Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

15 010 forumsinlägg

Skrivet:
18 december 2010 kl. 16:28
asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

Alltså, det kan omöjligt finnas folk som använder abort som preventivmedel? Tänk dig att du är i en relation och har sex ganska ofta. Då är risken att bli gravid ganska stor under ägglossningsdagarna.
Då måste man ju göra abort varje månad, och jag tror inte ens man pallar det psykiskt eller fysiskt.

bl4bl4 Kille, 33 år

3 125 forumsinlägg

Skrivet:
18 december 2010 kl. 17:00
bl4bl4 Kille, 33 år

Det är ganska vanligt, speciellt här och i staterna.

Sharon Tjej, 35 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
18 december 2010 kl. 17:07
Sharon Tjej, 35 år

Det är fel.
Gud, vår allsmäktige herre vill att alla liv ska få en chans.
Aborterade barn mister sina själar och tas ifrån deras chans till salighet.

emo Kille, 30 år

1 315 forumsinlägg

Skrivet:
18 december 2010 kl. 17:07
emo Kille, 30 år

det är bra.

krishna Tjej, 35 år

3 333 forumsinlägg

Skrivet:
18 december 2010 kl. 17:37
krishna Tjej, 35 år

mktbra

Axelhoff Kille, 60 år

3 197 forumsinlägg

Skrivet:
22 december 2010 kl. 10:35
Axelhoff Kille, 60 år

Ett packet kondomer och en galge tack

LordVoldemort Tjej, 32 år

37 forumsinlägg

Skrivet:
25 december 2010 kl. 20:57
LordVoldemort Tjej, 32 år

PRO-CHOICE

penholder Tjej, 30 år

88 forumsinlägg

Skrivet:
1 april 2011 kl. 21:24
penholder Tjej, 30 år

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

^Fast de som tänker så att abort är mord är ju för att spermien har utvecklats till ett embryo........ och därför av nån jävla anledning har känslor eller nått sånt skit.

Nej jag förstår faktiskt inte dem som tycker att abort är mord.

Jakamoko Tjej, 31 år

625 forumsinlägg

Skrivet:
6 april 2011 kl. 22:11
Jakamoko Tjej, 31 år

Det är fel tycker jag om barnet inte är sjukt, missbildat, mamman är sjuk, barnet är dött osv

klet Kille, 30 år

1 210 forumsinlägg

Skrivet:
6 april 2011 kl. 22:11
klet Kille, 30 år

rätt.

sexspalt Tjej, 34 år

4 225 forumsinlägg

Skrivet:
6 april 2011 kl. 22:13
sexspalt Tjej, 34 år

Asbra, så länge man inte använder det som p-medel.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
7 april 2011 kl. 10:44
Rosquist Kille, 33 år

Citat från sexspalt


Asbra, så länge man inte använder det som p-medel.

Varför inte som p-medel?

Jag tror jag har frågat detta typ 10 ggr: VARFÖR är ni emot att man använder abort som p-medel, förutsatt att kvinnan vet om de skadliga konsekvenserna det kan få på henne?

Kvinna Tjej, 32 år

1 363 forumsinlägg

Skrivet:
7 april 2011 kl. 10:49
Kvinna Tjej, 32 år

Så jävla rätt
barn ska inte behöva uppfostra barn osv

sexspalt Tjej, 34 år

4 225 forumsinlägg

Skrivet:
7 april 2011 kl. 12:08
sexspalt Tjej, 34 år

Citat från s3xnio


Citat från sexspalt

Asbra, så länge man inte använder det som p-medel.

Varför inte som p-medel?

Jag tror jag har frågat detta typ 10 ggr: VARFÖR är ni emot att man använder abort som p-medel, förutsatt att kvinnan vet om de skadliga konsekvenserna det kan få på henne?


Ja, det var ju det jag menade. Varför låta kroppen genomgå abort efter abort när man lika gärna kan svälja ett p-piller eller stoppa en p-stav i armen?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet