Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Taikatalvi Tjej, 32 år

2 569 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:04
Taikatalvi Tjej, 32 år

Stör mig något enormt på folk som säger att "blabla..man ska ta ansvar för vad man har gjort och ta konsekvensera.." WTF?! - Menar ni då att skaffa barn ska vara som ett straff ?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:04
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Gordon_Freeman


Men snälla, sluta dryga.
Man kan göra abort till vecka 22 och först vecka 29 kan fostret känna smärta.
Alltså känner ett foster inte smärta under abort.



Jag sa aldrig under en abort ?

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:06
lordkrall Kille, 38 år

Citat från LolloSomFan


Stör mig något enormt på folk som säger att "blabla..man ska ta ansvar för vad man har gjort och ta konsekvensera.." WTF?! - Menar ni då att skaffa barn ska vara som ett straff ?

Är man inte tillräcklig gammal/mogen för att ta konsekvenserna av sitt handlande så ska man heller inte handla :)

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:09
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från lordkrall


Citat från LolloSomFan

Stör mig något enormt på folk som säger att "blabla..man ska ta ansvar för vad man har gjort och ta konsekvensera.." WTF?! - Menar ni då att skaffa barn ska vara som ett straff ?

Är man inte tillräcklig gammal/mogen för att ta konsekvenserna av sitt handlande så ska man heller inte handla :)


Och att göra abort är inte att ta konsekvenserna? Det är inte precis kul att genomgå en abort.

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:09
lordkrall Kille, 38 år

Citat från Deadly_Delusion



Och att göra abort är inte att ta konsekvenserna? Det är inte precis kul att genomgå en abort.


Att göra abort är att fly från konsekvenserna.

Giftet Tjej, 29 år

19 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:12
Giftet Tjej, 29 år

Citat från Nykaria


Citat från Gordon_Freeman

Men snälla, sluta dryga.
Man kan göra abort till vecka 22 och först vecka 29 kan fostret känna smärta.
Alltså känner ett foster inte smärta under abort.


Jag sa aldrig under en abort ?



Men själva ämnet här är ju just abort.
Men av ren nyfikenhet, om du inte pratade om abort - vad pratade du då om? För alla vet väl att man kan känna smärta vid.. "senare stadier" i livet/utvecklingen.

Och för att hålla mig närmare till ämnet - så tycker jag att abort är okej, så länge man inte kommer in med ett foster som man vill bli av med år efter år, kanske till och med två gånger om året. Enligt mig är det bättre att föräldrarna ska göra beslutet än om dom blir tvungna att uppfostra sitt barn trots brist på intresse, pengar och kärlek. (Då syftar jag till största del på kärlek till barnet.)

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:12
Nykaria Tjej, 35 år

Abort är abolut inte att fly från konsekvenserna.
Födseln av ett barn ska inte vara en konsekvens av ett "felhandlande", det ska vara av kärlek.
Och känner man inte det, skall man inte heller föda fram ett sådant barn - det är inte rätt.

Har man gått över tiden, då är det ju ingenting att göra nåt åt. Då kan man fixa och dona med papper om man så vill.
Men har man chansen att ta bort ett oönskat barn, och det är det man vill, så tycker jag att man har rätt att göra det.

En abort är inte roligt för en kvinna.
Oavsett typ av abort.

Vet du ens hur en abort kan gå till?

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:12
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från lordkrall


Citat från Deadly_Delusion


Och att göra abort är inte att ta konsekvenserna? Det är inte precis kul att genomgå en abort.

Att göra abort är att fly från konsekvenserna.


Hur? Bara för att det inte är lösningen du tycker är rätt så betyder inte det att det är att fly från konsekvenserna.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:14
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Innerlig


Men själva ämnet här är ju just abort.
Men av ren nyfikenhet, om du inte pratade om abort - vad pratade du då om? För alla vet väl att man kan känna smärta vid.. "senare stadier" i livet/utvecklingen.

Och för att hålla mig närmare till ämnet - så tycker jag att abort är okej, så länge man inte kommer in med ett foster som man vill bli av med år efter år, kanske till och med två gånger om året. Enligt mig är det bättre att föräldrarna ska göra beslutet än om dom blir tvungna att uppfostra sitt barn trots brist på intresse, pengar och kärlek. (Då syftar jag till största del på kärlek till barnet.)



Det jag menar är att meningen "ett foster kan inte känna smärta" är felaktig, för det kan den.
En korrekt mening för sådant skall i så fall vara "under det stadiet man får göra en abort kan inte fostret känna smärta. därav lider den inte" eller liknande. Förstår du vad jag menar? >.<

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:15
lordkrall Kille, 38 år

Citat från Deadly_Delusion



Hur? Bara för att det inte är lösningen du tycker är rätt så betyder inte det att det är att fly från konsekvenserna.


Man avsäger sig ju ansvaret för handlingen där man blev gravid, och flyr således från konsekvenserna av handlingen genom att "ta bort" bieffekten.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:16
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från lordkrall


Man avsäger sig ju ansvaret för handlingen där man blev gravid, och flyr således från konsekvenserna av handlingen genom att "ta bort" bieffekten.


Vet du hur en abort kan gå till?

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:16
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Nykaria


Citat från Innerlig

Men själva ämnet här är ju just abort.
Men av ren nyfikenhet, om du inte pratade om abort - vad pratade du då om? För alla vet väl att man kan känna smärta vid.. "senare stadier" i livet/utvecklingen.

Och för att hålla mig närmare till ämnet - så tycker jag att abort är okej, så länge man inte kommer in med ett foster som man vill bli av med år efter år, kanske till och med två gånger om året. Enligt mig är det bättre att föräldrarna ska göra beslutet än om dom blir tvungna att uppfostra sitt barn trots brist på intresse, pengar och kärlek. (Då syftar jag till största del på kärlek till barnet.)


Det jag menar är att meningen "ett foster kan inte känna smärta" är felaktig, för det kan den.
En korrekt mening för sådant skall i så fall vara "under det stadiet man får göra en abort kan inte fostret känna smärta. därav lider den inte" eller liknande. Förstår du vad jag menar? >.<


Vi förstår alla vad du menar, men man borde anta att folk är intelligenta nog att förstå att i det här sammanhanget så betyder "Ett foster kan inte känna smärta" egentligen "Ett foster kan inte känna smärta under perioden då det är tillåtet att utföra en abort"

Sammanhang är viktigt, och ibland gör sammanhang att det blir onödigt att skriva varenda liten detalj varenda gång man säger ett påstående.

Giftet Tjej, 29 år

19 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:16
Giftet Tjej, 29 år

Citat från lordkrall


Citat från Deadly_Delusion


Och att göra abort är inte att ta konsekvenserna? Det är inte precis kul att genomgå en abort.

Att göra abort är att fly från konsekvenserna.


.. Så, om du skulle göra din flickvän oönskat gravid på fyllan eller något, skulle du vilja behålla barnet även om du vet att hon/han kanske inte kommer ha det så bra. Jag är mycket väl medveten om att du antagligen skulle kunna vara en bra förälder, men ändå, skulle du velat behålla barnet om det fanns tvivel om en bra framtid? Just asking. Abort är ett individuellt val.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:17
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från lordkrall


Citat från Deadly_Delusion


Hur? Bara för att det inte är lösningen du tycker är rätt så betyder inte det att det är att fly från konsekvenserna.

Man avsäger sig ju ansvaret för handlingen där man blev gravid, och flyr således från konsekvenserna av handlingen genom att "ta bort" bieffekten.


Nej, man tar ansvar genom att lösa problemet.

Handling: Du har sex.
Konsekvens: Du blir gravid.

Därefter kommer lösning. En möjlig lösning är abort. Att ta ansvar är INTE samma sak som att lösa problemet på det sättet som orsakar dig mest skada.

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
11 augusti 2011 kl. 00:18
Karin Tjej, 34 år

ursäkta men alltså. ni diskuterar om ett foster kan känna smärta right? hur kan det spela någon roll liksom?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet