Abort - Rätt eller fel?
Citat från Darksun
Jag har bara läst den sista sidan så jag vet inte om ngn har sagt exakt samma sak innan,
men världen är fan överbefolkad som det är. Vi behöver inte ha miljontals oönskade barn över hela världen ffs.
Finns väl ändå bra mycket bättre anledningar för att göra abort..
Jaa det såklart, men ändå en grej folk (bl a påven) borde tänka på innan de bara förbjuder skiten.
Citat från Darksun
Jaa det såklart, men ändå en grej folk (bl a påven) borde tänka på innan de bara förbjuder skiten.
Dem borde snarare tänka på de utsattas hälsa.
Citat från NewRomantic
Citat från Darksun
Jaa det såklart, men ändå en grej folk (bl a påven) borde tänka på innan de bara förbjuder skiten.
Dem borde snarare tänka på de utsattas hälsa.
Jaa, MEN det känns det som att alla har nämnt , det är såklart att man ska tänka på mammans hälsa, och om barnet ifråga kommer ha dugliga föräldrar, och om föräldrarna vill ha ett barn, men det kan vara bra att ha i åtanke att jorden inte mår bra av allt folk också
Hur medvetet är egentligen ett ofött barn?
Citat från kesshin
Hur medvetet är egentligen ett ofött barn?
Foster*
Under abort veckorna är fostret helt omedvetet
Edit:
Vilken idiot tog bort mina inlägg ?
Om båda är med på det ja. Sen har ju ändå kvinnan sin rättighet över sin kropp.
rätt, om man inte vill föda barnet är det väl klart som fan att man inte ska behöva göra det.
jag tycker att det är fel för hallå man dödar ju barn!
Citat från NewRomantic
Citat från kesshin
Hur medvetet är egentligen ett ofött barn?
Foster*
Under abort veckorna är fostret helt omedvetet
Edit:
Vilken idiot tog bort mina inlägg ?
-
Då förstår jag inte vad folk har för problem med det. ><
Använd Preventivmedel? xD
Rätt
.
"Kan hålla med om att tjejer som gör abort enbart för att kunna sexa runt hej vilt är.... lamt" Skönt o se någon som är mer på min sida...Tycker inte en kvinna har rätt till abort om den vill gö abort för o kunna sexa runt,men ja kan nog nästintill hålla med om att i VISSA tillfällen så förstår ja att kvinnan vill gö abort,men ja är mer eller mindre extremt emot abort,de va någon som tog exempelviset något med en person i rullstol,o ja tycker de exemple e ganska så skapligt bra passande som "jämnförelse" till abort,nåja på grund av min åsikt osv så är ju inte alla tvungna att tycka o tänka precis som mig...Men va ja försöker säga o bevisa är hur anti o hatiskt ja är mot sådana idioter som gör abort för o kunna sexa runt t.e.x,men förstå mig förgudsskull inte fel,ja är om något (för) kvinnors rättigheter...Så ingen kommer o t.e.x säger "Åå ditt svin du är för abort!" eller "åå ditt svin du är emot abort!" eller som en smart liten varelse gjorde...."Är du fascist eller?" bara för att han misstolkade va ja hade skrivit...han trodde ja va för abort,men ska ja vara helt ärlig,så är ja som sagt mycke mer emot än för abort...Men men de e ju min åsikt,tanke osv osv
Citat från Paganblut
Citat från Lolah
jag tycker att det är fel för hallå man dödar ju barn!
Trololol
Om inte, det är inget barn. Det är en jävla köttklump utan tankar, känslor eller medvetande.
Well de spelar ingen roll om det är en "jävla köttklump" utan tankar,känslor eller medvetande,ja håller med dom som tycker de e fel med abort i vissa lägen,bara för att den inte har tankar,känslor eller ett medvetande så har man inte rätten till abort för de
Om man är i ett förhållande tycker jag man får ta sitt ansvar.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet