Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 20:10
Flissann Tjej, 33 år

Citat från DumFan


Jo, om mamman har hand om barnet och de inte bor ihop måste pappan betala en viss summa till mamman varje månad.
Bor dom ihop måste han ta hand om barnet, säger sig själv.
Alltså måste även pappan ta ansvar oavsett vad.[/i]

ja, det är sant, men det är fortfarande ingenting som tvingar honom att ta hand om barnet.
sen att män måste betala underhåll tycker jag är idiotiskt jag med, men det är ingenting man kan skylla på kvinnan.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 20:15
DumFan Kille, 35 år

Citat från Flissann


Citat från DumFan

Jo, om mamman har hand om barnet och de inte bor ihop måste pappan betala en viss summa till mamman varje månad.
Bor dom ihop måste han ta hand om barnet, säger sig själv.
Alltså måste även pappan ta ansvar oavsett vad.

ja, det är sant, men det är fortfarande ingenting som tvingar honom att ta hand om barnet.
sen att män måste betala underhåll tycker jag är idiotiskt jag med, men det är ingenting man kan skylla på kvinnan.


Nej, men han får inte lika mycket rättigheter till barnet heller, men det är en annan sak.

Personligen är ja kluven till hur mycket mannen ska ha att säga till honom.
1. Det är bådas barn och båda bör då får vara delaktiga i beslutet.
2. Det är kvinnan som bär på barnet, då bör hon ha mer att säga till om.

Det är svårt att komma med en lösning som gör båda parterna het nöjda känns det kom. Kan absolut kännas orättvist med underhåll, men det finns logik i det också, t ex om mannen är den som tar initiativen att inte vilja vara med kvinnan.

Pendulum Tjej, 31 år

2 447 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 20:17
Pendulum Tjej, 31 år

Bättre att ett barn får dålig uppväxt för en mamma som inte kan ta hand om det, eller att fostret dör i mammans mage?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 20:21
DumFan Kille, 35 år

Citat från Underoath


Bättre att ett barn får dålig uppväxt för en mamma som inte kan ta hand om det, eller att fostret dör i mammans mage?

Ja, vad tycker du?

Pendulum Tjej, 31 år

2 447 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 20:25
Pendulum Tjej, 31 år

Citat från cyperix


Citat från DumFan

Citat från Underoath

Bättre att ett barn får dålig uppväxt för en mamma som inte kan ta hand om det, eller att fostret dör i mammans mage?

Ja, vad tycker du?

jag skulle velat leva även om min mamma var kanske inte världens bästa såatteh... jag kan inte riktigt se på det så
abort är rätt när det är nödvändigt, end of story.


Jag själv tycker iallafall inte att abort är fel.
Om en mamma inte kan ta hand om sitt barn överhuvudtaget och inte kan få nån hjälp så tycker jag synd om båda två.
Synd om ungen om den hamnar hos soc hela sitt liv bara för att ingen kan ta hand om den.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 20:28
DumFan Kille, 35 år

Citat från Underoath


Citat från cyperix

Citat från DumFan

Citat från Underoath

Bättre att ett barn får dålig uppväxt för en mamma som inte kan ta hand om det, eller att fostret dör i mammans mage?

Ja, vad tycker du?

jag skulle velat leva även om min mamma var kanske inte världens bästa såatteh... jag kan inte riktigt se på det så
abort är rätt när det är nödvändigt, end of story.

Jag själv tycker iallafall inte att abort är fel.
Om en mamma inte kan ta hand om sitt barn överhuvudtaget och inte kan få nån hjälp så tycker jag synd om båda två.
Synd om ungen om den hamnar hos soc hela sitt liv bara för att ingen kan ta hand om den.


Sweet.

NoShame Tjej, 56 år

49 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 00:11
NoShame Tjej, 56 år

Jag är för abort,
man kan faktiskt bli gravid av misstag.
Då är det väldigt bra att det finns

krullet Kille, 33 år

2 868 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2010 kl. 22:49
krullet Kille, 33 år

Tycker inte att abort är fel.
Man får ha sex från och med att man är 15, trotts att man använder kondom kan olyckor ske, det är inte rättvist mot varken det blivande barnet eller de unga föräldrarna.

Jag tycker att båda parterna ska få vara med och bestämma, nu är så inte fallet men förhoppningsvis har båda parterna en öppen relation och kan ta ett beslut tillsammans.

BRUTALHANDJOB Kille, 31 år

1 291 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2010 kl. 22:50
BRUTALHANDJOB Kille, 31 år

Rätt

krullet Kille, 33 år

2 868 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2010 kl. 20:49
krullet Kille, 33 år

Citat från pansarpung


Citat från krullet

Jag tycker att båda parterna ska få vara med och bestämma, nu är så inte fallet men förhoppningsvis har båda parterna en öppen relation och kan ta ett beslut tillsammans.

Tyvärr är inte fallet alltid så.


nej, det är sant

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2010 kl. 21:10
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från pansarpung


Citat från krullet

Jag tycker att båda parterna ska få vara med och bestämma, nu är så inte fallet men förhoppningsvis har båda parterna en öppen relation och kan ta ett beslut tillsammans.

Tyvärr är inte fallet alltid så.


Kvinnans kropp, kvinnans beslut.

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
27 mars 2010 kl. 12:48
courtship Tjej, 30 år

Citat från pansarpung


Citat från Zalbeyx

Kvinnans kropp, kvinnans beslut.

Och det är egentligen ganska tråkigt.


Nej.

men däremot borde fler kvinnor ta hänsyn till vad den andre vill.

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
27 mars 2010 kl. 12:50
courtship Tjej, 30 år

Citat från pansarpung


Citat från cyperix

[Nej.

men däremot borde fler kvinnor ta hänsyn till vad den andre vill.

Jag tror inte NÅN kvinna som inte vill ha barnet föder ut det bara för att killen vill ha ungjäveln.


Syftade mer på om kvinnan vill, men inte killen.

AngelZlayer Kille, 34 år

1 007 forumsinlägg

Skrivet:
27 mars 2010 kl. 15:06
AngelZlayer Kille, 34 år

Rätt. Ett embryo är lika medvetet som en grönsak, det är bara en cellklump. Man skapar mer lidande genom att slå ihjäl en fluga*.
I princip varje cell i din kropp skulle - under rätt omständigheter - kunna bygga en kopia av dig själv, så varje gång du kliar näsan så "mördar" du hundratals potentiella människor.
Enda skillnaden är att ett embryo fortfarande är i konstruktion, medan en vuxen kropp är färdig, men cellerna är desamma.

*Ni som tycker att det är omänskligt att jämföra ett embryo (människa) med en fluga, varför tycker ni så? Är det för att en fluga är ett näst intill hjärndött litet djur som antagligen ändå inte förstår vad som händer? Gratulerar, ni delar mitt tanskesätt.

ShadowzPlay Tjej, 31 år

75 forumsinlägg

Skrivet:
27 mars 2010 kl. 15:09
ShadowzPlay Tjej, 31 år

Hellre att man gör abort direkt än att man väntar ännu längre.
OCH om man inte vill ha ett barn så borde man göra abort, lixom tänk på ungen sen när den blir äldre och föräldrarna bara ''Du var inget önskat barn''
Usch ......


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet