Abort - Rätt eller fel?
Citat från DumFan
Jo, om mamman har hand om barnet och de inte bor ihop måste pappan betala en viss summa till mamman varje månad.
Bor dom ihop måste han ta hand om barnet, säger sig själv.
Alltså måste även pappan ta ansvar oavsett vad.[/i]
ja, det är sant, men det är fortfarande ingenting som tvingar honom att ta hand om barnet.
sen att män måste betala underhåll tycker jag är idiotiskt jag med, men det är ingenting man kan skylla på kvinnan.
Citat från Flissann
Citat från DumFan
Jo, om mamman har hand om barnet och de inte bor ihop måste pappan betala en viss summa till mamman varje månad.
Bor dom ihop måste han ta hand om barnet, säger sig själv.
Alltså måste även pappan ta ansvar oavsett vad.
ja, det är sant, men det är fortfarande ingenting som tvingar honom att ta hand om barnet.
sen att män måste betala underhåll tycker jag är idiotiskt jag med, men det är ingenting man kan skylla på kvinnan.
Nej, men han får inte lika mycket rättigheter till barnet heller, men det är en annan sak.
Personligen är ja kluven till hur mycket mannen ska ha att säga till honom.
1. Det är bådas barn och båda bör då får vara delaktiga i beslutet.
2. Det är kvinnan som bär på barnet, då bör hon ha mer att säga till om.
Det är svårt att komma med en lösning som gör båda parterna het nöjda känns det kom. Kan absolut kännas orättvist med underhåll, men det finns logik i det också, t ex om mannen är den som tar initiativen att inte vilja vara med kvinnan.
Bättre att ett barn får dålig uppväxt för en mamma som inte kan ta hand om det, eller att fostret dör i mammans mage?
Citat från cyperix
Citat från DumFan
Citat från Underoath
Bättre att ett barn får dålig uppväxt för en mamma som inte kan ta hand om det, eller att fostret dör i mammans mage?
Ja, vad tycker du?
jag skulle velat leva även om min mamma var kanske inte världens bästa såatteh... jag kan inte riktigt se på det så
abort är rätt när det är nödvändigt, end of story.
Jag själv tycker iallafall inte att abort är fel.
Om en mamma inte kan ta hand om sitt barn överhuvudtaget och inte kan få nån hjälp så tycker jag synd om båda två.
Synd om ungen om den hamnar hos soc hela sitt liv bara för att ingen kan ta hand om den.
Citat från Underoath
Citat från cyperix
Citat från DumFan
Citat från Underoath
Bättre att ett barn får dålig uppväxt för en mamma som inte kan ta hand om det, eller att fostret dör i mammans mage?
Ja, vad tycker du?
jag skulle velat leva även om min mamma var kanske inte världens bästa såatteh... jag kan inte riktigt se på det så
abort är rätt när det är nödvändigt, end of story.
Jag själv tycker iallafall inte att abort är fel.
Om en mamma inte kan ta hand om sitt barn överhuvudtaget och inte kan få nån hjälp så tycker jag synd om båda två.
Synd om ungen om den hamnar hos soc hela sitt liv bara för att ingen kan ta hand om den.
Sweet.
Jag är för abort,
man kan faktiskt bli gravid av misstag.
Då är det väldigt bra att det finns
Tycker inte att abort är fel.
Man får ha sex från och med att man är 15, trotts att man använder kondom kan olyckor ske, det är inte rättvist mot varken det blivande barnet eller de unga föräldrarna.
Jag tycker att båda parterna ska få vara med och bestämma, nu är så inte fallet men förhoppningsvis har båda parterna en öppen relation och kan ta ett beslut tillsammans.
Rätt
Citat från pansarpung
Citat från krullet
Jag tycker att båda parterna ska få vara med och bestämma, nu är så inte fallet men förhoppningsvis har båda parterna en öppen relation och kan ta ett beslut tillsammans.
Tyvärr är inte fallet alltid så.
nej, det är sant
Citat från pansarpung
Citat från krullet
Jag tycker att båda parterna ska få vara med och bestämma, nu är så inte fallet men förhoppningsvis har båda parterna en öppen relation och kan ta ett beslut tillsammans.
Tyvärr är inte fallet alltid så.
Kvinnans kropp, kvinnans beslut.
Citat från pansarpung
Citat från Zalbeyx
Kvinnans kropp, kvinnans beslut.
Och det är egentligen ganska tråkigt.
Nej.
men däremot borde fler kvinnor ta hänsyn till vad den andre vill.
Citat från pansarpung
Citat från cyperix
[Nej.
men däremot borde fler kvinnor ta hänsyn till vad den andre vill.
Jag tror inte NÅN kvinna som inte vill ha barnet föder ut det bara för att killen vill ha ungjäveln.
Syftade mer på om kvinnan vill, men inte killen.
Rätt. Ett embryo är lika medvetet som en grönsak, det är bara en cellklump. Man skapar mer lidande genom att slå ihjäl en fluga*.
I princip varje cell i din kropp skulle - under rätt omständigheter - kunna bygga en kopia av dig själv, så varje gång du kliar näsan så "mördar" du hundratals potentiella människor.
Enda skillnaden är att ett embryo fortfarande är i konstruktion, medan en vuxen kropp är färdig, men cellerna är desamma.
*Ni som tycker att det är omänskligt att jämföra ett embryo (människa) med en fluga, varför tycker ni så? Är det för att en fluga är ett näst intill hjärndött litet djur som antagligen ändå inte förstår vad som händer? Gratulerar, ni delar mitt tanskesätt.
Hellre att man gör abort direkt än att man väntar ännu längre.
OCH om man inte vill ha ett barn så borde man göra abort, lixom tänk på ungen sen när den blir äldre och föräldrarna bara ''Du var inget önskat barn''
Usch ......
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet