Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 14:09
Thias Kille, 38 år

Citat från Quidproquo


Citat från detaerforvildt

Jag tycker inte att staten ska lägga sig i. Sen tycker jag inte att mannen ska kunna tvinga kvinnan till något.
Däremot är det riktigt svinigt att inte berätta att man är gravid förrän efter sista tillåtna abortveckan, eller att ljuga om p-piller, p-stav etc.
Anser man sig mogen att ha sex får man också hantera följderna på ett ansvarsfullt sätt. Vilket inte är synonymt med att behålla barnet.

Vilken tröst för män som blivit bedragna av t.ex ONS som sagt "Ingen fara, jag går på p-piller", att det är svinigt gjort av kvinnan, som om de inte visste det redan. Nej, i det läget bör ett alternativ för männen att göra juridisk abort och låta mamman som vill ha barnet ta hand om ungen själv finnas. Då kan ludret sitta där hemma och ångra sig när aborttiden gått ut, och kanske skämmas över att hon försökte bedra och utnyttja mannen så.


+1
Min kusin var med om det, att hans ex sa att hon "tog P-piller" sen så helt plötsligt var hon med barn och sen så frågade min kusin gick inte du på P-piller? så sa hon nej det gjorde jag inte jag ville ha barn.
Så han fick ett oönskat barn bara för att hon ville och för att hon kunde...
Jävla svin!

DrainBamage Kille, 34 år

28 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 14:14
DrainBamage Kille, 34 år

Citat från Thias
+1
Min kusin var med om det, att hans ex sa att hon "tog P-piller" sen så helt plötsligt var hon med barn och sen så frågade min kusin gick inte du på P-piller? så sa hon nej det gjorde jag inte jag ville ha barn.
Så han fick ett oönskat barn bara för att hon ville och för att hon kunde...
Jävla svin!



hahaha

KnaZ Kille, 31 år

1 640 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 14:14
KnaZ Kille, 31 år

Det är individens beslut.

narunya Kille, 32 år

1 446 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 14:17
narunya Kille, 32 år

Det är mannens beslut!

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 14:23
Delfinglitter Tjej, 34 år

Alltid handlar inte en graviditet om att man haft oansvarit sex. Inga preventinmedel är 100% säkra, man kan alltså bli gravid när man använder kondom, p-piller, p-stav eller vad som helst annars. Ska man då behöva dras med ett barn hela livet för att man råkade tillhöra en av de där 0,03 procenten som blev gravid, även om man hade kondom? Inte riktigt okej!

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 14:39
Bloodbath 33 år

Jag anser att ett foster är en parasit fram tills det att den är född, så ja, det är helt klart rätt att göra det om man vill.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 16:53
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från BloodBath

Jag anser att ett foster är en parasit fram tills det att den är född, så ja, det är helt klart rätt att göra det om man vill.



Varför exakt 'parasit' ?

Inadekvat Tjej, 32 år

3 680 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 17:01
Inadekvat Tjej, 32 år

Citat från SvartSvart


Citat från detaerforvildt

Det handlar om kvinnans kropp, även om embyrot har eget blodomlopp och eget DNA.
Det är fortfarande kvinnan som bär det, det är fortfarande kvinnan som ska föda det.
Hur anti abort är TS?
Ska våldtagna 9-åringar få göra abort? Eller är det bara folk som pippar frivilligt som inte ska få det? Vad gäller om kondomen spricker?
Osv.


Stoppar jag in en tia i en läskautomat och får en läsk, är det då inte min läsk då? eller är det fortfarande automatens läsk? eller är det fortfarande företaget som äger automatens läsk?
Nej det är det inte.

Barnet är alltså mest mannens! Vilket förstärker min åsikt att om kvinnan ska göra abort eller inte så är det upp till mannen att bestämma.


Jo just det, det krävs ju endast sperma för att tillverka ett barn.

detaerforvildt 31 år

923 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 18:31

Citat från Quidproquo


Vilken tröst för män som blivit bedragna av t.ex ONS som sagt "Ingen fara, jag går på p-piller", att det är svinigt gjort av kvinnan, som om de inte visste det redan. Nej, i det läget bör ett alternativ för männen att göra juridisk abort och låta mamman som vill ha barnet ta hand om ungen själv finnas. Då kan ludret sitta där hemma och ångra sig när aborttiden gått ut, och kanske skämmas över att hon försökte bedra och utnyttja mannen så.[/i]

Och hur ska man bevisa det i efterhand?


Citat från SvartSvart

Stoppar jag in en tia i en läskautomat och får en läsk, är det då inte min läsk då? eller är det fortfarande automatens läsk? eller är det fortfarande företaget som äger automatens läsk?
Nej det är det inte.

Barnet är alltså mest mannens! Vilket förstärker min åsikt att om kvinnan ska göra abort eller inte så är det upp till mannen att bestämma.[/i]

1. Din biologilärare borde få sparken.
2. Din kvinnosyn är horribel.
Blev seriöst illamående av att folk i din ålder kan resonera sådär!

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 18:45
Bloodbath 33 år

Citat från Nykaria


Citat från BloodBath

Jag anser att ett foster är en parasit fram tills det att den är född, så ja, det är helt klart rätt att göra det om man vill.


Varför exakt 'parasit' ?


Från NE:

"parasit

parasi´t, organism som utnyttjar resurser på en annan organisms direkta bekostnad, vanligen utan att den senare dödas"

Det beskriver mer eller mindre exakt det ett foster är tills det att det fötts. Därför resonerar jag så att ett foster inte skall ses som en människa, utan som en parasit. Allt blir mycket enklare, man slipper moraliska fjollerier och man kan ta beslutet mycket lättare.

SvartSvart Kille, 35 år

754 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 08:08
SvartSvart Kille, 35 år

Citat från mypolicy


Citat från SvartSvart

Citat från detaerforvildt

Det handlar om kvinnans kropp, även om embyrot har eget blodomlopp och eget DNA.
Det är fortfarande kvinnan som bär det, det är fortfarande kvinnan som ska föda det.
Hur anti abort är TS?
Ska våldtagna 9-åringar få göra abort? Eller är det bara folk som pippar frivilligt som inte ska få det? Vad gäller om kondomen spricker?
Osv.


Stoppar jag in en tia i en läskautomat och får en läsk, är det då inte min läsk då? eller är det fortfarande automatens läsk? eller är det fortfarande företaget som äger automatens läsk?
Nej det är det inte.

Barnet är alltså mest mannens! Vilket förstärker min åsikt att om kvinnan ska göra abort eller inte så är det upp till mannen att bestämma.

Jo just det, det krävs ju endast sperma för att tillverka ett barn.


Inte alls men också för att få ut en läsk så krävs det att mekaniken fungerar i maskinen. Men ändå min läsk.

SvartSvart Kille, 35 år

754 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 08:15
SvartSvart Kille, 35 år

Citat från detaerforvildt


Citat från Quidproquo

Vilken tröst för män som blivit bedragna av t.ex ONS som sagt "Ingen fara, jag går på p-piller", att det är svinigt gjort av kvinnan, som om de inte visste det redan. Nej, i det läget bör ett alternativ för männen att göra juridisk abort och låta mamman som vill ha barnet ta hand om ungen själv finnas. Då kan ludret sitta där hemma och ångra sig när aborttiden gått ut, och kanske skämmas över att hon försökte bedra och utnyttja mannen så.

Och hur ska man bevisa det i efterhand?


Citat från SvartSvart

Stoppar jag in en tia i en läskautomat och får en läsk, är det då inte min läsk då? eller är det fortfarande automatens läsk? eller är det fortfarande företaget som äger automatens läsk?
Nej det är det inte.

Barnet är alltså mest mannens! Vilket förstärker min åsikt att om kvinnan ska göra abort eller inte så är det upp till mannen att bestämma.

1. Din biologilärare borde få sparken.
2. Din kvinnosyn är horribel.
Blev seriöst illamående av att folk i din ålder kan resonera sådär!


Jag bara jämförde er med läskautomater, det är väl inget. Vill du hellre jämföras med en tuggummimaskin?... eller ett kebab stånd?...........

detaerforvildt 31 år

923 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 12:10

*Spyr*

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 13:19
Kenmaster Kille, 32 år

SvartSvart trollar. Man tycker inte sådär och särskriver "kebab stånd" om man är nitton bast.

Eller?

Inadekvat Tjej, 32 år

3 680 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 13:58
Inadekvat Tjej, 32 år

^ Hoppas det. Förövrigt är det helt värdelöst att försöka argumentera med en kokt grönsak.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet