker att om man har skapat ett liv så ska man ta ansvar för det. Om man nu vet om att man kan bli gravid så finns det ju preventivmedel.
Ett foster är inte en människa ÄNNU. Men det utvecklas hela tiden och fort också. Lite som en bulldeg som innehåller alla ingredienserna som behövs men ännu måste jäsa och gräddas i ugnen.

Vi har också varit "parasiter" innan vi blev de *host* fantastiska människor vi är nu.
Tycker att ni som är emot abort i den här tråden har dåliga argument. T.ex. när ni antar att alla oönskade barn kommer att få ett dåligt liv. Hur kan ni veta det? Eller att mammans liv förstörs när hon föder ett oönskat barn?

rokkah Tjej, 32 år

1 406 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:22
rokkah Tjej, 32 år

beror på, Om man blir våldtagen så ska man såklart göra abort..

AIDE Tjej, 33 år

10 445 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:26
AIDE Tjej, 33 år

Jag är för abort.
Anser hellre att man dödar ett foster, som inte utvecklats till mer än just ett foster, än att en unge ska behöva lida hela sitt liv för att tjejen som klämt ut den inte kan ta hand om den.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:27
Sharon Tjej, 34 år

Citat från AIDE


Jag är för abort.
Anser hellre att man dödar ett foster, som inte utvecklats till mer än just ett foster, än att en unge ska behöva lida hela sitt liv för att tjejen som klämt ut den inte kan ta hand om den.


Fast det går att adoptera bort, ett oväntat barn behöver inte hamna hos en heroinmissbrukande hora precis.

AIDE Tjej, 33 år

10 445 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:29
AIDE Tjej, 33 år

Citat från Tate


Fast det går att adoptera bort, ett oväntat barn behöver inte hamna hos en heroinmissbrukande hora precis.

Självfallet. Men hur många kåta 14 åringar som tycker att de är världens bästa människor adopterar bort sin unge?
Eller ja, behöver väl inte vara bara 14 åringar, men... ah.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:34
Sharon Tjej, 34 år

Citat från AIDE


Citat från Tate

Fast det går att adoptera bort, ett oväntat barn behöver inte hamna hos en heroinmissbrukande hora precis.

Självfallet. Men hur många kåta 14 åringar som tycker att de är världens bästa människor adopterar bort sin unge?
Eller ja, behöver väl inte vara bara 14 åringar, men... ah.


Jag antar att de flesta 14åringar som får barn också får mycket hjälp.

AIDE Tjej, 33 år

10 445 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:35
AIDE Tjej, 33 år

Citat från Tate


Jag antar att de flesta 14åringar som får barn också får mycket hjälp.

Säkert, men inte alla. Precis som att alla.. som inte.. är.. 14... inte får det.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:36
Sharon Tjej, 34 år

Citat från AIDE


Citat från Tate

Jag antar att de flesta 14åringar som får barn också får mycket hjälp.

Säkert, men inte alla. Precis som att alla.. som inte.. är.. 14... inte får det.


Självfallet inte!

Kaospassageraren Kille, 31 år

980 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:36
Kaospassageraren Kille, 31 år

Jag har inga problem med abort, det är inte ett färdigutvecklat foster och om vi ändå ska slakta djur gill höger och vänster så spelar inte ett ofött barn så stor roll.

reke Kille, 34 år

1 101 forumsinlägg

Skrivet:
12 augusti 2011 kl. 15:37
reke Kille, 34 år

Jag är för abort, men också för preventivmedel och intelligens. Det är både socioekonomiska och moraliska aspekter att räkna in i varje fall och jag är inte den som ska dra gränsen. Men jag tycker det är fel att neka någon abort.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet