Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
LICHQUEEN Tjej, 32 år

1 228 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 17:39
LICHQUEEN Tjej, 32 år

Citat från jevladumfan


Citat från Nykaria

Citat från jevladumfan

För att återkomma med ett lite mer seriöst inlägg, tack vare abortförbud på så jävla många ställen har det fötts alldeles för många idioter och svin, abort borde vara lagligt där det inte är lagligt. Kom att tänka på detta iom. att jag lämnade ett ganska surt medelande i den där jävla niv3k´s gästbok, äckliga jävla propaganda om att alla människor är lika värda, HAH! HAHAHAH! Om det är något vissa människor är, bla. dom som förbjudit abort bara för att dom tycker det är fel, så är det mindre värda.


Fast man kan ju inte direkt i förväg, som varken förälder, doktor eller åskådare, kunna veta om barnet växer upp och blir en idiot eller ett svin hörredu.


Nej, det är visserligen sant. Man får väl dra de som slutsats då ;) Jorden är i vilket fall som helst överbefolkad.


det beror ju mkt också på föräldrarna och omgivningen hur barnet kommer bli som vuxen så man kan ju inte säga att en bebis kommer att bli en idiot elr ngt eftersom att det helt är upp till alla runt om

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 17:55
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från jevladumfan

Nej, det är visserligen sant. Man får väl dra de som slutsats då ;) Jorden är i vilket fall som helst överbefolkad.



Javisst, men skapas det inte nya barn så har jorden snart ingen befolkning alls.

bl4bl4 Kille, 33 år

3 125 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 18:17
bl4bl4 Kille, 33 år

Mänskligheten är ett jävla misstag och jag önskar att den hade dött ut på 1300 talet. Visst, alla människor är inte svin men alla människor är mer eller mindre beroende av jorden.

Sen de där med uppväxten, de är sant. Abortera föräldrarna istället om dom är sadister eller nåt? ;)

LICHQUEEN Tjej, 32 år

1 228 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 18:20
LICHQUEEN Tjej, 32 år

Citat från jevladumfan


Mänskligheten är ett jävla misstag och jag önskar att den hade dött ut på 1300 talet. Visst, alla människor är inte svin men alla människor är mer eller mindre beroende av jorden.

Sen de där med uppväxten, de är sant. Abortera föräldrarna istället om dom är sadister eller nåt? ;)


joo sen tkr jag ju också att de personer som är idioter antingen får anpassa sig när de skaffar barn eller skita i att skaffa barn :)

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 18:56
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från jevladumfan

Mänskligheten är ett jävla misstag och jag önskar att den hade dött ut på 1300 talet. Visst, alla människor är inte svin men alla människor är mer eller mindre beroende av jorden.

Sen de där med uppväxten, de är sant. Abortera föräldrarna istället om dom är sadister eller nåt? ;)



Heh... om du nu tycker så lite om mänskligheten varför är du då kvar?

LICHQUEEN Tjej, 32 år

1 228 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 19:40
LICHQUEEN Tjej, 32 år

Citat från Nykaria


Citat från jevladumfan

Mänskligheten är ett jävla misstag och jag önskar att den hade dött ut på 1300 talet. Visst, alla människor är inte svin men alla människor är mer eller mindre beroende av jorden.

Sen de där med uppväxten, de är sant. Abortera föräldrarna istället om dom är sadister eller nåt? ;)


Heh... om du nu tycker så lite om mänskligheten varför är du då kvar?


förmodligen menade personen att den inte tkr om vissa handlingar och sånt som många gör, vi förstör ju faktiskt hela världen och det är många som begår brott och dylikt.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 19:41
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från hal0kiid

förmodligen menade personen att den inte tkr om vissa handlingar och sånt som många gör, vi förstör ju faktiskt hela världen och det är många som begår brott och dylikt.



Tror bestämt att personen kan svara för sig själv...

Hektor Tjej, 26 år

2 973 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 19:41
Hektor Tjej, 26 år

Rätt! Om jag blev på smällen skulle jag göra abort. Vill ju ändå inte ha nått jobbigt barn o jag är ju för liten jue!

LICHQUEEN Tjej, 32 år

1 228 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 19:49
LICHQUEEN Tjej, 32 år

Citat från Nykaria


Citat från hal0kiid

förmodligen menade personen att den inte tkr om vissa handlingar och sånt som många gör, vi förstör ju faktiskt hela världen och det är många som begår brott och dylikt.


Tror bestämt att personen kan svara för sig själv...


tror bestämt att man inte behöver vara så snarstucken

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:23
Nykaria Tjej, 35 år

Barn är inte så jobbiga ^^

APOOTIE Tjej, 30 år

1 767 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:38
APOOTIE Tjej, 30 år

ENLIGT MIG, VAD JAG TYCKER, så är det rätt att man får göra abort. Bättre att ta bort ett embryo istället för att förstöra ett riktigt, långt liv.

Och btw, alla killar som är så emot att döda liv. Då borde inte ni runka. Ni dödar sjukt mycket liv då. (det är nog inte många som är emot bort kanske, vadfan vet jag... men ja... det är vad jag tycker... eh)

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:40
Nykaria Tjej, 35 år

Det var då självaste... gsldgnsdm...

Det krävs två att dansa tango, alltså två för att skapa ett liv.
Det funkar inte att säga att killar inte får runka och att tjejer inte får ha mens.
Det hade ALDRIG blivit något liv om inte det var två som skapade det.

Så... man dödar inget liv så sätt!

APOOTIE Tjej, 30 år

1 767 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:44
APOOTIE Tjej, 30 år

Citat från Nykaria


Det var då självaste... gsldgnsdm...

Det krävs två att dansa tango, alltså två för att skapa ett liv.
Det funkar inte att säga att killar inte får runka och att tjejer inte får ha mens.
Det hade ALDRIG blivit något liv om inte det var två som skapade det.

Så... man dödar inget liv så sätt!



Jag sa inte att killar inte får runka. Jag syftade på trådskaparen, som var så emot att ta bort embryon. Spermier är ju liv?
Och jag har aldrig sagt att tjejer inte får ha mens.
Det är två naturliga saker, och även om du kanske inte syftade på mig, så kändes det som det.
Klart det är två som skapar liv, hur skulle det annars gå till?

Det jag menade var, man dödar inget färdigt liv på riktigt, om man gör abort tidigt.
Och jag vet att du har ett barn. (Ett väldigt sött ett)
Men de tjejer som inte känner sig mogna för barn eller kanske inte kan ta hand om ett, borde få göra abort utan protester.

soldatens Tjej, 30 år

177 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:45
soldatens Tjej, 30 år

rätt ... sålänge fetusen inte vuxit så värst typ. Ta bort den så fort du får reda på att du e gravid, annars får du fan föda barnet !!

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 juli 2010 kl. 20:46
Nykaria Tjej, 35 år

Jag är varken för eller emot abort.
Så det handlar inte om att jag har barn.

Utan det jag reagerade på, som jag reagerat så många gånger på förut, är att ni säger att spermier är liv.
Men spermierna hade inte blivit något mer än döda, oavsett om en kille runkar eller ej.
För det krävs ju som sagt ett ägg från en kvinna.

Så tycker man abort är mord, så är inte onanering och menstruation samma sak som mord.
För det är helt olika saker.

Sen är det ju individuellt vad man tycker ett embryo är.
Men ett embryo kan åtminstone bli ett barn.
Det kan inte enbart en spermie.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet