Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 11:35
DumFan Kille, 35 år

Citat från RettStavadPorr


det är upp till personen som är gravid men jag e absolut mot det!

Varför?

Cokieunicorn Tjej, 31 år

311 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 11:39
Cokieunicorn Tjej, 31 år

Citat från DumFan


Citat från RettStavadPorr

det är upp till personen som är gravid men jag e absolut mot det!

Varför?

-------------------------------------------------------------------------
jag e både mot och för det, skrev aldrig dt
men asså det e synd o ta bort en unge, men det e rätt ochså ist för att föda ungen och sen vara osälskad o ett misstag så det är bättre att ta bort ungen då, men det e endå fel!

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 12:53
DumFan Kille, 35 år

Citat från RettStavadPorr


Citat från DumFan

Citat från RettStavadPorr

det är upp till personen som är gravid men jag e absolut mot det!

Varför?
-------------------------------------------------------------------------
jag e både mot och för det, skrev aldrig dt
men asså det e synd o ta bort en unge, men det e rätt ochså ist för att föda ungen och sen vara osälskad o ett misstag så det är bättre att ta bort ungen då, men det e endå fel!


Men när man gör abort är det inte en unge som man aborterar, det är för att vara grov inte mer än en köttbit. Den har inget liv, ingen sinnesnärvaro, inget. Vad man aldrig haft kan man aldrig förlora.

Vattenmelon Tjej, 30 år

336 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 12:57
Vattenmelon Tjej, 30 år

De låter helt galet i mina öron, att ha ett dött foster i sig.
De är väl bättre att föda barnet, sen typ adoptera de till ngn ist?
Rädda liv ist för döda barn, de låter mer vettigt.

Elller gör de?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:00
DumFan Kille, 35 år

Citat från DirtyTears


De låter helt galet i mina öron, att ha ett dött foster i sig.
De är väl bättre att föda barnet, sen typ adoptera de till ngn ist?
Rädda liv ist för döda barn, de låter mer vettigt.

Elller gör de?


Det finns redan en jävla massa barn som behöver adopteras, det är inte så lätt att bara adopte ra bort det.

Sen dödar man inte barn, man släcker inte liv. Fostren som aborteras lever inte när man gör det. Deras hjärna har inte börjat fungera än, ja tror inte hjärtat slår, om de ens har något. Ingen del av fostret är helt utvecklat och fungerar, det är alltså inte mer än en livlös köttklump.

Vattenmelon Tjej, 30 år

336 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:04
Vattenmelon Tjej, 30 år

Citat från DumFan


Citat från DirtyTears

De låter helt galet i mina öron, att ha ett dött foster i sig.
De är väl bättre att föda barnet, sen typ adoptera de till ngn ist?
Rädda liv ist för döda barn, de låter mer vettigt.

Elller gör de?

Det finns redan en jävla massa barn som behöver adopteras, det är inte så lätt att bara adopte ra bort det.

Sen dödar man inte barn, man släcker inte liv. Fostren som aborteras lever inte när man gör det. Deras hjärna har inte börjat fungera än, ja tror inte hjärtat slår, om de ens har något. Ingen del av fostret är helt utvecklat och fungerar, det är alltså inte mer än en livlös köttklump.


Varför tänker du så hopplöst?
De är inte alls bara en liten livlös köttklump, de är ett liv som vi kan rädda!
Ett hjärtslag är värt så mycket mer..

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:08
DumFan Kille, 35 år

Citat från DirtyTears


Varför tänker du så hopplöst?
De är inte alls bara en liten livlös köttklump, de är ett liv som vi kan rädda!
Ett hjärtslag är värt så mycket mer..[/i]

Jag tänker inte hopplöst, jag tänker rationellt och faktabaserat. Jag förstår att jag låter ganska hemsk när jag skriver sådär. Men det är vad forskningen säger.
Antingen ser man på fostret som ett liv eller så ser man inte på det som ett liv. Missförstå mig inte, jag säger inte att fostret/bebisen börjar leva när det föds, men vid gränsen för abort och tidigare är det i min mening inte ett liv. Alltså är det inte ett liv som förloras och det finns det inget fel med.

Nezen Tjej, 32 år

1 054 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:13
Nezen Tjej, 32 år

Citat från DirtyTears


De låter helt galet i mina öron, att ha ett dött foster i sig.
De är väl bättre att föda barnet, sen typ adoptera de till ngn ist?
Rädda liv ist för döda barn, de låter mer vettigt.

Elller gör de?


men grejen är att när man gör abort så är det inte ett barn än.
Och vet inte om man riktigt kan kalla det ett liv än heller.

Vattenmelon Tjej, 30 år

336 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:14
Vattenmelon Tjej, 30 år

Citat från DumFan


Citat från DirtyTears

Varför tänker du så hopplöst?
De är inte alls bara en liten livlös köttklump, de är ett liv som vi kan rädda!
Ett hjärtslag är värt så mycket mer..

Jag tänker inte hopplöst, jag tänker rationellt och faktabaserat. Jag förstår att jag låter ganska hemsk när jag skriver sådär. Men det är vad forskningen säger.
Antingen ser man på fostret som ett liv eller så ser man inte på det som ett liv. Missförstå mig inte, jag säger inte att fostret/bebisen börjar leva när det föds, men vid gränsen för abort och tidigare är det i min mening inte ett liv. Alltså är det inte ett liv som förloras och det finns det inget fel med.


men de är väl ändå visst ett liv?
Tycker du låter hemsk, säga att bebisen i magen inte lever, för de gör den ju!
Den drar in näring från mammans kropp!
Då lever den ju om den växer! :(

Stvrmzeit 37 år

8 194 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:14
Stvrmzeit 37 år

Abort är bra. Allt som minskar befolkningen på jorden är bra!

Vattenmelon Tjej, 30 år

336 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:14
Vattenmelon Tjej, 30 år

Citat från Stvrmzeit


Abort är bra. Allt som minskar befolkningen på jorden är bra!

Är de ju inte alls! ;(

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:18
DumFan Kille, 35 år

Citat från DirtyTears


Citat från Stvrmzeit

Abort är bra. Allt som minskar befolkningen på jorden är bra!

Är de ju inte alls! ;(


Inte allt, typ som krig. Men jorden är ju elle rär på god väg att bli överbefolkad så.

Vattenmelon Tjej, 30 år

336 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:19
Vattenmelon Tjej, 30 år

Citat från DumFan


Citat från DirtyTears

Citat från Stvrmzeit

Abort är bra. Allt som minskar befolkningen på jorden är bra!

Är de ju inte alls! ;(

Inte allt, typ som krig. Men jorden är ju elle rär på god väg att bli överbefolkad så.


Men om jorden nu håller på bli de, så är de väl bara avvända kondom eller p-piller. Så slipper man göra ngt så hemskt som abort! ;o :(

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:24
DumFan Kille, 35 år

Citat från DirtyTears


Citat från DumFan

Citat från DirtyTears

Citat från Stvrmzeit

Abort är bra. Allt som minskar befolkningen på jorden är bra!

Är de ju inte alls! ;(

Inte allt, typ som krig. Men jorden är ju elle rär på god väg att bli överbefolkad så.

Men om jorden nu håller på bli de, så är de väl bara avvända kondom eller p-piller. Så slipper man göra ngt så hemskt som abort! ;o :(


Men nu gör inte folk det, det är inte lätt att ändra på folks vanor. Det vore mycket bättre om folk använde det, de håller jag med om, mycket billigare.
Men abort måste finnas som alternativ.

mikado Tjej, 32 år

1 750 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 13:26
mikado Tjej, 32 år

Jag försökte få en av mina vänner att göra abort.
Hon tog sitt beslut.

Jag är jävligt glad att hon inte lyssnade på mig.
Världens underbaraste liten flicka har hon nu :>


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet