Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 22:07
Bloodbath 33 år

Citat från LouieLouie


bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/


Du... Är... Skadad

radientkiller Kille, 33 år

88 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 22:07
radientkiller Kille, 33 år

Citat från LouieLouie


bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/


Ett foster är inte ett barn...just sayin.

LouieLouie Tjej, 32 år

995 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 22:07
LouieLouie Tjej, 32 år

Citat från BloodBath


Citat från LouieLouie

bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/

Du... Är... Skadad


på vilket sätt? :O

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 22:10
Bloodbath 33 år

Citat från LouieLouie


Citat från BloodBath

Citat från LouieLouie

bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/

Du... Är... Skadad

på vilket sätt? :O


Jag orkar fan inte med fler idioter... Hej då, den här tråden är full med idioter, troll och annat pack...

LouieLouie Tjej, 32 år

995 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 22:10
LouieLouie Tjej, 32 år

Citat från radientkiller


Citat från LouieLouie

bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/

Ett foster är inte ett barn...just sayin.


nej men det är en levande varelse :O

radientkiller Kille, 33 år

88 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 22:11
radientkiller Kille, 33 år

Citat från LouieLouie


Citat från radientkiller

Citat från LouieLouie

bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/

Ett foster är inte ett barn...just sayin.

nej men det är en levande varelse :O


Nej >.< vart var du på biologilektionerna?

LouieLouie Tjej, 32 år

995 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 22:13
LouieLouie Tjej, 32 år

Citat från radientkiller


Citat från LouieLouie

Citat från radientkiller

Citat från LouieLouie

bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/

Ett foster är inte ett barn...just sayin.

nej men det är en levande varelse :O

Nej >.< vart var du på biologilektionerna?



så vad är det då? en död liten sak som börjar leva när den födds eller?

radientkiller Kille, 33 år

88 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 22:16
radientkiller Kille, 33 år

Citat från LouieLouie


Citat från radientkiller

Citat från LouieLouie

Citat från radientkiller

Citat från LouieLouie

bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/

Ett foster är inte ett barn...just sayin.

nej men det är en levande varelse :O

Nej >.< vart var du på biologilektionerna?


så vad är det då? en död liten sak som börjar leva när den födds eller?


En död liten sak har jag inte påstått, men den saknar helt känslor...

LouieLouie Tjej, 32 år

995 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 22:19
LouieLouie Tjej, 32 år

Citat från radientkiller


Citat från LouieLouie

Citat från radientkiller

Citat från LouieLouie

Citat från radientkiller

Citat från LouieLouie

bara om det är en våldtäkt...annars måste man behålla barnet, spelar ingen roll hur gammal man är, hur fattig osv...man får skylla sig själv
liksom, hur fan vågar man döda en stackars unge innan den ens föds bara för att man var oansvarig? :O hemskt!
å andra sidan när man blir gravid pga våldtäkt är det samma sak om det där att döda ett barn...men jag tycker ändå mest synd om tjejen då så det är liksom svårt att säga :/

Ett foster är inte ett barn...just sayin.

nej men det är en levande varelse :O

Nej >.< vart var du på biologilektionerna?


så vad är det då? en död liten sak som börjar leva när den födds eller?

En död liten sak har jag inte påstått, men den saknar helt känslor...


många levande varelser saknar känslor men vi låter de leva ändå

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 22:21
Bloodbath 33 år

Citat från lordkrall


Citat från BloodBath


Jag orkar fan inte med fler idioter... Hej då, den här tråden är full med idioter, troll och annat pack...

Påvisar en otroligt mognad. Kalla folk för troll och idioter bara för att man inte har samma åsikter :)
Dagens ungdom..


Idioter: Kan inte argumentera ett skit samt lyssnar inte på argument
Troll: No explanation is needed.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 22:25
Bloodbath 33 år

Citat från lordkrall


Citat från BloodBath


Idioter: Kan inte argumentera ett skit samt lyssnar inte på argument
Troll: No explanation is needed.

Låter som en slående beskrivning av dig tbh. Att kalla folk för idioter för att de inte har exakt samma åsikt som dig är ganska patetiskt.


Du vet att du passar rätt bra in där också va?
Lägg ner nu, det passar inte dig att försöka dra en "jag är äldre än dig, sluta vara uppstudsig".

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 23:02
Nykaria Tjej, 35 år

Seriöst... vissa av er har ingen susning om vad ni snackar för skit.

Ett barn må inte ha känslor/känsel ett bra tag in i en graviditet, men framåt slutet efter v. 25-30 så kan barnet faktiskt känna smärta i magen.
Så fan, tyst när ni inte har fakta..

radientkiller Kille, 33 år

88 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 23:28
radientkiller Kille, 33 år

Citat från Nykaria


Seriöst... vissa av er har ingen susning om vad ni snackar för skit.

Ett barn må inte ha känslor/känsel ett bra tag in i en graviditet, men framåt slutet efter v. 25-30 så kan barnet faktiskt känna smärta i magen.
Så fan, tyst när ni inte har fakta..


Fast du får inte göra abort vid den tidpunkten...men det visste du nog redan.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

5 149 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 23:30
aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Har aldrig stött på ett bra argument för att förbjuda abort faktiskt

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 23:38
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från lordkrall


Och får således, i min mening, skylla sig själva för sin naivitet. Det är ju som att säga att bara för att man har bälte på sig i bilen så kan man inte dö i en trafikolycka.
Vill man verkligen inte ha barn så är det inte speciellt svårt att använda sig av mer än ett preventivmedel

Och faktum kvarstår: Abort är inget preventivmedel.


Men om vi fortsätter på det här exemplet med bilbältet...

Vi säger att det finns en person som ska köra bil. Personen i fråga använder alltid bilbälte, och kör för det mesta säkert, men han har en dålig vana när han kör. (Kan inte mycket om trafik, bilkörning osv, så kan inte komma på vad det skulle vara, men tänk något som gör att risken att man krockar ökar lite, men inte marginellt. Något som de flesta inte tänker på.)
En dag krockar den här personen, och är skadad.

Om man ska följa din tankebana så förtjänar inte den här personen någon sjukvård, för att han tog inte alla möjliga säkerhetsåtgärder. Den här personens sjukvård finansieras av skattepengar, och därför skadar hans "oansvarighet" även andra, och om han krockade med en annan bil eller person så finns där ännu ett offer, precis som att där finns ett "offer" när det gäller abort.

Så... förtjänar den här människan sjukvård, eller ska han bli lämnad att dö på grund av att han missade en liten säkerhetsåtgärd?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet