Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

seriöst vad går du på?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 00:07
Nykaria Tjej, 35 år

Abort tycker jag är en fråga som varje enskild individ ska kunna fråga sig själv, utan att andra ska lägga sig i.
Varje enskild individ skall få tycka vad denne vill - utan att någon annan ska ens ha ett gruskorn sagt i vad denne tycker.

Vill en människa tycka att ett foster i magen är klassat som ett barn, så skall denne tycka det.
Vill en människa tycka att ett foster i magen inte har några känslor och bara är en cellklump, så skall denne tycka det.

Tycker en människa att abort är mord, så skall denne tycka det.
Tycker en människa att abort är något helt "nyeh, whatever", så skall denne tycka det.

(Ja, jag har säkert sagt andra saker i forumet - det gör jag ofta då jag vill skapa en diskussion kring det hela).
I en abort-fråga så är jag neutral som en gnu.
Jag bryr mig inte om vad andra tycker.
Utan enbart vad jag själv som individ tycker.

Sen säger jag oftast gärna emot andra, enbart för att skapa en diskussion (vilket får många av er att tro att jag är på en speciell sida).
Jag vill mer eller mindre bara veta, hur, var och varför ni resonerar så som ni gör.
Varför ni ställer er på en sida och inte ser båda parter.

Anyway, det hör inte hit.

Abort är något varje människa ska bestämma över själv.
That's my opinion!

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från cyperix


Citat från speedboats

Citat från cyperix

Citat från Nykaria

Citat från AgnetaRudbeck

Jag har inte riktigt någon åsikt i frågan men det där var faktiskt att gå lite över gränsen.


Varför är det över gränsen?
Hon säger hur man inte ska "knulla" om man inte är redo att ta risken.
Så går hon och gör abort iallafall..
Lite väl dubbel där kanske..?

Inte så jag menade. Tänkte på vad han sa om att ta ansvar osv.

så vadå, tycker du att jag ska ha en unge vid 14års ålder? fan heller.

sluta ta saker ur toma luften det är ingen som skrivit att det var fel av dig att göra abort

Menade liksom att man som kille, lite äldre än detta, ska ha det i åtanke.
Har aldrig sagt att inte jag har det. Men om han slarvar, och inte vill ha en unge, och tjejen blir gravid and wants the baby, Så ska man inte tvinga henne att göra abort! just sayin'


exakt på vad svarade du nu? eller citerade du fel?

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 00:12
courtship Tjej, 30 år

Citat från speedboats


på det jag sa innan, som hon tyckte var dubbelmoral

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från cyperix


Citat från speedboats

seriöst vad går du på?

Bli kvinna, bli gravid, gör abort
det är sååååå underbaaaaaaaaaart

speciellt när killen hotar med att sparka dig i magen om du fullföljer graviditeteeeeeeeeen

jag är trött och svettig och går på inget annat än oboy, så tyst.


spliff?

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 00:13
courtship Tjej, 30 år

Citat från speedboats


Citat från cyperix

Citat från speedboats

seriöst vad går du på?

Bli kvinna, bli gravid, gör abort
det är sååååå underbaaaaaaaaaart

speciellt när killen hotar med att sparka dig i magen om du fullföljer graviditeteeeeeeeeen

jag är trött och svettig och går på inget annat än oboy, så tyst.

spliff?


nej va
okej skit i, hur ser du på abort då? så vi kommer fram till något.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från cyperix


Citat från speedboats

Citat från cyperix

Citat från speedboats

seriöst vad går du på?

Bli kvinna, bli gravid, gör abort
det är sååååå underbaaaaaaaaaart

speciellt när killen hotar med att sparka dig i magen om du fullföljer graviditeteeeeeeeeen

jag är trött och svettig och går på inget annat än oboy, så tyst.

spliff?

nej va
okej skit i, hur ser du på abort då? så vi kommer fram till något.


helt fritt
men mannen ska inte behöva ta ansvar om kvinnan behåller barnet

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från cyperix


Citat från speedboats

Citat från cyperix

Citat från speedboats

Citat från cyperix

Citat från speedboats

seriöst vad går du på?

Bli kvinna, bli gravid, gör abort
det är sååååå underbaaaaaaaaaart

speciellt när killen hotar med att sparka dig i magen om du fullföljer graviditeteeeeeeeeen

jag är trött och svettig och går på inget annat än oboy, så tyst.

spliff?

nej va
okej skit i, hur ser du på abort då? så vi kommer fram till något.

helt fritt
men mannen ska inte behöva ta ansvar om kvinnan behåller barnet

vad menar du med ansvar? att delta, betala osv?


ja.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från cyperix


Citat från speedboats

Tycker jag också är fel. men hurfan ska man göra om man fortfarande vill vara tillsammans, men killen inte vill vara pappa?
går inte ihop


det är man inte. godnatt

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 11:59
Nykaria Tjej, 35 år

Mannen behöver inte delta om han inte vill, däremot är han försörjningsskyldig och det är väldigt elakt av kvinnan i fråga att behålla ett barn mot sin mans vilja.
Ska man skapa ett barn tycker jag att barnet ska vara välkommet av båda föräldrarna.

Sen kan man ju tycka diverse saker, ja det är elakt av kvinnan - men tycker inte man ska ta ifrån mannen ansvaret att i så fall betala.
Samma sak om mannen har full vårdnad, och inte kvinnan har någon vårdnad - då betalar hon.

Så det är ju inte direkt så att det _alltid_ är mannen som betalar.
Och hade personen i fråga inte varit skyldig till att betala, då man är förälder till barnet - så ger försäkringskassan ut underhållsbidraget.
Vilket dras på skatten som varje arbetande människa betalar.
Hur skulle det då se ut?

Tror nog att folk (inte alla) bara raggat upp vem som helst på krogen, gjort barn och levt på försäkringskassans pengar sen - det hade ju inte fungerat?

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 12:02
Hush Tjej, 32 år

En kvinna har själv rätten att välja.
Beror på vart i sitt liv man befinner sig.

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:14
Flissann Tjej, 33 år

Citat från speedboats


Citat från cyperix

vad menar du med ansvar? att delta, betala osv?

ja.


men nu är det ju såhär att killen får betala underhåll är ingenting vi har bestämt, så att bli arg på en kvinna som vill behålla barnet som växer i HENNES mage så är det inte henne ni ska vara arga på för att ni är tvungen att betala...
skäll på den som bestämt det istället!

dystopia Kille, 34 år

29 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:24
dystopia Kille, 34 år

anser att det är rätt med abort upp till 3 år efter förlossning.
detta då en 3 åring befiner sig på samma iq-nivå som en vuxen gris och dessa har vi ju inga problem med att döda uppenbarligen.

bombchu Kille, 34 år

867 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:26
bombchu Kille, 34 år

Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.

bombchu Kille, 34 år

867 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 23:27
bombchu Kille, 34 år

Citat från bombchu


Jag tycker att man ska införa TVÅNGSABORT på alla fjortisar som skaffar unge för att känna sig vuxna och självständiga.

Jag kom på att man ska fan göra tvångsabort på alla som är under 18 eller som saknar inkomst, bostad osv.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet