Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:19
HardcoreChey_97 Tjej, 31 år

Rätt.
Jag har inte hört ett enda vettigt argument till varför man inte ska få göra abort.

soldatens Tjej, 30 år

177 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:19
soldatens Tjej, 30 år

Citat från NewRomantic


Citat från 1M4B4ND1T

Jag känner folk som var aktiva när de var 12 år .. Just sayin..
men helt ärligt så handlar det inte om det . Det handlar om att jag tycker att killen ska ha lite responsibility, inte bara killen, men jo jag tycker faktiskt att de borde ta kontrollet

Om en flicka medvetet väljer att ha oskyddat sex med kille och hon blir gravid, bär då killen största delen utav ansvaret ?
Är du helt blåst ?


Nej , men ärligt det är inte 100% tjejens fel heller ...

If a chicks stupid enough to have "unsafe sex" then its her fault partially. But honestly its the chick that gets pregnant so the guy can show some respect and grow up too ? I mean if he agrees to have sex without a condom knowing that she doesnt take pills or anything , than he's unresponsible to...

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:20
courtship Tjej, 30 år

^ det är BÅDAS ''fel''.

soldatens Tjej, 30 år

177 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:23
soldatens Tjej, 30 år

Citat från onedaydiary


^ det är BÅDAS ''fel''.

Jag säger ju det . Men det ni inte fattar är att om tjejen vill göra abort så får killen fan inte vara sur på det . För det är tjejen som blir gravid och skulden ligger lika på båda håll så har inte killen rätt att säga emot..

Ville han inte att hon skulle göra abort , så kunde han fan haft en kondom.

ViktorLovelace Kille, 31 år

2 314 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:24
ViktorLovelace Kille, 31 år

Citat från 1M4B4ND1T


Nej , men ärligt det är inte 100% tjejens fel heller ...

If a chicks stupid enough to have "unsafe sex" then its her fault partially. But honestly its the chick that gets pregnant so the guy can show some respect and grow up too ? I mean if he agrees to have sex without a condom knowing that she doesnt take pills or anything , than he's unresponsible to...[/i]

Din ovärdiga imbecilla skitunge.
Båda två bär lika mycket ansvar!!!
Hur kan du inte förstå ?


http://www.emocore.se/sida/grupper/15-Pa-sex-forumet_1780

bl4bl4 Kille, 33 år

3 125 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:24
bl4bl4 Kille, 33 år

Citat från HardcoreChey_97


Rätt.
Jag har inte hört ett enda vettigt argument till varför man inte ska få göra abort.


Inte jag heller faktiskt. Skönt att man bor i Sverige iaf. och inte Sydamerika.

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:25
courtship Tjej, 30 år

Citat från 1M4B4ND1T


Citat från onedaydiary

^ det är BÅDAS ''fel''.

Jag säger ju det . Men det ni inte fattar är att om tjejen vill göra abort så får killen fan inte vara sur på det . För det är tjejen som blir gravid och skulden ligger lika på båda håll så har inte killen rätt att säga emot..

Ville han inte att hon skulle göra abort , så kunde han fan haft en kondom.


det brukar ju vara så att killen vill att tjejen ska göra abort, men att hon inte vill det.
När sånt händer. Men okej.

klart han får acceptera det? tror jag nog denne skulle göra också.

soldatens Tjej, 30 år

177 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:25
soldatens Tjej, 30 år

Citat från NewRomantic


Citat från 1M4B4ND1T

Nej , men ärligt det är inte 100% tjejens fel heller ...

If a chicks stupid enough to have "unsafe sex" then its her fault partially. But honestly its the chick that gets pregnant so the guy can show some respect and grow up too ? I mean if he agrees to have sex without a condom knowing that she doesnt take pills or anything , than he's unresponsible to...

Din ovärdiga imbecilla skitunge.
Båda två bär lika mycket ansvar!!!


http://www.emocore.se/sida/grupper/15-Pa-sex-forumet_1780


JA , det gör dom . det jag säger är att det är tjejen som blir gravid, så det är hennes val till 100% om hon vill göra abort ellr behålla

ViktorLovelace Kille, 31 år

2 314 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:26
ViktorLovelace Kille, 31 år

Citat från 1M4B4ND1T


JA , det gör dom . det jag säger är att det är tjejen som blir gravid, så det är hennes val till 100% om hon vill göra abort ellr behålla[/i]

....................................................

bl4bl4 Kille, 33 år

3 125 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:26
bl4bl4 Kille, 33 år

Citat från NewRomantic




Hur kan du inte förstå ?




Hon är en idiot helt enkelt.

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:27
courtship Tjej, 30 år

Citat från HardcoreChey_97


Rätt.
Jag har inte hört ett enda vettigt argument till varför man inte ska få göra abort.

--------------------------------------------------------------------------

bl4bl4 Kille, 33 år

3 125 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:32
bl4bl4 Kille, 33 år

^Så jävla rätt asså, skönt att man inte bor i en faciststat som de flesta länder i Latinamerika är. Där måste mamman dö eller bli blind för att föda fram sitt jävla äckliga barn om det krävs annars får hon sitta i finkan.

http://www.latice.org/kvin/actsv1.html

Aborten i Latinamerika
Källor: "La Republica" . Montevideo - URUGUAY - 23.05.08
Red Informativa de Mujeres de la Argentina

Mexico: kvinnorna tillåts göra abort tom vecka 12 av graviditeten, fast detta endast i huvudstaden.

Guatemala: abort är förbjudet. Abort bestraffas med mellan sex månader och tre års fängelse. Det finns dock undantag. Kvinnor tillåts göra abort när graviditeten är en produkt av en våldtäkt eller när moderns liv är i fara.

Belice: abort är tillåtet av socioekonomiska skäl, när komplikationer som berör barnet eller när moderns liv är i fara. I andra fall bestraffas abort med fängelse.

El Salvador. Abort bestraffas under alla omständigheter. Kvinnan som gör abort likaväl som den som utför aborten eller den som medhjälper till att den utförs bestraffas med mellan två och åtta års fängelse.

Honduras. Abort betraktas som " intentionellt mord av en människa i alla faser av graviditeten". Aborten bestraffas med mellan tre och sex års fängelse.

Nicaragua. Abort bestraffas i samtliga fall, även den terapeutiska aborten (den som utförs när moderns eller barnets liv är i fara).

Costa Rica. Abort bestraffas med mellan sex månader och tre års fängelse. Undantag görs om moders liv är i fara.

Panama. Abort betraktas som "ett brott mot livet och den personliga integriteten". Undantag finns dock om kvinnan blivit våldtagen och bestämmer sig för att göra abort inom två månader eller om hennes liv eller barnets liv är i fara.

Cuba. Kvinnan tillåts göra abort under de första 12 veckor av graviditet utan att förklara sina skäl.

Haiti. Abort bestraffas utom när moderns liv är i fara.

Dominikanska republiken. Det är olagligt att göra abort utom när moderns liv är i fara.

Puerto Rico. Kvinnan tillåts att göra abort i alla faser av graviditeten. De flesta gör det dock under de första tre månader. Det är möjligt att göra det även under en senare fas av graviditet.

Colombia. Abort är förbjudet. Undantag görs när graviditeten är produkt av en våldtäkt, när moderns liv är i fara eller när det finns missbildningar i barnet.

Venezuela. Abort är förbjudet och bestraffas med mellan sex månader och två års fängelse. Straffet kan minskas om abort utfördes för att "skydda hedern".

Ecuador. Abort är ett brott som bestraffas med mellan sex månader och fem års fängelse. Undantag görs dock om kvinnas liv är i fara eller om graviditeten är produkten av en våldtäkt eller om kvinnan är mental otillräckligt.

Brasilien. Abort bestraffas med mellan ett och fyra års fängelse. Undantag görs om moderns liv är i fara eller om graviditet är produkten av en våldtäkt.

Peru. Abort är olagligt. Abort betraktas som ett brott mot livet. Enda undantaget är om moderns liv är i fara.

Bolivia. Aborten bestraffas. En domare kan dock ge tillstånd att utföra abort om graviditeten är resultat av en våldtäkt, kidnappning som inte resulterar i äktenskap eller incest. Tillåts även om moders liv är i fara.

Paraguay. Aborten bestraffas med mellan 15 och 30 månader i fängelse, undantag görs dock om moderns liv är i fara. Andra förmildrande omständigheter är exempelvis om kvinnan utför en abort för att "försvara sin heder".

Chile. Aborten är olaglig utan undantag, även den terapeutiska aborten är förbjuden. Aborten bestraffas med mellan tre och fem års fängelse.

Argentina. Med undantag av den terapeutiska aborten är det förbjudet att utföra abort. Som terapeutisk abort menas den som utförs när moderns liv är i fara eller när kvinnan är psykisk handikappad och/eller har varit utsatt för en våldtäkt.


Fan asså, hade jag bott i ett land med totalförbud på det hade jag nog blivit avrättad eller landsförvisad.

frozensiox Kille, 36 år

8 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:37
frozensiox Kille, 36 år

Nu är de ju tyver så att de finns idioter som sexar runt som galninar överallt,o om de är så att man håller på o sexar runt o inte vill ha ett barn,så tycker ja inte man har den minsta rätt till att göra abort då...För vad finns detta abdopterings systeme till för?Jo dels för o kunna ge föräldrar lösa barn några föräldrar,sen om ja inte fattat de fel även en chans för dom som inte kan skaffa barn på egen hand att få ett barn,men så länge som de finns tjejer som är så dumma o sexar runt utan p-piller eller något sådant skydd o inte vill ha ett barn gör abort,så är ja emot abort...Då räknas de som 100% mord fan,då skiter ja i va folk tycker o tänker,men då äre mer rätt o ta tjejens liv än barnets förfan...Och dessutom,ja är inte emot kvinnor,ja är för kvinnors rätt,men i detta sammanhang så tycker ja att sådan regel ska finnas starkt,o då ska inte killen kunna komma o säga något...



(tyck illa om mig,hata mig or w/e pga detta inlägg,men att ta ett barns liv för något sådant patetiskt är ja ruskigt emot)

bl4bl4 Kille, 33 år

3 125 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 23:40
bl4bl4 Kille, 33 år

Du vet väl att adoptivföräldrarna kan vara psykopater som älskar att plåga barn men som under intervjuer döljer det väldigt väl? Ska barnet behöva råka ut för såna bara för att såna som du tycker det? Ha i åtanke att barnets mamma eller pappa eller båda kan oxå vara störda och kanske tom. väljer att kasta barnet i soporna?

Prefix Tjej, 30 år

179 forumsinlägg

Skrivet:
14 juli 2010 kl. 22:23
Prefix Tjej, 30 år

Jag har bara läst den sista sidan så jag vet inte om ngn har sagt exakt samma sak innan,
men världen är fan överbefolkad som det är. Vi behöver inte ha miljontals oönskade barn över hela världen ffs.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet