Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
evanewe Tjej, 32 år

539 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 13:32
evanewe Tjej, 32 år

Varken rätt eller fel.
Man gör det man måste och orkar med

Cynchick Tjej, 31 år

580 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 13:35
Cynchick Tjej, 31 år

Man tar ju bort den 'personens' chans att leva. Glöm abort, kör på adoption istället.

evanewe Tjej, 32 år

539 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 13:37
evanewe Tjej, 32 år

Varken rätt eller fel.
Man gör det man måste och orkar med

Cynchick Tjej, 31 år

580 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 13:39
Cynchick Tjej, 31 år

Placeboeffect: Önskad, det är ju klart att man väljer det. Men fortfarande, det är som att fråga; Vad hade du helst velat vara, död eller levande?

Sootball Tjej, 31 år

2 771 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 13:40
Sootball Tjej, 31 år

jag hade gjort abort om jag var under 18 iallafall.

Wikipedia Tjej, 30 år

1 335 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 13:43
Wikipedia Tjej, 30 år

Citat från Isabelle


vad är bäst, ett foster som dör i mammans mage, eller en unge som mår dåligt pga. mamman inte kan ta hand om den?
tycker att det är helt upp till mamman.
jag har kompisar som har gjort aborter, vet folk som har behållt barnet med som inte har kunnat klara av barnet.
man vet själv när man är redo, och det ens eget beslut.

--------------------------------------------------------------------------

Lunar_Eclipse Tjej, 35 år

12 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 13:43
Lunar_Eclipse Tjej, 35 år

Abort är tillåtet fram till gränsen då det i magen kan räknas som levnadsdugligt och innan dess är det ett livlöst embryo som varken kan tycka eller känna. Fram tills dess det verkligen är ett liv anser jag numera det rätt att få göra abort.
Dock var jag själv emot abort när jag som 14-åring upptäckte att jag var gravid och har numera en underbar dotter på 4,5 år. Skillnaden mellan mig och andra i den åldern var att jag var psykiskt mogen och även fysiskt mogen för att få barnet och att jag trots preventivmedel blev gravid.
I medicinska fall kan även aborter tillåtas om läkarna anser det till att vara för stor risk för såväl barnet som modern att få det vilket jag anser rätt. Men självfallet ska man använda alla preventivmedel möjliga för att undvika en oönskad graviditet så att man slipper det jobbiga steget till abort.
Folk borde lära sig ansvar tidigare i livet och lära sig det verkliga värdet av ett liv.

evanewe Tjej, 32 år

539 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 14:07
evanewe Tjej, 32 år

Varken rätt eller fel.
Man gör det man måste och orkar med

Sigridss Tjej, 31 år

2 825 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 14:08
Sigridss Tjej, 31 år

Rätt, igen idé att föda ett oönskat barn som man ändå inte kan ta hand om.

Wikipedia Tjej, 30 år

1 335 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 14:08
Wikipedia Tjej, 30 år

Citat från Sigridss


Rätt, igen idé att föda ett oönskat barn som man ändå inte kan ta hand om.

she said it!

evanewe Tjej, 32 år

539 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 14:17
evanewe Tjej, 32 år

Varken rätt eller fel.
Man gör det man måste och orkar med

Tonky Tjej, 29 år

376 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 14:40
Tonky Tjej, 29 år

Citat från evanewe


Varken rätt eller fel.
Man gör det man måste och orkar med



Sluta spamma äckel!

Sigridss Tjej, 31 år

2 825 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 14:45
Sigridss Tjej, 31 år

Citat från Wikipedia


Citat från Sigridss

Rätt, igen idé att föda ett oönskat barn som man ändå inte kan ta hand om.

she said it!


Nice!

Alltså om man är typs 25, har en stadig ekonomi och förhållande och råkar bli gravid så ser jag inte riktigt varför man ska göra abort då när man kan ta hand om barnet. Inte bra att göra abort för ofta ju så kan man ta hand om barnet och är över typs 18 så behåll det.

Smix Kille, 33 år

1 829 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 14:45
Smix Kille, 33 år

Citat från EvilPanda


Citat från evanewe

Varken rätt eller fel.
Man gör det man måste och orkar med


Sluta spamma äckel!


Shit, lägg ner attityden

Senap Tjej, 30 år

1 100 forumsinlägg

Skrivet:
5 december 2010 kl. 14:46
Senap Tjej, 30 år

Rätt.
Fast alltså, nej.
Man får skylla sig själv om man knullar så mycket och blir med barn.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet