Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:33
Nykaria Tjej, 35 år

Går ju alltid, som man, att faktiskt fråga också "Tar du något prevetivmedel?".

En man som tänker på sådant är faktiskt en duktig karl. Nu ska jag sova, fortsätt ni era diskussioner. Natti =)

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:34
Karin Tjej, 34 år

Citat från lordkrall


Citat från Karin


hade du blivit arg på henne om hon gjort abort mot "din vilja"?

Jag hade nog blivit ganska arg ja, då jag faktiskt inte anser att det är rätt att använda abort som ett preventivmedel i en sådan situation, då det är våra eget fel att det blivit som det blivit.


så du anser att din flickvän skulle tvingas bära ert oönskade barn på grund av dina åsikter?

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:37
lordkrall Kille, 38 år

Citat från Karin



så du anser att din flickvän skulle tvingas bära ert oönskade barn på grund av dina åsikter?


Jag anser att hon, lika alla andra, ska ta ansvar för sina handlingar. Jag är ingen hycklare. Samma saker ska ju givetvis gälla för alla. Dock skulle ju min flickvän vara fullt medveten om dessa åsikter, och om hon verkligen inte ville ha barn så hade vi givetvis sett till att det inte inträffade

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:38
Karin Tjej, 34 år

Citat från lordkrall


Citat från Karin


så du anser att din flickvän skulle tvingas bära ert oönskade barn på grund av dina åsikter?

Jag anser att hon, lika alla andra, ska ta ansvar för sina handlingar. Jag är ingen hycklare. Samma saker ska ju givetvis gälla för alla. Dock skulle ju min flickvän vara fullt medveten om dessa åsikter, och om hon verkligen inte ville ha barn så hade vi givetvis sett till att det inte inträffade


fast samma saker gäller inte för dig och en kvinna.

Battlealex Tjej, 32 år

4 658 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:39
Battlealex Tjej, 32 år

Ska det vara så krångligt som en del tycks ville göra det, så kan det ju lika gärna kvitta.
Runka tills ni vill ha barn, då är ni säkra.

Giftet Tjej, 29 år

19 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:43
Giftet Tjej, 29 år

Citat från Karin


Citat från lordkrall

Citat från Karin


så du anser att din flickvän skulle tvingas bära ert oönskade barn på grund av dina åsikter?

Jag anser att hon, lika alla andra, ska ta ansvar för sina handlingar. Jag är ingen hycklare. Samma saker ska ju givetvis gälla för alla. Dock skulle ju min flickvän vara fullt medveten om dessa åsikter, och om hon verkligen inte ville ha barn så hade vi givetvis sett till att det inte inträffade

fast samma saker gäller inte för dig och en kvinna.



Håller med ovanstående. Det är ju den som bär på fostret som avgör saken, inte mannen.

Justanotherstar Tjej, 33 år

210 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:43
Justanotherstar Tjej, 33 år

Men att bli oönskad gravid är väll ändå inte att avsäga sig ansvaret för att du blev med barn?
--------------------------------------------------------------------------

Kanske inte, men jag tycker i alla fall att man ska göra abort om man vet att man inte kan uppfostra ett barn. Men som sagt så tycker jag inte att man kan göra abort hur många gånger som helst heller.
------------------------------------------------------------
Håller med dig. Men som jag sa, att bli oönskad gravid är ändå inte att avsäga sig ansvaret för att man blev med barn. Man tar snarare ett ansvar för sin handling och i detta fall ett moget övervägande om du är kapabel till att ta hand om ett barn.

Falaphel Kille, 34 år

11 503 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 11:42
Falaphel Kille, 34 år

För kvinnor hatar sex, det är dom normerna vi fortfarande ska leva efter! Kvinnor får ej gilla något som inte hör till att laga mat eller städa (Y)

radientkiller Kille, 33 år

88 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 16:03
radientkiller Kille, 33 år

Citat från Falaphel


För kvinnor hatar sex, det är dom normerna vi fortfarande ska leva efter! Kvinnor får ej gilla något som inte hör till att laga mat eller städa (Y)

Exakt, det är bara vi män som gillar sex. >.<

Justanotherstar Tjej, 33 år

210 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 20:15
Justanotherstar Tjej, 33 år

Citat från radientkiller


Citat från Falaphel

För kvinnor hatar sex, det är dom normerna vi fortfarande ska leva efter! Kvinnor får ej gilla något som inte hör till att laga mat eller städa (Y)

Exakt, det är bara vi män som gillar sex. >.<


Haha vad har det med trådens diskussion att göra? lol

_viciousbitch Tjej, 31 år

492 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 20:16
_viciousbitch Tjej, 31 år

Skulle aldrig klara av att göra en abort.

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 20:23
Delfinglitter Tjej, 34 år

Blev jag gravid skulle jag göra abort utan att tveka en sekund!

IamPanda Tjej, 32 år

54 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 20:25
IamPanda Tjej, 32 år

vill man inte ha barn från början så använder man kondom eller p-piller.. sjukt svårt eller?
Visst att det kan hända endå men då kan man ju lika gärna överväga att bli nunna, sex är överskattat xP

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 20:28
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från IamPanda


vill man inte ha barn från början så använder man kondom eller p-piller.. sjukt svårt eller?
Visst att det kan hända endå men då kan man ju lika gärna överväga att bli nunna, sex är överskattat xP


Så man ska behålla barnet, även om man ätit p-piller?

Justanotherstar Tjej, 33 år

210 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 20:33
Justanotherstar Tjej, 33 år

Citat från IamPanda


vill man inte ha barn från början så använder man kondom eller p-piller.. sjukt svårt eller?
Visst att det kan hända endå men då kan man ju lika gärna överväga att bli nunna, sex är överskattat xP


Så du menar alltså att det är lika bra att leva i celibat så man slipper ungjävlarna? Intressant.
Vore det inte lite trevligare att eventuellt vara mer öppen för abort?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet