Abort - Rätt eller fel?
bombchu
Kille, 34 år
Citat från bombchu
Citat från bombchu
Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.
Jag kom på att man ska fan göra tvångsabort på alla som är under 20 eller som saknar inkomst, bostad osv.
--------------------------------------------------------------------------
bombchu
Kille, 34 år
Citat från pansarpung
Citat från bombchu
Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.
Gör dom så? Var har du fått reda på det?
Har två stycken irl exempel i min hemstad (läs: by).
Jag vill kräkas på dom.
Dinkel
Tjej, 36 år
Citat från pansarpung
Citat från bombchu
Citat från bombchu
Citat från bombchu
Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.
Jag kom på att man ska fan göra tvångsabort på alla som är under 20 eller som saknar inkomst, bostad osv.
Dock är det varken lätt att skaffa bostad eller jobb nu för tiden. Och det borde du som artonåring veta.
Det innebär ju dock bara att det är ännu mer korkat att skaffa barn just nu om man är arbetslös.
bombchu
Kille, 34 år
Citat från pansarpung
Citat från bombchu
Citat från bombchu
Citat från bombchu
Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.
Jag kom på att man ska fan göra tvångsabort på alla som är under 20 eller som saknar inkomst, bostad osv.
Dock är det varken lätt att skaffa bostad eller jobb nu för tiden. Och det borde du som artonåring veta.
Om man inte klarar av att skaffa bostad eller inkomst så är man inte redo för att ta hand om ett litet liv.
Hur mycket kärlek och omtanke det än finns där så kan man inte äta eller hålla sig varm på det.
bombchu
Kille, 34 år
Citat från pansarpung
Citat från bombchu
Citat från pansarpung
Citat från bombchu
Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.
Gör dom så? Var har du fått reda på det?
Har två stycken irl exempel i min hemstad (läs: by).
Jag vill kräkas på dom.
Två stycken, och plötsligt gör alla så eller?
Lät dock patetisk, var fan bor du egentligen?
Det är ett ganska känt fenomen i samhället.
Pålsboda / Hällberga.
Dinkel
Tjej, 36 år
Citat från pansarpung
Citat från bombchu
[Har två stycken irl exempel i min hemstad (läs: by).
Jag vill kräkas på dom.
Två stycken, och plötsligt gör alla så eller?
Lät dock patetisk, var fan bor du egentligen?
Två? Det är då åtminstone tre som jag gått grundskola med som skaffat barn redan. En av dem knarkar, en får inte anställning av någon annan än sin pappa, inte ens sin farbror, och en gick typ inte ens ut grundskolan. De barnen kommer få fantastiska uppväxter.
Dinkel
Tjej, 36 år
Citat från pansarpung
Citat från bombchu
Om man inte klarar av att skaffa bostad eller inkomst så är man inte redo för att ta hand om ett litet liv.
Hur mycket kärlek och omtanke det än finns där så kan man inte äta eller hålla sig varm på det.
Jag tänkte fel.
Jag tänkte det som om du ville abortera bort alla 20åringar..
... .
..
Retroaktiv abort ftw.
Dinkel
Tjej, 36 år
Citat från pansarpung
Citat från Dinkel
Två stycken, och plötsligt gör alla så eller?
Lät dock patetisk, var fan bor du egentligen?
Två? Det är då åtminstone tre som jag gått grundskola med som skaffat barn redan. En av dem knarkar, en får inte anställning av någon annan än sin pappa, inte ens sin farbror, och en gick typ inte ens ut grundskolan. De barnen kommer få fantastiska uppväxter.
Dock så såg jag bara två stycken innan du började knappa.
Jag kan inte se igenom hela Sverige, ser du.
Oja, dom kommer bli snälla barn!
Sant. Men det känns som att det är lite samma grej överallt tycker jag iaf. Får höra typ samma grej från vänner i alla delar av landet.
Haha eller hur! En av dem har iaf så pass tur att den kommer ha övriga släkten som ställer upp, men föräldrarna kommer nog inte vara så mycket att lita på. Tror jag, men jag känner inte mamman iofs, och pappan kanske skärper sig nu när han får barn. Man vet ju aldrig.
Nykaria
Tjej, 35 år
Vissa klarar sig ganska bra iallafall, även om de är under 20 år.
bombchu
Kille, 34 år
födder, haha.
autistisk
Tjej, 31 år
Jag anser att det är rätt, eftersom mamman till barnet kanske inte är kapabel till att ta hand om barnet av någon anledning, och då är det ju synd om barnet. Och, det kan ju även vara så att mamman inte vill ha barn, och då tycker jag att hon har full rätt att abortera bort det.
Flissann
Tjej, 33 år
Citat från smygemo
Du kan förstöra en mans liv tex om du födder ett barn även fast han inte vill, men du kan inte förstöra barnet i magens liv eftersom han inte har något att försämra. Lite flummigt, trött som fa'an.
men du tänker itne på att det kan förstöra en kvinnas liv också om hon måste göra abort för att inte killen vill?
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Flissann
Citat från smygemo
Du kan förstöra en mans liv tex om du födder ett barn även fast han inte vill, men du kan inte förstöra barnet i magens liv eftersom han inte har något att försämra. Lite flummigt, trött som fa'an.
men du tänker itne på att det kan förstöra en kvinnas liv också om hon måste göra abort för att inte killen vill?
Jag tror bara han försöker säga att det helt är upp till kvinnan, mannen har ingen talan i fet hela men förväntas att ta fullt ansvar om kvinnan behåller barnet.
SPERM
Kille, 34 år
Inge fel med det
Cokieunicorn
Tjej, 31 år
det är upp till personen som är gravid men jag e absolut mot det!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet