Abort - Rätt eller fel?
Citat från DumFan
Citat från DirtyTears
Citat från DumFan
Citat från DirtyTears
Citat från Stvrmzeit
Abort är bra. Allt som minskar befolkningen på jorden är bra!
Är de ju inte alls! ;(
Inte allt, typ som krig. Men jorden är ju elle rär på god väg att bli överbefolkad så.
Men om jorden nu håller på bli de, så är de väl bara avvända kondom eller p-piller. Så slipper man göra ngt så hemskt som abort! ;o :(
Men nu gör inte folk det, det är inte lätt att ändra på folks vanor. Det vore mycket bättre om folk använde det, de håller jag med om, mycket billigare.
Men abort måste finnas som alternativ.
Jamen då kan dem väl ge ut kondomer ngn gång, så slipper de bli så dyrt, alla borde ha de i bakuhuvet.
Att de kostar massa mer än kondom.
.___. ;(
Citat från mikado
Jag försökte få en av mina vänner att göra abort.
Hon tog sitt beslut.
Jag är jävligt glad att hon inte lyssnade på mig.
Världens underbaraste liten flicka har hon nu :>
Åh! Vad trevligt, se så bra de kan gå! :)
Citat från DirtyTears
Citat från mikado
Jag försökte få en av mina vänner att göra abort.
Hon tog sitt beslut.
Jag är jävligt glad att hon inte lyssnade på mig.
Världens underbaraste liten flicka har hon nu :>
Åh! Vad trevligt, se så bra de kan gå! :)
Tror ja säkert det kan. Foster kan bli underbara människor, ingen tvekan om det.
Frågan är snarare när ett liv börjar.
Och grattis till mikados kompis.
Citat från DirtyTears
Jamen då kan dem väl ge ut kondomer ngn gång, så slipper de bli så dyrt, alla borde ha de i bakuhuvet.
Att de kostar massa mer än kondom.
.___. ;([/i]
Det gör dom väldigt ofta men de används inte ändå. Det ses inte som manligt eller så ser man inte riktigt vilka konsekvenser det kan få.
Japp, både barn och abort.
Citat från DumFan
Citat från DirtyTears
Jamen då kan dem väl ge ut kondomer ngn gång, så slipper de bli så dyrt, alla borde ha de i bakuhuvet.
Att de kostar massa mer än kondom.
.___. ;(
Det gör dom väldigt ofta men de används inte ändå. Det ses inte som manligt eller så ser man inte riktigt vilka konsekvenser det kan få.
Japp, både barn och abort.
Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<
Citat från DirtyTears
Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<[/i]
Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.
Citat från DumFan
Citat från DirtyTears
Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<
Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.
Så sant!
Då är vi överens :D
Citat från DirtyTears
Citat från DumFan
Citat från DirtyTears
Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<
Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.
Så sant!
Då är vi överens :D
Över den delen ja, men det är ju alltid nåt.
Citat från DumFan
Citat från DirtyTears
Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<
Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.
man kan bli gravid även om man skyddar sig.
Citat från DumFan
Det finns redan en jävla massa barn som behöver adopteras, det är inte så lätt att bara adopte ra bort det.
Sen dödar man inte barn, man släcker inte liv. Fostren som aborteras lever inte när man gör det. Deras hjärna har inte börjat fungera än, ja tror inte hjärtat slår, om de ens har något. Ingen del av fostret är helt utvecklat och fungerar, det är alltså inte mer än en livlös köttklump.
Hjärtat börjar slå i vecka 6-8.
Dvs när man gått cirka 2 månader från då man hade sex.
Den första hjärnaktiviteten har registrerats hos foster i graviditetsvecka 8.
Man är beviljad fri abort till vecka 18.
Upp till vecka 22 om man har särskilda skäl.
Jag gillar inte riktigt när folk kommer med argumenten om att de är livlösa köttklumpar.
Kanske dags att läsa på lite först.
Citat från Nykaria
Citat från DumFan
Det finns redan en jävla massa barn som behöver adopteras, det är inte så lätt att bara adopte ra bort det.
Sen dödar man inte barn, man släcker inte liv. Fostren som aborteras lever inte när man gör det. Deras hjärna har inte börjat fungera än, ja tror inte hjärtat slår, om de ens har något. Ingen del av fostret är helt utvecklat och fungerar, det är alltså inte mer än en livlös köttklump.
Hjärtat börjar slå i vecka 6-8.
Dvs när man gått cirka 2 månader från då man hade sex.
Den första hjärnaktiviteten har registrerats hos foster i graviditetsvecka 8.
Man är beviljad fri abort till vecka 18.
Upp till vecka 22 om man har särskilda skäl.
Jag gillar inte riktigt när folk kommer med argumenten om att de är livlösa köttklumpar.
Kanske dags att läsa på lite först.
Okey förlåt, då tar jag tillbaka de ja sa och ber om ursäkt. Men jag hade faktiskt hört det, men de var fel alltså.
Ska se om jag orkar läsa på lite, har studerat de här förut men glömt helt.
Frågan är hur aktiv hjärnan är, är fostret vid medvetande och så.
Du får gärna ge källa på de så ja kan läsa lite.
Citat från cyperix
Citat från DumFan
Citat från DirtyTears
Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<
Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.
man kan bli gravid även om man skyddar sig.
Det finns alltid undantag. Det enda helt säkra är ju att bli att bara ha sex när man vill ha barn.
Om en tjej blir våldtagen då, och blir gravid, är abort fel då också?
Det är upp till var och en om man vill göra en abort eller inte.
Citat från DumFan
Citat från cyperix
Citat från DumFan
Citat från DirtyTears
Jag kommer alltid vara emot abort. De är inte värt att ha sex och inte vilja ha barn om man inte skyddar sig. >.<
Då är vi två som tycker det onödigt att ha oskyddat sex, men av olika anledningar.
man kan bli gravid även om man skyddar sig.
Det finns alltid undantag. Det enda helt säkra är ju att bli att bara ha sex när man vill ha barn.
haha, fast så kommer nog ingen göra :)
Finns alltid risker med allt man gör så.
Till alla som är totalt emot abort.
Se på Nicaragua
Säger inte att någon här är emot det i alla lägen, men om så är fallet.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet