Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Tonky Tjej, 29 år

376 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 14:47
Tonky Tjej, 29 år

Citat från Senap


Rätt.
Fast alltså, nej.
Man får skylla sig själv om man knullar så mycket och blir med barn.


Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 16:30
Thias Kille, 38 år

Citat från Sigridss


Rätt, igen idé att föda ett oönskat barn som man ändå inte kan ta hand om.

Då är det du som inte orkar ta hand om ett barn. :) alltså ska inte du ha barn :)

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
8 december 2010 kl. 00:47
Karin Tjej, 34 år

Citat från Cynchick


Placeboeffect: Önskad, det är ju klart att man väljer det. Men fortfarande, det är som att fråga; Vad hade du helst velat vara, död eller levande?

Alltså ursäkta, men det är ju inte precis som att fostret vet vad det missar om man gör abort....

Falaphel Kille, 34 år

11 503 forumsinlägg

Skrivet:
8 december 2010 kl. 00:47
Falaphel Kille, 34 år

För att inte nämna alla fina stamceller man får från abort (Y)

SPERM Kille, 34 år

3 150 forumsinlägg

Skrivet:
8 december 2010 kl. 00:48
SPERM Kille, 34 år

Citat från Karin


Citat från Cynchick

Placeboeffect: Önskad, det är ju klart att man väljer det. Men fortfarande, det är som att fråga; Vad hade du helst velat vara, död eller levande?

Alltså ursäkta, men det är ju inte precis som att fostret vet vad det missar om man gör abort....


precis, den har inga känslor, typ som djur

Falaphel Kille, 34 år

11 503 forumsinlägg

Skrivet:
8 december 2010 kl. 00:48
Falaphel Kille, 34 år

Mmmm kött... ska snart äta korv :o

SPERM Kille, 34 år

3 150 forumsinlägg

Skrivet:
8 december 2010 kl. 00:49
SPERM Kille, 34 år

Fan va gött

hummus_din_mamma Kille, 30 år

93 forumsinlägg

Skrivet:
15 december 2010 kl. 18:34
hummus_din_mamma Kille, 30 år

Man kan väl inte döda något som inte är fött? Är ett foster ett liv så är en spermie ett liv. Och ska man då införa ett föbud mot abort för kvinnorna, så ska man väl då för jämnställdighetens skull också förbjuda onani för alla män? Det förstår vl vem som helst att abort ska vara tillåtet. Gör kvinnan det beslutet att hon vill inte ha barnet, och att en olycka har skett, så är det väl lika bra för barnet att dt inte blir fött. Kan ju inte kännas bra för något barn att ha en mamma och pappa som egentligen inte vill ha en. Vore ju sorgligt :(

Falaphel Kille, 34 år

11 503 forumsinlägg

Skrivet:
15 december 2010 kl. 18:35
Falaphel Kille, 34 år

Citat från hummus_din_mamma


Man kan väl inte döda något som inte är fett? Är ett foster ett liv så är en spermie ett liv. Och ska man då införa ett föbud mot abort för kvinnorna, så ska man väl då för jämnställdighetens skull också förbjuda onani för alla män?

Hade ändå inte funkat pga pullition, hade sperma räknats som liv skulle ALLA män förutom de som är steril eller nått sånt räknats som massmördare!

hummus_din_mamma Kille, 30 år

93 forumsinlägg

Skrivet:
15 december 2010 kl. 18:37
hummus_din_mamma Kille, 30 år

Citat från Llama


Citat från hummus_din_mamma

Man kan väl inte döda något som inte är fett? Är ett foster ett liv så är en spermie ett liv. Och ska man då införa ett föbud mot abort för kvinnorna, så ska man väl då för jämnställdighetens skull också förbjuda onani för alla män?

Hade ändå inte funkat pga pullition, hade sperma räknats som liv skulle ALLA män förutom de som är steril eller nått sånt räknats som massmördare!


precis!

TheFreakPrincess Tjej, 31 år

307 forumsinlägg

Skrivet:
15 december 2010 kl. 18:37
TheFreakPrincess Tjej, 31 år

Det beror på. Kan kvinnan inte ta hand om ungen eller ingen är kapabel till o göra det så får det bli abort. Men tkr inte att det e mord för det är ju ett jävla foster ingen människa som du o jag. Det e bättre o ta bort fostret än att föda den till en värld där man inte kan ta hand om den ordentligt.

Sarang Tjej, 32 år

296 forumsinlägg

Skrivet:
15 december 2010 kl. 18:39
Sarang Tjej, 32 år

Citat från TheFreakPrincess


Det beror på. Kan kvinnan inte ta hand om ungen eller ingen är kapabel till o göra det så får det bli abort. Men tkr inte att det e mord för det är ju ett jävla foster ingen människa som du o jag. Det e bättre o ta bort fostret än att föda den till en värld där man inte kan ta hand om den ordentligt.

word! (Y)

RealShady Tjej, 30 år

130 forumsinlägg

Skrivet:
15 december 2010 kl. 18:48
RealShady Tjej, 30 år

ifall man blivit våldtagen är det ju självklart med abort.
har man blivit gravid av misstag, typ kondomen sprack utan att man märkte eller liknande.
men att använda det preventivmedel är inget annat än fel.

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
15 december 2010 kl. 18:50
Karin Tjej, 34 år

Citat från INCESTmowgli


ifall man blivit våldtagen är det ju självklart med abort.
har man blivit gravid av misstag, typ kondomen sprack utan att man märkte eller liknande.
men att använda det preventivmedel är inget annat än fel.


fel för att?

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
18 december 2010 kl. 16:25
Rosquist Kille, 33 år

Citat från INCESTmowgli


ifall man blivit våldtagen är det ju självklart med abort.
har man blivit gravid av misstag, typ kondomen sprack utan att man märkte eller liknande.
men att använda det preventivmedel är inget annat än fel.


Vrf är det fel att använda som preventivmedel?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet