Abort - Rätt eller fel?
Citat från lordkrall
Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också
Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?
jag tycker att det är både rätt o fel. asså om man blir våldtagen tex och blir med barn så borde man få göra abort, men om man blir med barn annars så tycker jag man borde ta det ansvaret, om man inte är allt för ung eller så och verkligen inte kan ta hand om det, då borde man adoptera bort det eller nått sådant.
Citat från BloodBath
Citat från lordkrall
Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också
Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?
Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare!
Citat från Husneger
Citat från BloodBath
Citat från lordkrall
Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också
Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?
Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare!
Fonder?
Citat från Husneger
Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare![/i]
Du tror man bara bära omkring på ett foster i 9 månader för att sedan bara hiva bort ungen utan problem då den väl är född uran problem?
Citat från BloodBath
Citat från lordkrall
Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också
Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?
Det finns otroligt mycket människor som inte kan få egna barn och som mer än något annat vill adoptera ett barn. I en sådan situation är det ju ultimat då att dessa får det "oönskade" barnet och tar hand om och älskar det. Win-win.
Helt och hållet upp till en själv. Vill man behålla barnet så skiter jag i det, bara dom kan ta han dom det.
Citat från lordkrall
Citat från BloodBath
Citat från lordkrall
Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också
Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?
Det finns otroligt mycket människor som inte kan få egna barn och som mer än något annat vill adoptera ett barn. I en sådan situation är det ju ultimat då att dessa får det "oönskade" barnet och tar hand om och älskar det. Win-win.
Så en kvinna skall alltså lida i 9 månader för att några andra skall få adoptera deras unge?
Varför inte adoptera från afrika där det faktiskt behövs adopteras bort ungar som inte har ett hem?
Citat från Deadly_Delusion
Citat från TurtleIsland
Fel. Bara så jävla fel..
Varför?
Alltså ne, bara så grymt fel.
Adoptera bort ungen om du inte vill ha den. Är iallafall bättre än att ha ihjäl en levande varelse..
Citat från radientkiller
Citat från Husneger
Citat från BloodBath
Citat från lordkrall
Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också
Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?
Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare!
Fonder?
finns att söka för föräldralösa barn, uknowwhatimsayin'?
Citat från BloodBath
Så en kvinna skall alltså lida i 9 månader för att några andra skall få adoptera deras unge?
Varför inte adoptera från afrika där det faktiskt behövs adopteras bort ungar som inte har ett hem?
Är kvinnan inte ansvarig nog att skydda sig så är det uppenbart hennes eget fel. Det är knappast någon som tvingat henne att bli gravid (och om så är fallet är det ju sannolikt våldtäkt, vilket gör det okej med abort i mina ögon, som sag)
Citat från radientkiller
Citat från Husneger
Citat från BloodBath
Citat från lordkrall
Abort är helt okej i situationer där man inte kunnat förhindra en graviditet. Såsom våldtäkt. I övrigt anser jag inte riktigt att det är okej, då man trots allt tagit det medveten valet att riskera barn, då får man givetvis stå för det också
Så du tycker alltså att ett barn som inte är önskat skall födas in till en familj där barnet kommer lida psykiskt på grund utav det?
Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare!
Fonder?
finns att söka för föräldralösa barn, uknowwhatimsayin'?Citat från Lakupiippu
Citat från Husneger
Eller så fixar man allt det där innan barnet föds, fosterhem, fonder och så vidare!
Du tror man bara bära omkring på ett foster i 9 månader för att sedan bara hiva bort ungen utan problem då den väl är född uran problem?
så det är bättre att kasta ett framtida barn? Vad skulle du tycka om din mor svalde dig?
Abort måste ju vara den bästa uppfinningen någonsin!
Citat från TurtleIsland
Citat från Deadly_Delusion
Citat från TurtleIsland
Fel. Bara så jävla fel..
Varför?
Alltså ne, bara så grymt fel.
Adoptera bort ungen om du inte vill ha den. Är iallafall bättre än att ha ihjäl en levande varelse..
Sen så kan den inte leva utanför mammans kropp så den är en parasit. Sluta skriva efterblivna saker
Citat från lordkrall
Citat från BloodBath
Så en kvinna skall alltså lida i 9 månader för att några andra skall få adoptera deras unge?
Varför inte adoptera från afrika där det faktiskt behövs adopteras bort ungar som inte har ett hem?
Är kvinnan inte ansvarig nog att skydda sig så är det uppenbart hennes eget fel. Det är knappast någon som tvingat henne att bli gravid (och om så är fallet är det ju sannolikt våldtäkt, vilket gör det okej med abort i mina ögon, som sag)
Fortfarande, finns mycket bättre alternativ till adoptioner för folk som vill ha, och dom som inte vill ha barn men helt enkelt råka bli det skall inte behöva gå igenom den psykiska påfrestelse det innebär att behöva adoptera bort ett barn
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet