Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 15:51
DumFan Kille, 35 år

Citat från cyperix


haha, fast så kommer nog ingen göra :)
Finns alltid risker med allt man gör så.[/i]

Ja och med abort kan man lösa de problemet.

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 15:52
courtship Tjej, 30 år

Citat från DumFan


Citat från cyperix

haha, fast så kommer nog ingen göra :)
Finns alltid risker med allt man gör så.

Ja och med abort kan man lösa de problemet.


Precis, jag tycker inte att abort är fel.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 15:54
DumFan Kille, 35 år

Citat från cyperix


Citat från DumFan

Citat från cyperix

haha, fast så kommer nog ingen göra :)
Finns alltid risker med allt man gör så.

Ja och med abort kan man lösa de problemet.

Precis, jag tycker inte att abort är fel.


Awsome!
Jag menar bara att gummi är nog billigare än abort så därför vore det att föredra, även smidigare.

PRiNCESSA Tjej, 30 år

42 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 15:55
PRiNCESSA Tjej, 30 år

Jag tycker att det är rätt at göra abort för jag tycker att det är upp til dig om du vill ha barnet eller inte. Jag tycker inte att det är mord eftersom att jag tycker att barnets liv börjar när det föds inte när det bara är en liten klump i magen.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 15:55
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från DumFan

Okey förlåt, då tar jag tillbaka de ja sa och ber om ursäkt. Men jag hade faktiskt hört det, men de var fel alltså.
Ska se om jag orkar läsa på lite, har studerat de här förut men glömt helt.
Frågan är hur aktiv hjärnan är, är fostret vid medvetande och så.

Du får gärna ge källa på de så ja kan läsa lite.



Vid medvetande är den inte försen senare i graviditeten.
Efter vecka 26 känner den smärta (men så långt in i graviditeten får man inte göra abort lagligt i Sverige (vad jag vet om?)).

Det är mer eller mindre bara att söka på "graviditetsveckor" på google, så står det ganska mycket samma sak för samma vecka.
http://www.babyboom.nu/guider/gravid/Graviditetsveckor.html

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 15:56
courtship Tjej, 30 år

Citat från DumFan


Citat från cyperix

Citat från DumFan

Citat från cyperix

haha, fast så kommer nog ingen göra :)
Finns alltid risker med allt man gör så.

Ja och med abort kan man lösa de problemet.

Precis, jag tycker inte att abort är fel.

Awsome!
Jag menar bara att gummi är nog billigare än abort så därför vore det att föredra, även smidigare.


kondom är sjukt osmidigt ju, därför går jag på p-piller.
Seriöst, kondomerna sprack 24/7 när vi använde det och dessutom är det skönare utan.

Så jag rekommenderar det nog inte, fast det är väl olika.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 16:18
DumFan Kille, 35 år

Citat från Nykaria


Vid medvetande är den inte försen senare i graviditeten.
Efter vecka 26 känner den smärta (men så långt in i graviditeten får man inte göra abort lagligt i Sverige (vad jag vet om?)).

Det är mer eller mindre bara att söka på "graviditetsveckor" på google, så står det ganska mycket samma sak för samma vecka.
http://www.babyboom.nu/guider/gravid/Graviditetsveckor.html[/i]

Okey, tack. Ska ta en titt på de där!

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 16:19
DumFan Kille, 35 år

Citat från cyperix


Citat från DumFan

Citat från cyperix

Citat från DumFan

Citat från cyperix

haha, fast så kommer nog ingen göra :)
Finns alltid risker med allt man gör så.

Ja och med abort kan man lösa de problemet.

Precis, jag tycker inte att abort är fel.

Awsome!
Jag menar bara att gummi är nog billigare än abort så därför vore det att föredra, även smidigare.

kondom är sjukt osmidigt ju, därför går jag på p-piller.
Seriöst, kondomerna sprack 24/7 när vi använde det och dessutom är det skönare utan.

Så jag rekommenderar det nog inte, fast det är väl olika.


Jo, men preventivmedel som preventivmedel¨

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 16:20
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från DumFan

Okey, tack. Ska ta en titt på de där!



Gör så, tycker det är intressant - för de utvecklas så jävla snabbt :D

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 16:22
courtship Tjej, 30 år

Citat från Nykaria


Citat från DumFan

Okey förlåt, då tar jag tillbaka de ja sa och ber om ursäkt. Men jag hade faktiskt hört det, men de var fel alltså.
Ska se om jag orkar läsa på lite, har studerat de här förut men glömt helt.
Frågan är hur aktiv hjärnan är, är fostret vid medvetande och så.

Du får gärna ge källa på de så ja kan läsa lite.


Vid medvetande är den inte försen senare i graviditeten.
Efter vecka 26 känner den smärta (men så långt in i graviditeten får man inte göra abort lagligt i Sverige (vad jag vet om?)).

Det är mer eller mindre bara att söka på "graviditetsveckor" på google, så står det ganska mycket samma sak för samma vecka.
http://www.babyboom.nu/guider/gravid/Graviditetsveckor.html


Det där borde min pojkvän läsa, lätt. För han tror att fostret bara är en jävla köttbit tills den föds.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 16:26
DumFan Kille, 35 år

Citat från Nykaria


Citat från DumFan

Okey, tack. Ska ta en titt på de där!


Gör så, tycker det är intressant - för de utvecklas så jävla snabbt :D


¨Men är fan glad att dom inte utvecklas i mig!

Är du för eller emot?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 16:31
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från DumFan

Men är fan glad att dom inte utvecklas i mig!

Är du för eller emot?



Jag är mer eller mindre neutral.
Skiter fullständigt i vad andra gör med deras kroppar.

:-)

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 17:26
DumFan Kille, 35 år

Citat från Nykaria


Citat från DumFan

Men är fan glad att dom inte utvecklas i mig!

Är du för eller emot?


Jag är mer eller mindre neutral.
Skiter fullständigt i vad andra gör med deras kroppar.

:-)


Aight, very good.

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 20:02
Flissann Tjej, 33 år

Citat från DumFan


Jag tror bara han försöker säga att det helt är upp till kvinnan, mannen har ingen talan i fet hela men förväntas att ta fullt ansvar om kvinnan behåller barnet.[/i]

ingen som tvingar honom till något ansvar.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 20:06
DumFan Kille, 35 år

Citat från Flissann


Citat från DumFan

Jag tror bara han försöker säga att det helt är upp till kvinnan, mannen har ingen talan i fet hela men förväntas att ta fullt ansvar om kvinnan behåller barnet.

ingen som tvingar honom till något ansvar.


Jo, om mamman har hand om barnet och de inte bor ihop måste pappan betala en viss summa till mamman varje månad.
Bor dom ihop måste han ta hand om barnet, säger sig själv.
Alltså måste även pappan ta ansvar oavsett vad.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet