Abort - Rätt eller fel?
Går ju alltid, som man, att faktiskt fråga också "Tar du något prevetivmedel?".
En man som tänker på sådant är faktiskt en duktig karl. Nu ska jag sova, fortsätt ni era diskussioner. Natti =)
Citat från lordkrall
Citat från Karin
hade du blivit arg på henne om hon gjort abort mot "din vilja"?
Jag hade nog blivit ganska arg ja, då jag faktiskt inte anser att det är rätt att använda abort som ett preventivmedel i en sådan situation, då det är våra eget fel att det blivit som det blivit.
så du anser att din flickvän skulle tvingas bära ert oönskade barn på grund av dina åsikter?
Citat från Karin
så du anser att din flickvän skulle tvingas bära ert oönskade barn på grund av dina åsikter?
Jag anser att hon, lika alla andra, ska ta ansvar för sina handlingar. Jag är ingen hycklare. Samma saker ska ju givetvis gälla för alla. Dock skulle ju min flickvän vara fullt medveten om dessa åsikter, och om hon verkligen inte ville ha barn så hade vi givetvis sett till att det inte inträffade
Citat från lordkrall
Citat från Karin
så du anser att din flickvän skulle tvingas bära ert oönskade barn på grund av dina åsikter?
Jag anser att hon, lika alla andra, ska ta ansvar för sina handlingar. Jag är ingen hycklare. Samma saker ska ju givetvis gälla för alla. Dock skulle ju min flickvän vara fullt medveten om dessa åsikter, och om hon verkligen inte ville ha barn så hade vi givetvis sett till att det inte inträffade
fast samma saker gäller inte för dig och en kvinna.
Ska det vara så krångligt som en del tycks ville göra det, så kan det ju lika gärna kvitta.
Runka tills ni vill ha barn, då är ni säkra.
Citat från Karin
Citat från lordkrall
Citat från Karin
så du anser att din flickvän skulle tvingas bära ert oönskade barn på grund av dina åsikter?
Jag anser att hon, lika alla andra, ska ta ansvar för sina handlingar. Jag är ingen hycklare. Samma saker ska ju givetvis gälla för alla. Dock skulle ju min flickvän vara fullt medveten om dessa åsikter, och om hon verkligen inte ville ha barn så hade vi givetvis sett till att det inte inträffade
fast samma saker gäller inte för dig och en kvinna.
Håller med ovanstående. Det är ju den som bär på fostret som avgör saken, inte mannen.
Men att bli oönskad gravid är väll ändå inte att avsäga sig ansvaret för att du blev med barn?
--------------------------------------------------------------------------
Kanske inte, men jag tycker i alla fall att man ska göra abort om man vet att man inte kan uppfostra ett barn. Men som sagt så tycker jag inte att man kan göra abort hur många gånger som helst heller.
------------------------------------------------------------
Håller med dig. Men som jag sa, att bli oönskad gravid är ändå inte att avsäga sig ansvaret för att man blev med barn. Man tar snarare ett ansvar för sin handling och i detta fall ett moget övervägande om du är kapabel till att ta hand om ett barn.
För kvinnor hatar sex, det är dom normerna vi fortfarande ska leva efter! Kvinnor får ej gilla något som inte hör till att laga mat eller städa (Y)
Citat från Falaphel
För kvinnor hatar sex, det är dom normerna vi fortfarande ska leva efter! Kvinnor får ej gilla något som inte hör till att laga mat eller städa (Y)
Exakt, det är bara vi män som gillar sex. >.<
Citat från radientkiller
Citat från Falaphel
För kvinnor hatar sex, det är dom normerna vi fortfarande ska leva efter! Kvinnor får ej gilla något som inte hör till att laga mat eller städa (Y)
Exakt, det är bara vi män som gillar sex. >.<
Haha vad har det med trådens diskussion att göra? lol
Skulle aldrig klara av att göra en abort.
Blev jag gravid skulle jag göra abort utan att tveka en sekund!
vill man inte ha barn från början så använder man kondom eller p-piller.. sjukt svårt eller?
Visst att det kan hända endå men då kan man ju lika gärna överväga att bli nunna, sex är överskattat xP
Citat från IamPanda
vill man inte ha barn från början så använder man kondom eller p-piller.. sjukt svårt eller?
Visst att det kan hända endå men då kan man ju lika gärna överväga att bli nunna, sex är överskattat xP
Så man ska behålla barnet, även om man ätit p-piller?
Citat från IamPanda
vill man inte ha barn från början så använder man kondom eller p-piller.. sjukt svårt eller?
Visst att det kan hända endå men då kan man ju lika gärna överväga att bli nunna, sex är överskattat xP
Så du menar alltså att det är lika bra att leva i celibat så man slipper ungjävlarna? Intressant.
Vore det inte lite trevligare att eventuellt vara mer öppen för abort?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet