Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Vattenmelon Tjej, 30 år

336 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:30
Vattenmelon Tjej, 30 år

Citat från DumFan


Citat från DirtyTears

Citat från DumFan

Citat från DirtyTears

Citat från Stvrmzeit

Abort är bra. Allt som minskar befolkningen på jorden är bra!

Är de ju inte alls! ;(

Inte allt, typ som krig. Men jorden är ju elle rär på god väg att bli överbefolkad så.

Men om jorden nu håller på bli de, så är de väl bara avvända kondom eller p-piller. Så slipper man göra ngt så hemskt som abort! ;o :(

Men nu gör inte folk det, det är inte lätt att ändra på folks vanor. Det vore mycket bättre om folk använde det, de håller jag med om, mycket billigare.
Men abort måste finnas som alternativ.


Jamen då kan dem väl ge ut kondomer ngn gång, så slipper de bli så dyrt, alla borde ha de i bakuhuvet.
Att de kostar massa mer än kondom.
.___. ;(

Vattenmelon Tjej, 30 år

336 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:30
Vattenmelon Tjej, 30 år

Citat från mikado


Jag försökte få en av mina vänner att göra abort.
Hon tog sitt beslut.

Jag är jävligt glad att hon inte lyssnade på mig.
Världens underbaraste liten flicka har hon nu :>


Åh! Vad trevligt, se så bra de kan gå! :)

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:32
DumFan Kille, 35 år

Citat från DirtyTears


Citat från mikado

Jag försökte få en av mina vänner att göra abort.
Hon tog sitt beslut.

Jag är jävligt glad att hon inte lyssnade på mig.
Världens underbaraste liten flicka har hon nu :>

Åh! Vad trevligt, se så bra de kan gå! :)


Tror ja säkert det kan. Foster kan bli underbara människor, ingen tvekan om det.
Frågan är snarare när ett liv börjar.

Och grattis till mikados kompis.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:33
DumFan Kille, 35 år

Citat från DirtyTears


Jamen då kan dem väl ge ut kondomer ngn gång, så slipper de bli så dyrt, alla borde ha de i bakuhuvet.
Att de kostar massa mer än kondom.
.___. ;([/i]

Det gör dom väldigt ofta men de används inte ändå. Det ses inte som manligt eller så ser man inte riktigt vilka konsekvenser det kan få.
Japp, både barn och abort.

Vattenmelon Tjej, 30 år

336 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:36
Vattenmelon Tjej, 30 år

Citat från DumFan


Citat från DirtyTears

Jamen då kan dem väl ge ut kondomer ngn gång, så slipper de bli så dyrt, alla borde ha de i bakuhuvet.
Att de kostar massa mer än kondom.
.___. ;(

Det gör dom väldigt ofta men de används inte ändå. Det ses inte som manligt eller så ser man inte riktigt vilka konsekvenser det kan få.
Japp, både barn och abort.


Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:41
DumFan Kille, 35 år

Citat från DirtyTears


Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<[/i]

Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.

Vattenmelon Tjej, 30 år

336 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:44
Vattenmelon Tjej, 30 år

Citat från DumFan


Citat från DirtyTears

Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<

Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.


Så sant!
Då är vi överens :D

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:51
DumFan Kille, 35 år

Citat från DirtyTears


Citat från DumFan

Citat från DirtyTears

Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<

Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.

Så sant!
Då är vi överens :D


Över den delen ja, men det är ju alltid nåt.

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 14:14
courtship Tjej, 30 år

Citat från DumFan


Citat från DirtyTears

Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<

Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.


man kan bli gravid även om man skyddar sig.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 14:23
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från DumFan

Det finns redan en jävla massa barn som behöver adopteras, det är inte så lätt att bara adopte ra bort det.

Sen dödar man inte barn, man släcker inte liv. Fostren som aborteras lever inte när man gör det. Deras hjärna har inte börjat fungera än, ja tror inte hjärtat slår, om de ens har något. Ingen del av fostret är helt utvecklat och fungerar, det är alltså inte mer än en livlös köttklump.



Hjärtat börjar slå i vecka 6-8.
Dvs när man gått cirka 2 månader från då man hade sex.

Den första hjärnaktiviteten har registrerats hos foster i graviditetsvecka 8.

Man är beviljad fri abort till vecka 18.
Upp till vecka 22 om man har särskilda skäl.

Jag gillar inte riktigt när folk kommer med argumenten om att de är livlösa köttklumpar.
Kanske dags att läsa på lite först.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 15:47
DumFan Kille, 35 år

Citat från Nykaria


Citat från DumFan

Det finns redan en jävla massa barn som behöver adopteras, det är inte så lätt att bara adopte ra bort det.

Sen dödar man inte barn, man släcker inte liv. Fostren som aborteras lever inte när man gör det. Deras hjärna har inte börjat fungera än, ja tror inte hjärtat slår, om de ens har något. Ingen del av fostret är helt utvecklat och fungerar, det är alltså inte mer än en livlös köttklump.


Hjärtat börjar slå i vecka 6-8.
Dvs när man gått cirka 2 månader från då man hade sex.

Den första hjärnaktiviteten har registrerats hos foster i graviditetsvecka 8.

Man är beviljad fri abort till vecka 18.
Upp till vecka 22 om man har särskilda skäl.

Jag gillar inte riktigt när folk kommer med argumenten om att de är livlösa köttklumpar.
Kanske dags att läsa på lite först.


Okey förlåt, då tar jag tillbaka de ja sa och ber om ursäkt. Men jag hade faktiskt hört det, men de var fel alltså.
Ska se om jag orkar läsa på lite, har studerat de här förut men glömt helt.
Frågan är hur aktiv hjärnan är, är fostret vid medvetande och så.

Du får gärna ge källa på de så ja kan läsa lite.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 15:48
DumFan Kille, 35 år

Citat från cyperix


Citat från DumFan

Citat från DirtyTears

Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<

Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.

man kan bli gravid även om man skyddar sig.


Det finns alltid undantag. Det enda helt säkra är ju att bli att bara ha sex när man vill ha barn.

polaroidbilder Tjej, 31 år

6 030 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 15:49
polaroidbilder Tjej, 31 år

Om en tjej blir våldtagen då, och blir gravid, är abort fel då också?
Det är upp till var och en om man vill göra en abort eller inte.

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 15:49
courtship Tjej, 30 år

Citat från DumFan


Citat från cyperix

Citat från DumFan

Citat från DirtyTears

Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<

Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.

man kan bli gravid även om man skyddar sig.

Det finns alltid undantag. Det enda helt säkra är ju att bli att bara ha sex när man vill ha barn.


haha, fast så kommer nog ingen göra :)
Finns alltid risker med allt man gör så.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 15:50
DumFan Kille, 35 år

Till alla som är totalt emot abort.
Se på Nicaragua

Säger inte att någon här är emot det i alla lägen, men om så är fallet.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet