Abort - Rätt eller fel?
Bloodbath
33 år
Citat från LouieLouie
bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/
Du... Är... Skadad
radientkiller
Kille, 33 år
Citat från LouieLouie
bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/
Ett foster är inte ett barn...just sayin.
LouieLouie
Tjej, 32 år
Citat från BloodBath
Citat från LouieLouie
bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/
Du... Är... Skadad
på vilket sätt? :O
Bloodbath
33 år
Citat från LouieLouie
Citat från BloodBath
Citat från LouieLouie
bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/
Du... Är... Skadad
på vilket sätt? :O
Jag orkar fan inte med fler idioter... Hej då, den här tråden är full med idioter, troll och annat pack...
LouieLouie
Tjej, 32 år
Citat från radientkiller
Citat från LouieLouie
bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/
Ett foster är inte ett barn...just sayin.
nej men det är en levande varelse :O
radientkiller
Kille, 33 år
Citat från LouieLouie
Citat från radientkiller
Citat från LouieLouie
bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/
Ett foster är inte ett barn...just sayin.
nej men det är en levande varelse :O
Nej >.< vart var du på biologilektionerna?
LouieLouie
Tjej, 32 år
Citat från radientkiller
Citat från LouieLouie
Citat från radientkiller
Citat från LouieLouie
bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/
Ett foster är inte ett barn...just sayin.
nej men det är en levande varelse :O
Nej >.< vart var du på biologilektionerna?
så vad är det då? en död liten sak som börjar leva när den födds eller?
radientkiller
Kille, 33 år
Citat från LouieLouie
Citat från radientkiller
Citat från LouieLouie
Citat från radientkiller
Citat från LouieLouie
bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/
Ett foster är inte ett barn...just sayin.
nej men det är en levande varelse :O
Nej >.< vart var du på biologilektionerna?
så vad är det då? en död liten sak som börjar leva när den födds eller?
En död liten sak har jag inte påstått, men den saknar helt känslor...
LouieLouie
Tjej, 32 år
Citat från radientkiller
Citat från LouieLouie
Citat från radientkiller
Citat från LouieLouie
Citat från radientkiller
Citat från LouieLouie
bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/
Ett foster är inte ett barn...just sayin.
nej men det är en levande varelse :O
Nej >.< vart var du på biologilektionerna?
så vad är det då? en död liten sak som börjar leva när den födds eller?
En död liten sak har jag inte påstått, men den saknar helt känslor...
många levande varelser saknar känslor men vi låter de leva ändå
Bloodbath
33 år
Citat från lordkrall
Citat från BloodBath
Jag orkar fan inte med fler idioter... Hej då, den här tråden är full med idioter, troll och annat pack...
Påvisar en otroligt mognad. Kalla folk för troll och idioter bara för att man inte har samma åsikter :)
Dagens ungdom..
Idioter: Kan inte argumentera ett skit samt lyssnar inte på argument
Troll: No explanation is needed.
Bloodbath
33 år
Citat från lordkrall
Citat från BloodBath
Idioter: Kan inte argumentera ett skit samt lyssnar inte på argument
Troll: No explanation is needed.
Låter som en slående beskrivning av dig tbh. Att kalla folk för idioter för att de inte har exakt samma åsikt som dig är ganska patetiskt.
Du vet att du passar rätt bra in där också va?
Lägg ner nu, det passar inte dig att försöka dra en "jag är äldre än dig, sluta vara uppstudsig".
Nykaria
Tjej, 35 år
Seriöst... vissa av er har ingen susning om vad ni snackar för skit.
Ett barn må inte ha känslor/känsel ett bra tag in i en graviditet, men framåt slutet efter v. 25-30 så kan barnet faktiskt känna smärta i magen.
Så fan, tyst när ni inte har fakta..
radientkiller
Kille, 33 år
Citat från Nykaria
Seriöst... vissa av er har ingen susning om vad ni snackar för skit.
Ett barn må inte ha känslor/känsel ett bra tag in i en graviditet, men framåt slutet efter v. 25-30 så kan barnet faktiskt känna smärta i magen.
Så fan, tyst när ni inte har fakta..
Fast du får inte göra abort vid den tidpunkten...men det visste du nog redan.
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Har aldrig stött på ett bra argument för att förbjuda abort faktiskt
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från lordkrall
Och får således, i min mening, skylla sig själva för sin naivitet. Det är ju som att säga att bara för att man har bälte på sig i bilen så kan man inte dö i en trafikolycka.
Vill man verkligen inte ha barn så är det inte speciellt svårt att använda sig av mer än ett preventivmedel
Och faktum kvarstår: Abort är inget preventivmedel.
Men om vi fortsätter på det här exemplet med bilbältet...
Vi säger att det finns en person som ska köra bil. Personen i fråga använder alltid bilbälte, och kör för det mesta säkert, men han har en dålig vana när han kör. (Kan inte mycket om trafik, bilkörning osv, så kan inte komma på vad det skulle vara, men tänk något som gör att risken att man krockar ökar lite, men inte marginellt. Något som de flesta inte tänker på.)
En dag krockar den här personen, och är skadad.
Om man ska följa din tankebana så förtjänar inte den här personen någon sjukvård, för att han tog inte alla möjliga säkerhetsåtgärder. Den här personens sjukvård finansieras av skattepengar, och därför skadar hans "oansvarighet" även andra, och om han krockade med en annan bil eller person så finns där ännu ett offer, precis som att där finns ett "offer" när det gäller abort.
Så... förtjänar den här människan sjukvård, eller ska han bli lämnad att dö på grund av att han missade en liten säkerhetsåtgärd?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet