Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:18
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Ja okej. Förlåt. Glömde att vi människor har exakt samma värde som alla djur. Speciellt hästar.

Ja, djur har exakt samma värde som oss människor, om inte mer. Vi bor alla på samma planet, en planet som vi människor för käpprätt åt helvete. Djuren bor här, vi utnyttjar dem till max. Vi plågar djuren helt galet mycket... djur känner betydligt mycket mer smärta än ett embryo som inte ens vet om att det finns.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:22
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Men den kommer ju kunna tänka och känna? Hallå. Det kommer ju bli en fullvuxen människa med tankar och känslor så det räcker och blir över?
Man måste ju tänka steget längre. Att den blivit till av en anledning. Den skall bara växa.


Ja, men den är inte tänkande och kännande just nu. Den lider inte av att förlora sitt liv.

"Blivit till av en anledning"?

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:24
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Men den kommer ju kunna tänka och känna? Hallå. Det kommer ju bli en fullvuxen människa med tankar och känslor så det räcker och blir över?
Man måste ju tänka steget längre. Att den blivit till av en anledning. Den skall bara växa.


Till vilken anledning har ett oönskat embryo blivit till? Två tonåringar som slarvat med preventinmedel? Någon tjej som blivit våldtagen? Kul att födas och veta att man är ett misstag som ingen ville ha.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:29
golfwang Tjej, 30 år

Okej... men man kan väl stå för sitt "misstag" då. Jag kan personligen inte tänka mig att ta bort något som jag vet kommer bli något väldigt fint och betydelsefullt. Men det är bara jag.
Jag tror att alla människor kommer till jorden av en anledning. Alla har en plan för sitt liv.

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:31
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Okej... men man kan väl stå för sitt "misstag" då. Jag kan personligen inte tänka mig att ta bort något som jag vet kommer bli något väldigt fint och betydelsefullt. Men det är bara jag.
Jag tror att alla människor kommer till jorden av en anledning. Alla har en plan för sitt liv.


Stå för att man blivit våldtagen? Ta sitt ansvar när man inte har jobb, utbildning eller något annat viktigt? Det är just snyggt.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:33
golfwang Tjej, 30 år

Jag förstår människor som gör abort. Inte det jag pratar om. Talar bara för mig själv... Jag skulle aldrig kunna ta bort ett barn.
Om man blivit våldtagen så självklart om man vill göra abort. Men. Om man slarvat med skydd så tycker jag att man kan ta sitt ansvar, ja.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:33
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Okej... men man kan väl stå för sitt "misstag" då. Jag kan personligen inte tänka mig att ta bort något som jag vet kommer bli något väldigt fint och betydelsefullt. Men det är bara jag.
Jag tror att alla människor kommer till jorden av en anledning. Alla har en plan för sitt liv.


Att göra abort är att stå för sitt misstag. Det är en lösning på situationen. Jag skulle nästan vilja argumentera att det är den bästa lösningen, då världen redan är överbefolkad som det är, så då borde vi inte föda en massa barn som föräldrarna inte vill ha. Tänk bara på alla de föräldralösa barnen som behöver föräldrar, ska vi bara lägga till fler i mängden?

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:35
golfwang Tjej, 30 år

Jag tycker man skall adoptera mer. Helt klart. Men om man blir med barn så... ska det bli ett barn. En människa, det är redan ett liv. Något vackert med betydelse. Jag tycker inte man skall döda det.

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:35
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från LADIDEDIDOO

Okej... men man kan väl stå för sitt "misstag" då. Jag kan personligen inte tänka mig att ta bort något som jag vet kommer bli något väldigt fint och betydelsefullt. Men det är bara jag.
Jag tror att alla människor kommer till jorden av en anledning. Alla har en plan för sitt liv.

Att göra abort är att stå för sitt misstag. Det är en lösning på situationen. Jag skulle nästan vilja argumentera att det är den bästa lösningen, då världen redan är överbefolkad som det är, så då borde vi inte föda en massa barn som föräldrarna inte vill ha. Tänk bara på alla de föräldralösa barnen som behöver föräldrar, ska vi bara lägga till fler i mängden?


Håller helt med dig.

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:36
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Jag tycker man skall adoptera mer. Helt klart. Men om man blir med barn så... ska det bli ett barn. En människa, det är redan ett liv. Något vackert med betydelse. Jag tycker inte man skall döda det.

Det blir inte ett barn först innan de sista graviditetsveckorna. Innan dess är det embryo eller foster.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:38
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Jag tycker man skall adoptera mer. Helt klart. Men om man blir med barn så... ska det bli ett barn. En människa, det är redan ett liv. Något vackert med betydelse. Jag tycker inte man skall döda det.

Okej, vad är det som gör att ett mänskligt liv är så betydelsefullt och vackert? Varför är det okej att döda djur, men inte ett mänskligt foster som inte kan tänka eller känna än? Varför är andra djur obetydelsefulla?

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:40
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från LADIDEDIDOO

Jag tycker man skall adoptera mer. Helt klart. Men om man blir med barn så... ska det bli ett barn. En människa, det är redan ett liv. Något vackert med betydelse. Jag tycker inte man skall döda det.

Okej, vad är det som gör att ett mänskligt liv är så betydelsefullt och vackert? Varför är det okej att döda djur, men inte ett mänskligt foster som inte kan tänka eller känna än? Varför är andra djur obetydelsefulla?


Det står väl i bibeln eller något... sen ska ju fostret bli vuxet någon gång också.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:41
golfwang Tjej, 30 år

Djuren är väl lika betydelsefulla? Men ni sa att djuren var MER betydelsefulla än ett foster. Och det håller jag inte med om.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:42
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från annaeek


Det står väl i bibeln eller något... sen ska ju fostret bli vuxet någon gång också.

Haha, ja, låter ju som att hon har religiösa skäl till att vara emot abort. Och då finns det tbh inget att diskutera.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:43
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Djuren är väl lika betydelsefulla? Men ni sa att djuren var MER betydelsefulla än ett foster. Och det håller jag inte med om.

Jag tycker att ett tänkande, kännande djur är mer värt än ett foster. Men vi ignorerar den delen så länge, och så frågar jag dig: Om djuren nu är lika mycket värda som en människa, varför är det då okej att döda djuren, men inte ett mänskligt foster?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet