Abort - Rätt eller fel?
För att inte nämna alla fina stamceller man får från abort (Y)
Citat från Karin
Citat från Cynchick
Placeboeffect: Önskad, det är ju klart att man väljer det. Men fortfarande, det är som att fråga; Vad hade du helst velat vara, död eller levande?
Alltså ursäkta, men det är ju inte precis som att fostret vet vad det missar om man gör abort....
precis, den har inga känslor, typ som djur
Mmmm kött... ska snart äta korv :o
Fan va gött
Man kan väl inte döda något som inte är fött? Är ett foster ett liv så är en spermie ett liv. Och ska man då införa ett föbud mot abort för kvinnorna, så ska man väl då för jämnställdighetens skull också förbjuda onani för alla män? Det förstår vl vem som helst att abort ska vara tillåtet. Gör kvinnan det beslutet att hon vill inte ha barnet, och att en olycka har skett, så är det väl lika bra för barnet att dt inte blir fött. Kan ju inte kännas bra för något barn att ha en mamma och pappa som egentligen inte vill ha en. Vore ju sorgligt :(
Citat från hummus_din_mamma
Man kan väl inte döda något som inte är fett? Är ett foster ett liv så är en spermie ett liv. Och ska man då införa ett föbud mot abort för kvinnorna, så ska man väl då för jämnställdighetens skull också förbjuda onani för alla män?
Hade ändå inte funkat pga pullition, hade sperma räknats som liv skulle ALLA män förutom de som är steril eller nått sånt räknats som massmördare!
Citat från Llama
Citat från hummus_din_mamma
Man kan väl inte döda något som inte är fett? Är ett foster ett liv så är en spermie ett liv. Och ska man då införa ett föbud mot abort för kvinnorna, så ska man väl då för jämnställdighetens skull också förbjuda onani för alla män?
Hade ändå inte funkat pga pullition, hade sperma räknats som liv skulle ALLA män förutom de som är steril eller nått sånt räknats som massmördare!
precis!
Det beror på. Kan kvinnan inte ta hand om ungen eller ingen är kapabel till o göra det så får det bli abort. Men tkr inte att det e mord för det är ju ett jävla foster ingen människa som du o jag. Det e bättre o ta bort fostret än att föda den till en värld där man inte kan ta hand om den ordentligt.
Citat från TheFreakPrincess
Det beror på. Kan kvinnan inte ta hand om ungen eller ingen är kapabel till o göra det så får det bli abort. Men tkr inte att det e mord för det är ju ett jävla foster ingen människa som du o jag. Det e bättre o ta bort fostret än att föda den till en värld där man inte kan ta hand om den ordentligt.
word! (Y)
ifall man blivit våldtagen är det ju självklart med abort.
har man blivit gravid av misstag, typ kondomen sprack utan att man märkte eller liknande.
men att använda det preventivmedel är inget annat än fel.
Citat från INCESTmowgli
ifall man blivit våldtagen är det ju självklart med abort.
har man blivit gravid av misstag, typ kondomen sprack utan att man märkte eller liknande.
men att använda det preventivmedel är inget annat än fel.
fel för att?
Citat från INCESTmowgli
ifall man blivit våldtagen är det ju självklart med abort.
har man blivit gravid av misstag, typ kondomen sprack utan att man märkte eller liknande.
men att använda det preventivmedel är inget annat än fel.
Vrf är det fel att använda som preventivmedel?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
