Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
soldatens Tjej, 30 år

177 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:49
soldatens Tjej, 30 år

Citat från Nykaria


Jag är varken för eller emot abort.
Så det handlar inte om att jag har barn.

Utan det jag reagerade på, som jag reagerat så många gånger på förut, är att ni säger att spermier är liv.
Men spermierna hade inte blivit något mer än döda, oavsett om en kille runkar eller ej.
För det krävs ju som sagt ett ägg från en kvinna.

Så tycker man abort är mord, så är inte onanering och menstruation samma sak som mord.
För det är helt olika saker.

Sen är det ju individuellt vad man tycker ett embryo är.
Men ett embryo kan åtminstone bli ett barn.
Det kan inte enbart en spermie.


så sant lxm de säger ju lxm "tänk det barnet kunde blivit -- den fick aldrig veta hur det är att leva" men det får ju inte de ägg som förloras varje gång du mensar :p

APOOTIE Tjej, 30 år

1 767 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:49
APOOTIE Tjej, 30 år

Mja, det är ju rätt det du säger. Ursäkta.

soldatens Tjej, 30 år

177 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:52
soldatens Tjej, 30 år

Alltså : om dom är inte är utvecklade nog, så har de lika mycket kännsla som spermier & ägg - inget... Så det är inte hemskt på något sätt.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:53
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från 1M4B4ND1T

så sant lxm de säger ju lxm "tänk det barnet kunde blivit -- den fick aldrig veta hur det är att leva" men det får ju inte de ägg som förloras varje gång du mensar :p



Inte så konstigt, ägget hade inte fått veta det även om man var gravid.
För ägget blir inte en bebis, det blir den lilla bubbla barnet ligger i. Som moderkakan sitter fast i.
Ägget kommer aldrig någonsin att leva.
Se ägget som ett äggskal.
Låter ett liv gro inuti, men som lämnas sedan tomt när livet kommit till.

bl4bl4 Kille, 33 år

3 125 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:55
bl4bl4 Kille, 33 år

Citat från Nykaria


Citat från jevladumfan

Mänskligheten är ett jävla misstag och jag önskar att den hade dött ut på 1300 talet. Visst, alla människor är inte svin men alla människor är mer eller mindre beroende av jorden.

Sen de där med uppväxten, de är sant. Abortera föräldrarna istället om dom är sadister eller nåt? ;)


Heh... om du nu tycker så lite om mänskligheten varför är du då kvar?



Har försökt ändra på saken tidigare, gick inte så bra. Jag säger såhär, jag skiter i om fostret har känslor eller inte och ja, jag har önskat många gånger att min mamma gjorde abort 1989 istället för att föda fram mig. För att återgå till ämnet, vill mamman inte ha barnet ska hon få göra abort eller så får hon adoptera bort det.

soldatens Tjej, 30 år

177 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:56
soldatens Tjej, 30 år

Citat från Nykaria


Citat från 1M4B4ND1T

så sant lxm de säger ju lxm "tänk det barnet kunde blivit -- den fick aldrig veta hur det är att leva" men det får ju inte de ägg som förloras varje gång du mensar :p


Inte så konstigt, ägget hade inte fått veta det även om man var gravid.
För ägget blir inte en bebis, det blir den lilla bubbla barnet ligger i. Som moderkakan sitter fast i.
Ägget kommer aldrig någonsin att leva.
Se ägget som ett äggskal.
Låter ett liv gro inuti, men som lämnas sedan tomt när livet kommit till.


men det jag menar är att "djuret" elr vad man ska säga om ett lågtutvecklat embryo är ju ungefär lika inteligent som ägget & sperman och sånna dör hela tiden.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:57
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från 1M4B4ND1T

men det jag menar är att "djuret" elr vad man ska säga om ett lågtutvecklat embryo är ju ungefär lika inteligent som ägget & sperman och sånna dör hela tiden.



Så allting handlar om hur intellegent någon är?
För i så fall kan vi ju ha ihjäl diverse ointelligenta människor.
Speciellt de med ett handikapp som gör de totalt väck i huvudet.

soldatens Tjej, 30 år

177 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:58
soldatens Tjej, 30 år

Citat från Jenniii92


Citat från iLolo

Folk som tycker att abort är fel har hittils inte lyckat övertyga mig. Alltid motsägelsefulla, alltid hatiska och alltid kvinnoförtryckande.

Därför är de som är emot abort totalt jävla pantade i skallen imo
--------------------------------------------------------------------------


dessutom är det inte vår fel om killen inte fixar kondom.. javisst det finns andra preventivmedel & man ska se till att han har kondom liksom, men ändå tänk våldtäkt i värsta fall , det är inte tjejens fel om hon blir gravid tycker jag..

bl4bl4 Kille, 33 år

3 125 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 21:04
bl4bl4 Kille, 33 år

Citat från hal0kiid


Citat från Nykaria

Citat från jevladumfan

Mänskligheten är ett jävla misstag och jag önskar att den hade dött ut på 1300 talet. Visst, alla människor är inte svin men alla människor är mer eller mindre beroende av jorden.

Sen de där med uppväxten, de är sant. Abortera föräldrarna istället om dom är sadister eller nåt? ;)


Heh... om du nu tycker så lite om mänskligheten varför är du då kvar?

förmodligen menade personen att den inte tkr om vissa handlingar och sånt som många gör, vi förstör ju faktiskt hela världen och det är många som begår brott och dylikt.



Så menade jag, tack.

ViktorLovelace Kille, 31 år

2 314 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 22:28
ViktorLovelace Kille, 31 år

Citat från 1M4B4ND1T


dessutom är det inte vår fel om killen inte fixar kondom.. javisst det finns andra preventivmedel & man ska se till att han har kondom liksom, men ändå tänk våldtäkt i värsta fall , det är inte tjejens fel om hon blir gravid tycker jag..[/i]

Det är lika mycket upp till båda två att se till att man använder sig utav preventivmedel din imbecill.
Och givetvis är det inte kvinnas fel vid våldtäkt.

Helt förjävligt att man ska behöva påpeka sådant här.

soldatens Tjej, 30 år

177 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 22:33
soldatens Tjej, 30 år

Citat från NewRomantic


Citat från 1M4B4ND1T

dessutom är det inte vår fel om killen inte fixar kondom.. javisst det finns andra preventivmedel & man ska se till att han har kondom liksom, men ändå tänk våldtäkt i värsta fall , det är inte tjejens fel om hon blir gravid tycker jag..

Det är lika mycket upp till båda två att se till att man använder sig utav preventivmedel din imbecill.
Och givetvis är det inte kvinnas fel vid våldtäkt.

Helt förjävligt att man ska behöva påpeka sådant här.


F'låt e från USA , där man är van med en gentleman till kille och dessutom en som är responsible. ..

ViktorLovelace Kille, 31 år

2 314 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 22:37
ViktorLovelace Kille, 31 år

Citat från 1M4B4ND1T


F'låt e från USA , där man är van med en gentleman till kille och dessutom en som är responsible. ..[/i]

Jag har själv bott i USA i tre år och jag håller inte med dig, jag vet inte vart du bor/bodde men du ska verkligen inte tala för hela USA.
Nej båda är lika ansvariga.

soldatens Tjej, 30 år

177 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 22:37
soldatens Tjej, 30 år

Citat från Placeboeffect


Citat från 1M4B4ND1T

F'låt e från USA , där man är van med en gentleman till kille och dessutom en som är responsible. ..

Kollat på 16 and pregnant? Bara för att man ev skulle vara man och amerikan betyder det inte att man har mer mellan öronen än någon annan.


Nej , jag är ingen rasist ... Det är bara så .. Som att de äter mycket kolhydrater i italien elr typ att man får betyg som IG, G i sverige så är det killen i sverige som ska ta kontroll ?

Jag säger inte att amerikanska killar är smartare än svenska ?

soldatens Tjej, 30 år

177 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 22:39
soldatens Tjej, 30 år

Citat från NewRomantic


Citat från 1M4B4ND1T

F'låt e från USA , där man är van med en gentleman till kille och dessutom en som är responsible. ..

Jag har själv bott i USA i tre år och jag håller inte med dig, jag vet inte vart du bor/bodde men du ska verkligen inte tala för hela USA.
Nej båda är lika ansvariga.


bodde i kalifornien i 4 år, texas 1, florida 1 å pensylvaniai 6

Yaymudkip Kille, 32 år

567 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 22:40
Yaymudkip Kille, 32 år


bodde i kalifornien i 4 år, texas 1, florida 1 å pensylvaniai 6[/i]

Du är 14 år gammal.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet