Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 14:46
Akterskytt Kille, 34 år

Jo, man kanske värderar ett eventuellt människoliv högre än underlägsna djur.

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 14:56
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från Akterskytt


Jo, man kanske värderar ett eventuellt människoliv högre än underlägsna djur.

Fast ett fullvuxet djur är väl rätt överlägset ett litet embryo?

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 14:58
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från annaeek


Fast ett fullvuxet djur är väl rätt överlägset ett litet embryo?

Okej, så din hamster som löper i hjulet två timmar i sträck utan att fatta att den inte kommer framåt är mer värt än ett barn som växer inuti dig?

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 14:59
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från Quidproquo


Citat från annaeek

Det jag ville få fram var att om folk tycker att det är okej att äta kött, bära päls, avliva djur för småsaker, då kan de inte vara emot abort.

wat. Du får gärna elaborera.


Jag känner människor som gärna bär päls, folk som avlivat sin häst för att den inte kunde dra in mer pengar, men som ändå är emot abort. Det går inte ihop sig för mig hur man kan prioritera ett embryo, några celler, över ett fullvuxet djur som man faktiskt har haft kontakt med.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:03
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från annaeek


Jag känner människor som gärna bär päls, folk som avlivat sin häst för att den inte kunde dra in mer pengar, men som ändå är emot abort. Det går inte ihop sig för mig hur man kan prioritera ett embryo, några celler, över ett fullvuxet djur som man faktiskt har haft kontakt med.

Om det är deras egna embryo det handlar om så är det väl inte så konstigt, är det det du menar?

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:04
Akterskytt Kille, 34 år

Jösses amalia

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:04
Delfinglitter Tjej, 34 år

Citat från Quidproquo


Citat från annaeek

Jag känner människor som gärna bär päls, folk som avlivat sin häst för att den inte kunde dra in mer pengar, men som ändå är emot abort. Det går inte ihop sig för mig hur man kan prioritera ett embryo, några celler, över ett fullvuxet djur som man faktiskt har haft kontakt med.

Om det är deras egna embryo det handlar om så är det väl inte så konstigt, är det det du menar?


Jag menar att det är lite dubbelmoral att tycka att abort är fel och samtidigt tycka att djurplågeri och avlivning av i stort sätt friska djur är rätt. De jag känner har nog aldrig varit gravida heller.

kabelkalle Kille, 30 år

867 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:05
kabelkalle Kille, 30 år

allt beror väl på situationen, om man gör det bara för att man kan så är det väl fel, inte för att man gör abort bara för man kan men ändå..
om man gör abort för att man vet att man inte klarar av att ta hand om barnet är det väl helt okej? :s

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:08
golfwang Tjej, 30 år

Ett "litet embryo" skall ju bara växa och utvecklas. Bli en människa... hur kan man jämföra det med en... häst? Patetiskt.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:09
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Ett "litet embryo" skall ju bara växa och utvecklas. Bli en människa... hur kan man jämföra det med en... häst? Patetiskt.

En häst kan i alla fall känna och tänka?

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:09
Akterskytt Kille, 34 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från LADIDEDIDOO

Ett "litet embryo" skall ju bara växa och utvecklas. Bli en människa... hur kan man jämföra det med en... häst? Patetiskt.

En häst kan i alla fall känna och tänka?



mat mat mat
oh god get this fucking human off me

typ

Seikon Kille, 35 år

999 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:09
Seikon Kille, 35 år

Det är rätt.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:12
golfwang Tjej, 30 år

Ja okej. Förlåt. Glömde att vi människor har exakt samma värde som alla djur. Speciellt hästar.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:13
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Ja okej. Förlåt. Glömde att vi människor har exakt samma värde som alla djur. Speciellt hästar.

Jag har inte påstått att människor är exakt lika mycket värda som andra djur. Men ett foster är ingen fullvuxen människa, ett foster kan inte känna, ett foster kan inte tänka.

Jag tycker i alla fall att en kännande, tänkande varelse är mer värd än en som inte kan känna och tänka.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
10 augusti 2011 kl. 15:17
golfwang Tjej, 30 år

Men den kommer ju kunna tänka och känna? Hallå. Det kommer ju bli en fullvuxen människa med tankar och känslor så det räcker och blir över?
Man måste ju tänka steget längre. Att den blivit till av en anledning. Den skall bara växa.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet