Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:45
golfwang Tjej, 30 år

Har jag sagt att det är okej att döda djur?! Isåfall skrev jag väääldigt fel. Inte okej någonstans att döda ett djur. Men LIKA fel att döda ett foster tycker jag? Förstår du?

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:46
Bloodbath 33 år

Varför fortsätter den här efterblivna jävla diskussionen?

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:46
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Har jag sagt att det är okej att döda djur?! Isåfall skrev jag väääldigt fel. Inte okej någonstans att döda ett djur. Men LIKA fel att döda ett foster tycker jag? Förstår du?

Äter du kött? Bär du skinn eller päls?

Sharon Tjej, 35 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:47
Sharon Tjej, 35 år

Citat från LADIDEDIDOO


Djuren är väl lika betydelsefulla? Men ni sa att djuren var MER betydelsefulla än ett foster. Och det håller jag inte med om.

Ett fullt utvecklad djur är mer betydelsefullt än djur som inte har utvecklat känslor, tankar eller något annat.

Skrattfeber Tjej, 32 år

10 308 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:47
Skrattfeber Tjej, 32 år

Asso abort är så fel! Liksom man kan ju inte döda en bebis

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:47
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Har jag sagt att det är okej att döda djur?! Isåfall skrev jag väääldigt fel. Inte okej någonstans att döda ett djur. Men LIKA fel att döda ett foster tycker jag? Förstår du?

Du sade det indirekt: "Ett "litet embryo" skall ju bara växa och utvecklas. Bli en människa... hur kan man jämföra det med en... häst? Patetiskt."

Men om du inte menade så, då håller jag med dig. Om du håller med om att det är lika fel att döda ett djur som det är att döda ett foster, då har jag inget mer att diskutera med dig, då du verkar ha religiösa skäl till att du tycker som du tycker, och det blir lite svårt att diskutera utan att gå OT, det skulle ju bli en religiös diskussion istället för en diskussion om abort.

Så vi får helt enkelt vara överens om att vara oense!

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:47
Bloodbath 33 år

Citat från Tate


Citat från LADIDEDIDOO

Djuren är väl lika betydelsefulla? Men ni sa att djuren var MER betydelsefulla än ett foster. Och det håller jag inte med om.

Ett fullt utvecklad djur är mer betydelsefullt än djur som inte har utvecklat känslor, tankar eller något annat.


^ Word. Ett foster är, i stora drag, en parasit. Nothing more nothing less.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:48
Bloodbath 33 år

Citat från Skrattfeber


Asso abort är så fel! Liksom man kan ju inte döda en bebis

Snälla säg att du trollar...

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:48
golfwang Tjej, 30 år

Vet inte varför vi fortfarande diskuterar. Ja jag äter kött? Och om det nu gör mig till en djurhatare får jag vara en djurhatare. I dont mind it then.

Skrattfeber Tjej, 32 år

10 308 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:49
Skrattfeber Tjej, 32 år

Citat från BloodBath


Citat från Skrattfeber

Asso abort är så fel! Liksom man kan ju inte döda en bebis

Snälla säg att du trollar...

--------------------------------------------------------------------------
Vadå?

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:49
Bloodbath 33 år

Citat från Skrattfeber


Citat från BloodBath

Citat från Skrattfeber

Asso abort är så fel! Liksom man kan ju inte döda en bebis

Snälla säg att du trollar...
--------------------------------------------------------------------------
Vadå?


Gtfo, nu.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:49
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Vet inte varför vi fortfarande diskuterar. Ja jag äter kött? Och om det nu gör mig till en djurhatare får jag vara en djurhatare. I dont mind it then.

Det gör dig inte till en djurhatare, IMO, men det gör dig till en hycklare. Du säger att:

- Det är fel att döda ett foster.
- Det är lika fel att döda ett djur.
- När du äter kött bidrar du till ett djurs död.
- Du äter kött.

Ser du problemet här?

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:49
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Vet inte varför vi fortfarande diskuterar. Ja jag äter kött? Och om det nu gör mig till en djurhatare får jag vara en djurhatare. I dont mind it then.

det gör dig inte till en djurhatare, men du kan inte säga att du är emot att döda ett djur när du äter kött. Jag lovar, köttet du äter kommer nästan med 100% säkerhet från ett dödat djur. Då stödjer du alltså att döda ett djur som är lika mycket värt som ett foster..

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:50
Bloodbath 33 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från LADIDEDIDOO

Vet inte varför vi fortfarande diskuterar. Ja jag äter kött? Och om det nu gör mig till en djurhatare får jag vara en djurhatare. I dont mind it then.

Det gör dig inte till en djurhatare, IMO, men det gör dig till en hycklare. Du säger att:

- Det är fel att döda ett foster.
- Det är lika fel att döda ett djur.
- När du äter kött bidrar du till ett djurs död.
- Du äter kött.

Ser du problemet här?


Var det bara jag som kopplade det där till att äta ett foster?...

Skrattfeber Tjej, 32 år

10 308 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:50
Skrattfeber Tjej, 32 år

Citat från BloodBath


Citat från Skrattfeber

Citat från BloodBath

Citat från Skrattfeber

Asso abort är så fel! Liksom man kan ju inte döda en bebis

Snälla säg att du trollar...
--------------------------------------------------------------------------
Vadå?

Gtfo, nu.


Va brutal du är :s


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet