Abort - Rätt eller fel?
IamPanda
Tjej, 32 år
Citat från annaeek
Citat från IamPanda
vill man inte ha barn från början så använder man kondom eller p-piller.. sjukt svårt eller?
Visst att det kan hända endå men då kan man ju lika gärna överväga att bli nunna, sex är överskattat xP
Så man ska behålla barnet, även om man ätit p-piller?
det är ju upp till en själv men äter man p-piller så blir man ju knappast på smällen om man inte slarvar med att ta pillret, men då finns alternativet p-stav som funkar bra det oxå.
Delfinglitter
Tjej, 34 år
Citat från IamPanda
Citat från annaeek
Citat från IamPanda
vill man inte ha barn från början så använder man kondom eller p-piller.. sjukt svårt eller?
Visst att det kan hända endå men då kan man ju lika gärna överväga att bli nunna, sex är överskattat xP
Så man ska behålla barnet, även om man ätit p-piller?
det är ju upp till en själv men äter man p-piller så blir man ju knappast på smällen om man inte slarvar med att ta pillret, men då finns alternativet p-stav som funkar bra det oxå.
Jag har två väninnor som blivit gravida när de ätit p-piller. Det är inte 100% säkert med varken piller eller kondomer.
Delfinglitter
Tjej, 34 år
Citat från lordkrall
Citat från annaeek
Jag har två väninnor som blivit gravida när de ätit p-piller. Det är inte 100% säkert med varken piller eller kondomer.
Dock är P-piller OCH kondom 99,9% säkert.
Jo, det vet jag också, i alla fall kondmer. P-piller är väl typ 97% säkert.
Justanotherstar
Tjej, 33 år
Citat från annaeek
Citat från IamPanda
Citat från annaeek
Citat från IamPanda
vill man inte ha barn från början så använder man kondom eller p-piller.. sjukt svårt eller?
Visst att det kan hända endå men då kan man ju lika gärna överväga att bli nunna, sex är överskattat xP
Så man ska behålla barnet, även om man ätit p-piller?
det är ju upp till en själv men äter man p-piller så blir man ju knappast på smällen om man inte slarvar med att ta pillret, men då finns alternativet p-stav som funkar bra det oxå.
Jag har två väninnor som blivit gravida när de ätit p-piller. Det är inte 100% säkert med varken piller eller kondomer.
Indeed. Bara för att man äter p-piller på rätt tidpunkt betyder det inte att du är skyddad eftersom det tas oralt. P-stav där emot är säkrare eftersom det hela tiden går ut direkt i blodomloppet.
Delfinglitter
Tjej, 34 år
Citat från Justanotherstar
Citat från annaeek
Citat från IamPanda
Citat från annaeek
Citat från IamPanda
vill man inte ha barn från början så använder man kondom eller p-piller.. sjukt svårt eller?
Visst att det kan hända endå men då kan man ju lika gärna överväga att bli nunna, sex är överskattat xP
Så man ska behålla barnet, även om man ätit p-piller?
det är ju upp till en själv men äter man p-piller så blir man ju knappast på smällen om man inte slarvar med att ta pillret, men då finns alternativet p-stav som funkar bra det oxå.
Jag har två väninnor som blivit gravida när de ätit p-piller. Det är inte 100% säkert med varken piller eller kondomer.
Indeed. Bara för att man äter p-piller på rätt tidpunkt betyder det inte att du är skyddad eftersom det tas oralt. P-stav där emot är säkrare eftersom det hela tiden går ut direkt i blodomloppet.
Fast p-stavar är ju ungefär likadant som minipiller. Minipiller är det värsta jag varit med om! Det vill jag helst inte ta. Men hur som helst, p-piller är olika säkert på olika kvinnor, blir man gravid även om man försökt skydda sig tycker jag absolut att man ska få abortera.
Delfinglitter
Tjej, 34 år
Citat från lordkrall
Citat från annaeek
Jo, det vet jag också, i alla fall kondmer. P-piller är väl typ 97% säkert.
Det jag påvisade var att om man använder BÅDE kondom och P-piller så är chansen så otroligt låg att båda failar
Fast använder man kondom så vill man helst inte äta p-piller och tvärt om (även om jag och min karl gör det rätt ofta)
Justanotherstar
Tjej, 33 år
Hur lika dem är har jag ingen aning om. Men precis som du säger, om man får ett oönskat barn tycker jag absolut att man ska göra en abort. Att skaffa barn är ett stort steg, speciellt om du inte har räknat med att skaffa ett.
Delfinglitter
Tjej, 34 år
Citat från Justanotherstar
Hur lika dem är har jag ingen aning om. Men precis som du säger, om man får ett oönskat barn tycker jag absolut att man ska göra en abort. Att skaffa barn är ett stort steg, speciellt om du inte har räknat med att skaffa ett.
Och speciellt om man inte har jobb eller utbildning!
Delfinglitter
Tjej, 34 år
Citat från lordkrall
Citat från annaeek
Fast använder man kondom så vill man helst inte äta p-piller och tvärt om (även om jag och min karl gör det rätt ofta)
Precis, och då får man skylla sig själv i min mening, då man uppenbart inte gjort sitt bästa för att skydda sig.
Det får du tycka, men skulle jag bli gravid, även om jag inte skyddade mig, så skulle jag göra abort.
Justanotherstar
Tjej, 33 år
Citat från annaeek
Citat från Justanotherstar
Hur lika dem är har jag ingen aning om. Men precis som du säger, om man får ett oönskat barn tycker jag absolut att man ska göra en abort. Att skaffa barn är ett stort steg, speciellt om du inte har räknat med att skaffa ett.
Och speciellt om man inte har jobb eller utbildning!
Håller med!
Jag tycker att människor sätter alldeles för stora känslor hos ett foster som ännu inte börjat "leva och känna." Det må låta rått, men jag tycker faktiskt att man ska ta bort det om barnet är oönskat. Precis som du säger, har man inte jobb eller utbildning så ska man inte heller ha ett barn, end of story.
Justanotherstar
Tjej, 33 år
Citat från lordkrall
Citat från annaeek
Fast använder man kondom så vill man helst inte äta p-piller och tvärt om (även om jag och min karl gör det rätt ofta)
Precis, och då får man skylla sig själv i min mening, då man uppenbart inte gjort sitt bästa för att skydda sig.
Men om man nu använde båda delar och ändå blev med barn?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet