Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
PORKnBEANS Tjej, 31 år

9 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 11:39
PORKnBEANS Tjej, 31 år

Citat från SvartSvart


Jag tycker det är helt fel med abort och det är alltid upp till mannen om han vill att sin kvinna ska behålla barnet eller inte(han kanske vill ta barnbidraget till sig själv)

Så om tjejen blir gravid ska MANNEN bestämma om hon ska behålla eller inte?
Han kan alltså tvinga en tjej att föda en unge hon inte vill ha?

Sjuka människa.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 11:44
Thias Kille, 38 år

Citat från porknbeans


Citat från SvartSvart

Jag tycker det är helt fel med abort och det är alltid upp till mannen om han vill att sin kvinna ska behålla barnet eller inte(han kanske vill ta barnbidraget till sig själv)

Så om tjejen blir gravid ska MANNEN bestämma om hon ska behålla eller inte?
Han kan alltså tvinga en tjej att föda en unge hon inte vill ha?

Sjuka människa.


Och män ska tvingas till och ha barn bara för att kvinnan vill ha barnet?

Same shit

PORKnBEANS Tjej, 31 år

9 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 11:46
PORKnBEANS Tjej, 31 år

Citat från Thias


Och män ska tvingas till och ha barn bara för att kvinnan vill ha barnet?

Same shit


Det är jävligt stor skillnad. Killen MÅSTE inte vara delaktig. Han kan tvinga tjejen att behålla, och sedan sticka. Hon blir tvungen att gå igenom graviditeten och uppfostra ungen själv.
Om tjejen väljer att behålla kan han dra och skita i det överhuvudtaget, och hon blir tvungen att gå igenom graviditeten och uppfostra ungen själv för att hon VALDE det.

TjippzBlonday Tjej, 36 år

713 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 11:51
TjippzBlonday Tjej, 36 år

Rätt, helt klart. Om man inte klarar av/vill ha ett barn så är det självklart man ska få göra abort. Min kropp - mitt val tycker jag.

Man är kanske inte så sugen på att föda en unge ifall man blivit rapead och på tjocken. Heller inte om man blir på tjocken av misstag, inte har råd, blablabla, finns tusen jävla anledningar till att man ska få bestämma själv.

Det är inget riktigt liv än. Så well, ja.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 11:51
Thias Kille, 38 år

Citat från porknbeans


Citat från Thias

Och män ska tvingas till och ha barn bara för att kvinnan vill ha barnet?

Same shit

Det är jävligt stor skillnad. Killen MÅSTE inte vara delaktig. Han kan tvinga tjejen att behålla, och sedan sticka. Hon blir tvungen att gå igenom graviditeten och uppfostra ungen själv.
Om tjejen väljer att behålla kan han dra och skita i det överhuvudtaget, och hon blir tvungen att gå igenom graviditeten och uppfostra ungen själv för att hon VALDE det.


Killen är delaktig känslomässigt, Killen kan inte tvinga kvinnan till och behålla barnet då det är upp till kvinnan att behålla barnet eller inte(killen kan nästan inte säga någonting då det drababr kvinnans kropp och själ).
Så du sitter och säger att barnet ska växa upp utan sin pappa bara för att kvinnan VILL ha barnet bara för att HON kan?...

TjippzBlonday Tjej, 36 år

713 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 11:52
TjippzBlonday Tjej, 36 år

Citat från porknbeans


Om tjejen väljer att behålla kan han dra och skita i det överhuvudtaget, och hon blir tvungen att gå igenom graviditeten och uppfostra ungen själv för att hon VALDE det.[/i]

Grejen är att han inte kan välja att skita i det överhuvudtaget, han måste väl slänga upp cash på ungen också? Så nja.

PORKnBEANS Tjej, 31 år

9 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 11:53
PORKnBEANS Tjej, 31 år

Jag säger inte att det är RÄTT, men det är STOR SKILLNAD på det Thias och jag sade.
Han ska inte kunna tvinga henne att ha en unge i magen i 9 månader och skita i resten av sitt liv. Han kan åtminstone både gå i skolan och jobba för han behöver inte amma ungen osvosv.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 11:56
Quidproquo Kille, 34 år

Tycker att även mannen bör ha rätt att göra "juridisk abort". Alltså att han kan frånsäga sig allt ansvar från ungen och helt enkelt bara låta den vara hans barn rent biologiskt, men att han slipper betala pengar för ungen i 18 år. Detta alternativ skulle kunna bli aktuellt vid t.ex one night stands eller korta, ytliga förhållanden och framförallt om tjejen berättar att hon är gravid och att ungen är hans EFTER att den övre abortgränsen passerats.

Om ludrena ska ha rätt till sin egen kropp ska männen ha rätt till sin egen plånbok.

detaerforvildt 31 år

923 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 11:57

Det handlar om kvinnans kropp, även om embyrot har eget blodomlopp och eget DNA.
Det är fortfarande kvinnan som bär det, det är fortfarande kvinnan som ska föda det.
Hur anti abort är TS?
Ska våldtagna 9-åringar få göra abort? Eller är det bara folk som pippar frivilligt som inte ska få det? Vad gäller om kondomen spricker?
Osv.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 11:57
Thias Kille, 38 år

Citat från porknbeans


Jag säger inte att det är RÄTT, men det är STOR SKILLNAD på det Thias och jag sade.
Han ska inte kunna tvinga henne att ha en unge i magen i 9 månader och skita i resten av sitt liv. Han kan åtminstone både gå i skolan och jobba för han behöver inte amma ungen osvosv.


läs på och lär dig saker innan du yttrar dig

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 12:02
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från detaerforvildt


Det handlar om kvinnans kropp, även om embyrot har eget blodomlopp och eget DNA.
Det är fortfarande kvinnan som bär det, det är fortfarande kvinnan som ska föda det.
Hur anti abort är TS?
Ska våldtagna 9-åringar få göra abort? Eller är det bara folk som pippar frivilligt som inte ska få det? Vad gäller om kondomen spricker?
Osv.


Om kondomen spricker bör även mannen ha säg i saken. Kvinnan, mannen och staten. Om staten bedömer att kvinnan t.ex är white-trash och inkapabel till att uppfostra en unge så den får sunda värderingar och en värdig uppväxt, och även mannen inte vill ha barnet ska ungen tvångsaborteras.

detaerforvildt 31 år

923 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 12:06

Jag tycker inte att staten ska lägga sig i. Sen tycker jag inte att mannen ska kunna tvinga kvinnan till något.
Däremot är det riktigt svinigt att inte berätta att man är gravid förrän efter sista tillåtna abortveckan, eller att ljuga om p-piller, p-stav etc.
Anser man sig mogen att ha sex får man också hantera följderna på ett ansvarsfullt sätt. Vilket inte är synonymt med att behålla barnet.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 12:10
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från detaerforvildt


Jag tycker inte att staten ska lägga sig i. Sen tycker jag inte att mannen ska kunna tvinga kvinnan till något.
Däremot är det riktigt svinigt att inte berätta att man är gravid förrän efter sista tillåtna abortveckan, eller att ljuga om p-piller, p-stav etc.
Anser man sig mogen att ha sex får man också hantera följderna på ett ansvarsfullt sätt. Vilket inte är synonymt med att behålla barnet.


Vilken tröst för män som blivit bedragna av t.ex ONS som sagt "Ingen fara, jag går på p-piller", att det är svinigt gjort av kvinnan, som om de inte visste det redan. Nej, i det läget bör ett alternativ för männen att göra juridisk abort och låta mamman som vill ha barnet ta hand om ungen själv finnas. Då kan ludret sitta där hemma och ångra sig när aborttiden gått ut, och kanske skämmas över att hon försökte bedra och utnyttja mannen så.

SvartSvart Kille, 35 år

754 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 14:05
SvartSvart Kille, 35 år

Citat från detaerforvildt


Det handlar om kvinnans kropp, även om embyrot har eget blodomlopp och eget DNA.
Det är fortfarande kvinnan som bär det, det är fortfarande kvinnan som ska föda det.
Hur anti abort är TS?
Ska våldtagna 9-åringar få göra abort? Eller är det bara folk som pippar frivilligt som inte ska få det? Vad gäller om kondomen spricker?
Osv.



Stoppar jag in en tia i en läskautomat och får en läsk, är det då inte min läsk då? eller är det fortfarande automatens läsk? eller är det fortfarande företaget som äger automatens läsk?
Nej det är det inte.

Barnet är alltså mest mannens! Vilket förstärker min åsikt att om kvinnan ska göra abort eller inte så är det upp till mannen att bestämma.

DrainBamage Kille, 34 år

28 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 14:09
DrainBamage Kille, 34 år

Abbort är fel eftersom det står i bibeln att det är fel!!!!!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet