Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
roderdaniel Tjej, 31 år

608 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:34
roderdaniel Tjej, 31 år

så är du för eller emot abort?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:35
Nykaria Tjej, 35 år

Jag är varken för eller emot.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:35
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från [link][/link]


Du är störd om du tycker det är rätt ..

Du är möjligtvis inte alltför stabil heller om du anser att en åsikt om ett subjektivt perspektiv om en annans åsikter är ett relevant och konkret argument, om inte kom gärna med något mer konkret än detta :>

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:35
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Zalbeyx

Du är möjligtvis inte alltför stabil heller om du anser att en åsikt om ett subjektivt perspektiv om en annans åsikter är ett relevant och konkret argument, om inte kom gärna med något mer konkret än detta :>



Ser inte vart det "normala" ligger i att tycka att en jämförelse mellan spermie och foster är rätt.

roderdaniel Tjej, 31 år

608 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:38
roderdaniel Tjej, 31 år

sperma är ju en del av att göra ett barn. Det är inte något barn än, det är inte heller ett foster
Det lever inte förrens det andas

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:39
Nykaria Tjej, 35 år

Nej, sperma är inget foster.
Det krävs ett ägg också för att göra ett barn.

Som jag sagt så många gånger tidigare:

Det krävs TVÅ för att dansa tango.
Det krävs TVÅ för att göra barn.


Alltså kan man inte jämföra spermie med ett foster.
Och jo, kära du - det lever, för ett foster andas vatten i magen.
Och det börjar den göra jävligt snabbt.

gonehehe 23 år

789 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:41
gonehehe 23 år

haha way to serious.
palla engagera sig i andras beslut?

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:42
Tour Kille, 38 år

ser inte relevansen i något av påståendena du skriver, ett foster som är inom abortramarna är en liten klump, som på sin höjd har börjat utveckla särdrag som armar, ben mm.

såklart ska inte abort användas som någon preventivmetod, men hellre att avsluta en cellklumps fortsatta utveckling än att föda en unge som inte får en bra uppväxt.

/thread.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:43
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Tour

ser inte relevansen i något av påståendena du skriver, ett foster som är inom abortramarna är en liten klump, som på sin höjd har börjat utveckla särdrag som armar, ben mm.



I vecka sex slår hjärtat :)))))))

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:45
Tour Kille, 38 år

Citat från Nykaria


Citat från Tour

ser inte relevansen i något av påståendena du skriver, ett foster som är inom abortramarna är en liten klump, som på sin höjd har börjat utveckla särdrag som armar, ben mm.


I vecka sex slår hjärtat :)))))))



ooooch? det är en levande organism, jag har inte påstått något annat, men jag ser inte något problem med att skrapa ut en klump ur livmodern istället för att föda en unge som ändå inte kommer få ett bra liv i de flesta fall.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:47
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Tour

ooooch? det är en levande organism, jag har inte påstått något annat, men jag ser inte något problem med att skrapa ut en klump ur livmodern istället för att föda en unge som ändå inte kommer få ett bra liv i de flesta fall.



Tänkte eftersom du sa att den på sin höjd börjat utveckla armar och ben.
Tyckte väl att ett hjärta var lite viktigare än armar och ben.

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:47
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från Nykaria


I vecka sex slår hjärtat :)))))))[/i]

Bättre att skrapa bort degklumpen än att ett barn föds in i misär. Säger ju sig självt.

gonehehe 23 år

789 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:47
gonehehe 23 år

@Tour
+1

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:48
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Kenmaster

Bättre att skrapa bort degklumpen än att ett barn föds in i misär. Säger ju sig självt.



Fast hur kan man vara så säker på att det blir en misär?

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 02:48
Tour Kille, 38 år

Citat från Nykaria


Citat från Tour

ooooch? det är en levande organism, jag har inte påstått något annat, men jag ser inte något problem med att skrapa ut en klump ur livmodern istället för att föda en unge som ändå inte kommer få ett bra liv i de flesta fall.


Tänkte eftersom du sa att den på sin höjd börjat utveckla armar och ben.
Tyckte väl att ett hjärta var lite viktigare än armar och ben.



nej, om vi nu ska vara rationella, så fyller armar och ben också en livsviktig funktion för oss. det spelar dessutom ingen roll vilka kroppsdelar som utvecklats var, speciellt inte om den har ett fungerande hjärta, otroligt dåligt argument.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet