Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:20
Bloodbath 33 år

Citat från lordkrall


Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också

Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?

FeliciaJohnsen Tjej, 28 år

168 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:22
FeliciaJohnsen Tjej, 28 år

jag tycker att det är både rätt o fel. asså om man blir våldtagen tex och blir med barn så borde man få göra abort, men om man blir med barn annars så tycker jag man borde ta det ansvaret, om man inte är allt för ung eller så och verkligen inte kan ta hand om det, då borde man adoptera bort det eller nått sådant.

18x14FLASHBACK Kille, 31 år

4 967 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:22
18x14FLASHBACK Kille, 31 år

Citat från BloodBath


Citat från lordkrall

Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också

Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?


Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare!

radientkiller Kille, 33 år

88 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:22
radientkiller Kille, 33 år

Citat från Husneger


Citat från BloodBath

Citat från lordkrall

Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också

Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?

Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare!


Fonder?

Lakupiippu Tjej, 31 år

6 844 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:23
Lakupiippu Tjej, 31 år

Citat från Husneger

Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare![/i]


Du tror man bara bära omkring på ett foster i 9 månader för att sedan bara hiva bort ungen utan problem då den väl är född uran problem?

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:24
lordkrall Kille, 38 år

Citat från BloodBath


Citat från lordkrall

Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också

Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?


Det finns otroligt mycket människor som inte kan få egna barn och som mer än något annat vill adoptera ett barn. I en sådan situation är det ju ultimat då att dessa får det "oönskade" barnet och tar hand om och älskar det. Win-win.

Self_Immolation Kille, 35 år

280 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:24
Self_Immolation Kille, 35 år

Helt och hållet upp till en själv. Vill man behålla barnet så skiter jag i det, bara dom kan ta han dom det.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:25
Bloodbath 33 år

Citat från lordkrall


Citat från BloodBath

Citat från lordkrall

Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också

Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?

Det finns otroligt mycket människor som inte kan få egna barn och som mer än något annat vill adoptera ett barn. I en sådan situation är det ju ultimat då att dessa får det "oönskade" barnet och tar hand om och älskar det. Win-win.


Så en kvinna skall alltså lida i 9 månader för att några andra skall få adoptera deras unge?
Varför inte adoptera från afrika där det faktiskt behövs adopteras bort ungar som inte har ett hem?

Sheldon Tjej, 29 år

2 527 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:26
Sheldon Tjej, 29 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från TurtleIsland

Fel. Bara så jävla fel..

Varför?


Alltså ne, bara så grymt fel.
Adoptera bort ungen om du inte vill ha den. Är iallafall bättre än att ha ihjäl en levande varelse..

18x14FLASHBACK Kille, 31 år

4 967 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:26
18x14FLASHBACK Kille, 31 år

Citat från radientkiller


Citat från Husneger

Citat från BloodBath

Citat från lordkrall

Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också

Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?

Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare!

Fonder?


finns att söka för föräldralösa barn, uknowwhatimsayin'?

lordkrall Kille, 38 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:26
lordkrall Kille, 38 år

Citat från BloodBath



Så en kvinna skall alltså lida i 9 månader för att några andra skall få adoptera deras unge?
Varför inte adoptera från afrika där det faktiskt behövs adopteras bort ungar som inte har ett hem?



Är kvinnan inte ansvarig nog att skydda sig så är det uppenbart hennes eget fel. Det är knappast någon som tvingat henne att bli gravid (och om så är fallet är det ju sannolikt våldtäkt, vilket gör det okej med abort i mina ögon, som sag)

18x14FLASHBACK Kille, 31 år

4 967 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:27
18x14FLASHBACK Kille, 31 år

Citat från radientkiller


Citat från Husneger

Citat från BloodBath

Citat från lordkrall

Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också

Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?

Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare!

Fonder?


finns att söka för föräldralösa barn, uknowwhatimsayin'?Citat från Lakupiippu

Citat från Husneger

Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare!

Du tror man bara bära omkring på ett foster i 9 månader för att sedan bara hiva bort ungen utan problem då den väl är född uran problem?


så det är bättre att kasta ett framtida barn? Vad skulle du tycka om din mor svalde dig?

Pact Kille, 33 år

213 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:27
Pact Kille, 33 år

Abort måste ju vara den bästa uppfinningen någonsin!

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:27
Bloodbath 33 år

Citat från TurtleIsland


Citat från Deadly_Delusion

Citat från TurtleIsland

Fel. Bara så jävla fel..

Varför?

Alltså ne, bara så grymt fel.
Adoptera bort ungen om du inte vill ha den. Är iallafall bättre än att ha ihjäl en levande varelse..


Sen så kan den inte leva utanför mammans kropp så den är en parasit. Sluta skriva efterblivna saker

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 21:29
Bloodbath 33 år

Citat från lordkrall


Citat från BloodBath


Så en kvinna skall alltså lida i 9 månader för att några andra skall få adoptera deras unge?
Varför inte adoptera från afrika där det faktiskt behövs adopteras bort ungar som inte har ett hem?


Är kvinnan inte ansvarig nog att skydda sig så är det uppenbart hennes eget fel. Det är knappast någon som tvingat henne att bli gravid (och om så är fallet är det ju sannolikt våldtäkt, vilket gör det okej med abort i mina ögon, som sag)


Fortfarande, finns mycket bättre alternativ till adoptioner för folk som vill ha, och dom som inte vill ha barn men helt enkelt råka bli det skall inte behöva gå igenom den psykiska påfrestelse det innebär att behöva adoptera bort ett barn


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet