Abort - Rätt eller fel?
Citat från Husneger
så det är bättre att kasta ett framtida barn? Vad skulle du tycka om din mor svalde dig?[/i]
Bättre att barnet inte blir fött än att det tvingas leva med en ostabil uppväxt vilket förövrigt bidrar en stor del till hur människan blir som person.
Citat från BloodBath
Alltså ne, bara så grymt fel.
Adoptera bort ungen om du inte vill ha den. Är iallafall bättre än att ha ihjäl en levande varelse..
Sen så kan den inte leva utanför mammans kropp så den är en parasit. Sluta skriva efterblivna saker[/i]
parasiter har också känslor
Citat från BloodBath
Fortfarande, finns mycket bättre alternativ till adoptioner för folk som vill ha, och dom som inte vill ha barn men helt enkelt råka bli det skall inte behöva gå igenom den psykiska påfrestelse det innebär att behöva adoptera bort ett barn
Mycket bättre? Tänk om de t ex vill adoptera ett barn och sedan veta att ungen inte kommer förstå så fort den blir 5-6 år att det inte är dess riktiga föräldrar? Känns ganska elakt mot barnet att redan från början få den att inse att den inte bor med sina riktiga föräldrar, så det är inte nödvändigtvis ett bättre alternativ att adoptera från t ex Afrika.
Jag skulle faktiskt gissa på att det är minst lika stor psykisk påfrestande att faktiskt döda ungen som att adoptera bort den. Och faktum kvarstår, idioten gjorde ett medvetet val när den riskerade graviditet och får således stå sitt kast.
Citat från TurtleIsland
Citat från BloodBath
Alltså ne, bara så grymt fel.
Adoptera bort ungen om du inte vill ha den. Är iallafall bättre än att ha ihjäl en levande varelse..
Sen så kan den inte leva utanför mammans kropp så den är en parasit. Sluta skriva efterblivna saker
parasiter har också känslor
Troll, gtfo.
Fan vad jag hatar er som säger att det är bättre att "adoptera bort" än att göra abort. Det finns redan överskott av ungar, man ska fan inte producera oönskade barn när möjligheten att göra abort finns.
helt rätt
Citat från pun
Fan vad jag hatar er som säger att det är bättre att "adoptera bort" än att göra abort. Det finns redan överskott av ungar, man ska fan inte producera oönskade barn när möjligheten att göra abort finns.
Precis, man ska inte producera oönskade barn. Abort är inget preventivmedel.
Citat från pun
Fan vad jag hatar er som säger att det är bättre att "adoptera bort" än att göra abort. Det finns redan överskott av ungar, man ska fan inte producera oönskade barn när möjligheten att göra abort finns.
Ne, men man ska fan inte använda abort som ett preventinmedel heller.........
Citat från BloodBath
Citat från TurtleIsland
Citat från BloodBath
Alltså ne, bara så grymt fel.
Adoptera bort ungen om du inte vill ha den. Är iallafall bättre än att ha ihjäl en levande varelse..
Sen så kan den inte leva utanför mammans kropp så den är en parasit. Sluta skriva efterblivna saker
parasiter har också känslor
Troll, gtfo.
Har du frågat dom vad dom tycker om att inte ens få en chans att börja ett nytt liv?
Citat från lordkrall
Citat från BloodBath
Fortfarande, finns mycket bättre alternativ till adoptioner för folk som vill ha, och dom som inte vill ha barn men helt enkelt råka bli det skall inte behöva gå igenom den psykiska påfrestelse det innebär att behöva adoptera bort ett barn
Mycket bättre? Tänk om de t ex vill adoptera ett barn och sedan veta att ungen inte kommer förstå så fort den blir 5-6 år att det inte är dess riktiga föräldrar? Känns ganska elakt mot barnet att redan från början få den att inse att den inte bor med sina riktiga föräldrar, så det är inte nödvändigtvis ett bättre alternativ att adoptera från t ex Afrika.
Jag skulle faktiskt gissa på att det är minst lika stor psykisk påfrestande att faktiskt döda ungen som att adoptera bort den. Och faktum kvarstår, idioten gjorde ett medvetet val när den riskerade graviditet och får således stå sitt kast.
Det här kommer ingenvart, så vad sägs om att komma överens om att vara oense?
Citat från pun
Fan vad jag hatar er som säger att det är bättre att "adoptera bort" än att göra abort. Det finns redan överskott av ungar, man ska fan inte producera oönskade barn när möjligheten att göra abort finns.
<3
Fast jag menar nu om olyckan redan varit framme, en sprucken kondom som lett till graviditet till exempel. Om man inte vill ha barnet ska man göra abort och inte förvänta sig att någon ska adoptera barnet. Att lämna ett barn till adoption när abort finns tycker jag är jävligt själviskt.
Citat från BloodBath
Det här kommer ingenvart, så vad sägs om att komma överens om att vara oense?
Redan slut på argument?
Citat från pun
Fast jag menar nu om olyckan redan varit framme, en sprucken kondom som lett till graviditet till exempel. Om man inte vill ha barnet ska man göra abort och inte förvänta sig att någon ska adoptera barnet. Att lämna ett barn till adoption när abort finns är jävligt själviskt.
Då får man väl vara tillräckligt närvarande för att faktiskt kolla sånt efter och märker man nåt, ta ett dagen efter-piller? Eller ännu bättre använda mer än bara ett (bitvis osäkert) preventivmedel
Citat från TurtleIsland
Citat från BloodBath
Citat från TurtleIsland
Citat från BloodBath
Alltså ne, bara så grymt fel.
Adoptera bort ungen om du inte vill ha den. Är iallafall bättre än att ha ihjäl en levande varelse..
Sen så kan den inte leva utanför mammans kropp så den är en parasit. Sluta skriva efterblivna saker
parasiter har också känslor
Troll, gtfo.
Har du frågat dom vad dom tycker om att inte ens få en chans att börja ett nytt liv?
Har du frågat ett virus vad dom tycker om antibiotika?
Abort > Änglamakerska
Preventivmedel > abort
Anser att abort ä en kvinnas rätt, och är hennes beslut.
Dock ingen ursäkt för att inte skydda sig.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet