Abort - Rätt eller fel?
Citat från detaerforvildt
Och hur ska man bevisa det i efterhand?
Genom en utredning såklart. Sen är det inte endast i fall där män blivit bedragna som de borde få göra juridisk abort, även om kvinnan t.ex informerat mannen efter att abortfönstret har gått ut eller helt enkelt om det handlar om ett one night stand eller ett flyktigt förhållande borde mannen får göra detta.
Citat från mypolicy
^ Hoppas det. Förövrigt är det helt värdelöst att försöka argumentera med en kokt grönsak.
<3
Citat från Quidproquo
Citat från detaerforvildt
Och hur ska man bevisa det i efterhand?
Genom en utredning såklart. Sen är det inte endast i fall där män blivit bedragna som de borde få göra juridisk abort, även om kvinnan t.ex informerat mannen efter att abortfönstret har gått ut eller helt enkelt om det handlar om ett one night stand eller ett flyktigt förhållande borde mannen får göra detta.
Jaha... "Hon sa det! Jag lovar och svär!"
Nej, så fort killen stoppar in sin böngrodd oskyddat får han egentligen skylla sig själv. Och ta ansvaret. Om kondomen spricker är det ju en annan femma. Men ändock, sån juridisk abort som du beskriver skulle bara leda till en försvårad tillvaro för kvinnorna. Man är två om att göra ett barn, alltså ska båda ha ansvar för följderna.
Citat från detaerforvildt
Jaha... "Hon sa det! Jag lovar och svär!"
Nej, så fort killen stoppar in sin böngrodd oskyddat får han egentligen skylla sig själv. Och ta ansvaret. Om kondomen spricker är det ju en annan femma. Men ändock, sån juridisk abort som du beskriver skulle bara leda till en försvårad tillvaro för kvinnorna. Man är två om att göra ett barn, alltså ska båda ha ansvar för följderna.
Nej, men om mannen kan resa skäliga misstankar vid en utredning så.
Jag skiter i om det blir en försvårad tillvaro för kvinnorna i detta området tbh. När det gäller barn har redan kvinnorna ALLA fördelar. ALLA. Föräldrapolitik är totalt orättvis till kvinnornas fördel.
Killar har ju inga andra fördelar i samhället heller nej. Ingenting.
Citat från detaerforvildt
Killar har ju inga andra fördelar i samhället heller nej. Ingenting.
Please, räkna upp alla fördelar du tycker att männen har.
Inte, för att det är det minsta relevant för ämnet, men det ska bli intressant att se hur många myter du gått på.
Tycker att det är varje kvinnas rätt att välja när/om hon vill ha avkommor, det ska respekteras. Jag förstår att även om den blivande pappan vill behålla det så är det fortfarande upp till henne. För c'mon, det är ju hon som gör grovjobbet - bär på det, pressar ut det eventuellt får gå runt med ett fult ärr över hela magen för resten av livet, och amma.
Känner inte hon sig redo ska hon inte behöva genomgå det, då är abort sista alternativet och inget man varken ska ta lätt på eller försöka ändra på. Det är hennes beslut och hennes only, sedan om hon inte är säker så fine, kom med din åsikt och stötta henne, propagera inte om vad som är rätt och fel.
Men ah, jag tycker abort är en sista utväg för att förhindra ett oönskat barn, eller om man inte är redo eller har möjlighet att ge ungen bästa möjliga vård.
Citat från Quidproquo
Citat från detaerforvildt
Killar har ju inga andra fördelar i samhället heller nej. Ingenting.
Please, räkna upp alla fördelar du tycker att männen har.
Inte, för att det är det minsta relevant för ämnet, men det ska bli intressant att se hur många myter du gått på.
Den här tråden blev äntligen lite spännande (Y)
Orka.
(Btw, inte sett någon tjej som varit mot abort i tråden?)
Citat från detaerforvildt
Orka.
(Btw, inte sett någon tjej som varit mot abort i tråden?)
Långt bak fanns det en. Hon var galen.
RÄYTTTT
Citat från Kenmaster
SvartSvart trollar. Man tycker inte sådär och särskriver "kebab stånd" om man är nitton bast.
Eller?
Jösses, undrade hur långt det skulle gå tills någon förstod att jag trollade.
Kebabstånd och kebab stånd.. big diff. Helt värdelöst att påpeka och patetiskt
Citat från Quidproquo
Citat från detaerforvildt
Killar har ju inga andra fördelar i samhället heller nej. Ingenting.
Please, räkna upp alla fördelar du tycker att männen har.
Inte, för att det är det minsta relevant för ämnet, men det ska bli intressant att se hur många myter du gått på.
haha asså snälla, du MÅSTE fan
a) vara dum i huvudet
eller
b) skoja
Citat från sabrepulse
haha asså snälla, du MÅSTE fan
a) vara dum i huvudet
eller
b) skoja
Hej!
Är rätt smart faktiskt om jag får säga det själv. Får tacka min farfar för mina anlag.
Men tack för ditt bidrag till tråden, och låt inte dörren träffa dig på vägen ut.
Mvh Oskar
helt rätt sålänge man får fitta:)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet