Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
bombchu Kille, 34 år

867 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:28
bombchu Kille, 34 år

Citat från bombchu


Citat från bombchu

Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.

Jag kom på att man ska fan göra tvångsabort på alla som är under 20 eller som saknar inkomst, bostad osv.

--------------------------------------------------------------------------

bombchu Kille, 34 år

867 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:29
bombchu Kille, 34 år

Citat från pansarpung


Citat från bombchu

Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.

Gör dom så? Var har du fått reda på det?


Har två stycken irl exempel i min hemstad (läs: by).
Jag vill kräkas på dom.

Dinkel Tjej, 36 år

2 389 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:31
Dinkel Tjej, 36 år

Citat från pansarpung


Citat från bombchu

Citat från bombchu

Citat från bombchu

Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.

Jag kom på att man ska fan göra tvångsabort på alla som är under 20 eller som saknar inkomst, bostad osv.


Dock är det varken lätt att skaffa bostad eller jobb nu för tiden. Och det borde du som artonåring veta.


Det innebär ju dock bara att det är ännu mer korkat att skaffa barn just nu om man är arbetslös.

bombchu Kille, 34 år

867 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:31
bombchu Kille, 34 år

Citat från pansarpung


Citat från bombchu

Citat från bombchu

Citat från bombchu

Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.

Jag kom på att man ska fan göra tvångsabort på alla som är under 20 eller som saknar inkomst, bostad osv.


Dock är det varken lätt att skaffa bostad eller jobb nu för tiden. Och det borde du som artonåring veta.


Om man inte klarar av att skaffa bostad eller inkomst så är man inte redo för att ta hand om ett litet liv.
Hur mycket kärlek och omtanke det än finns där så kan man inte äta eller hålla sig varm på det.

bombchu Kille, 34 år

867 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:33
bombchu Kille, 34 år

Citat från pansarpung


Citat från bombchu

Citat från pansarpung

Citat från bombchu

Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.

Gör dom så? Var har du fått reda på det?

Har två stycken irl exempel i min hemstad (läs: by).
Jag vill kräkas på dom.

Två stycken, och plötsligt gör alla så eller?

Lät dock patetisk, var fan bor du egentligen?


Det är ett ganska känt fenomen i samhället.

Pålsboda / Hällberga.

Dinkel Tjej, 36 år

2 389 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:33
Dinkel Tjej, 36 år

Citat från pansarpung


Citat från bombchu

[Har två stycken irl exempel i min hemstad (läs: by).
Jag vill kräkas på dom.

Två stycken, och plötsligt gör alla så eller?

Lät dock patetisk, var fan bor du egentligen?


Två? Det är då åtminstone tre som jag gått grundskola med som skaffat barn redan. En av dem knarkar, en får inte anställning av någon annan än sin pappa, inte ens sin farbror, och en gick typ inte ens ut grundskolan. De barnen kommer få fantastiska uppväxter.

Dinkel Tjej, 36 år

2 389 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:34
Dinkel Tjej, 36 år

Citat från pansarpung


Citat från bombchu

Om man inte klarar av att skaffa bostad eller inkomst så är man inte redo för att ta hand om ett litet liv.
Hur mycket kärlek och omtanke det än finns där så kan man inte äta eller hålla sig varm på det.

Jag tänkte fel.
Jag tänkte det som om du ville abortera bort alla 20åringar..

... .





..


Retroaktiv abort ftw.

Dinkel Tjej, 36 år

2 389 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:38
Dinkel Tjej, 36 år

Citat från pansarpung


Citat från Dinkel

Två stycken, och plötsligt gör alla så eller?

Lät dock patetisk, var fan bor du egentligen?

Två? Det är då åtminstone tre som jag gått grundskola med som skaffat barn redan. En av dem knarkar, en får inte anställning av någon annan än sin pappa, inte ens sin farbror, och en gick typ inte ens ut grundskolan. De barnen kommer få fantastiska uppväxter.

Dock så såg jag bara två stycken innan du började knappa.
Jag kan inte se igenom hela Sverige, ser du.

Oja, dom kommer bli snälla barn!


Sant. Men det känns som att det är lite samma grej överallt tycker jag iaf. Får höra typ samma grej från vänner i alla delar av landet.

Haha eller hur! En av dem har iaf så pass tur att den kommer ha övriga släkten som ställer upp, men föräldrarna kommer nog inte vara så mycket att lita på. Tror jag, men jag känner inte mamman iofs, och pappan kanske skärper sig nu när han får barn. Man vet ju aldrig.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
13 mars 2010 kl. 10:13
Nykaria Tjej, 35 år

Vissa klarar sig ganska bra iallafall, även om de är under 20 år.

bombchu Kille, 34 år

867 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 07:30
bombchu Kille, 34 år

födder, haha.

autistisk Tjej, 31 år

2 127 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 07:53
autistisk Tjej, 31 år

Jag anser att det är rätt, eftersom mamman till barnet kanske inte är kapabel till att ta hand om barnet av någon anledning, och då är det ju synd om barnet. Och, det kan ju även vara så att mamman inte vill ha barn, och då tycker jag att hon har full rätt att abortera bort det.

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 10:16
Flissann Tjej, 33 år

Citat från smygemo


Du kan förstöra en mans liv tex om du födder ett barn även fast han inte vill, men du kan inte förstöra barnet i magens liv eftersom han inte har något att försämra. Lite flummigt, trött som fa'an.

men du tänker itne på att det kan förstöra en kvinnas liv också om hon måste göra abort för att inte killen vill?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 11:28
DumFan Kille, 35 år

Citat från Flissann


Citat från smygemo

Du kan förstöra en mans liv tex om du födder ett barn även fast han inte vill, men du kan inte förstöra barnet i magens liv eftersom han inte har något att försämra. Lite flummigt, trött som fa'an.

men du tänker itne på att det kan förstöra en kvinnas liv också om hon måste göra abort för att inte killen vill?


Jag tror bara han försöker säga att det helt är upp till kvinnan, mannen har ingen talan i fet hela men förväntas att ta fullt ansvar om kvinnan behåller barnet.

SPERM Kille, 34 år

3 150 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 11:30
SPERM Kille, 34 år

Inge fel med det

Cokieunicorn Tjej, 31 år

311 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 11:33
Cokieunicorn Tjej, 31 år

det är upp till personen som är gravid men jag e absolut mot det!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet