Abort - Rätt eller fel?
Citat från cyperix
Citat från speedboats
Citat från Deadly_Delusion
Citat från speedboats
Citat från pansarpung
Citat från speedboats
Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?
ja typ
Då tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.
men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas
Om du frågar mig, ja. Det är hennes kropp. Dock tycker jag inte att mannen ska behöva betala uppehåll om det är så att han inte ville behålla barnet.
tycker nämligen jag med.
visst, det är kvinnans kropp men barnet är lika mycket bådas
Hon som måste göra abort, det är hon som måste gå igenom den svåra processen och det vet jag för det har jag gjort och det är inte så förbannat jävla kul så jag tycker ni ska hålla käften, vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen.
1.båda har slarvat
2.det är nog knappast så kul för mannen heller
3.detta är ett tråd där abort diskuteras. jag får alltså säga vad jag vill
4. gå och lägg dig
barnet tillhör inte bara kvinnan
Citat från cyperix
Hon som måste göra abort, det är hon som måste gå igenom den svåra processen och det vet jag för det har jag gjort och det är inte så förbannat jävla kul så jag tycker ni ska hålla käften, vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen.
"vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen"
...säger den som gjorde abort.
Citat från cyperix
Citat från speedboats
Citat från Deadly_Delusion
Citat från speedboats
Citat från pansarpung
Citat från speedboats
Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?
ja typ
Då tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.
men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas
Om du frågar mig, ja. Det är hennes kropp. Dock tycker jag inte att mannen ska behöva betala uppehåll om det är så att han inte ville behålla barnet.
tycker nämligen jag med.
visst, det är kvinnans kropp men barnet är lika mycket bådas
Hon som måste göra abort, det är hon som måste gå igenom den svåra processen och det vet jag för det har jag gjort och det är inte så förbannat jävla kul så jag tycker ni ska hålla käften, vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen.
Mens är en förfärlig sak.
Mannen ska inte behöva lida bara för att kvinnan vägrar att göra abort.
Citat från Nykaria
Citat från cyperix
Hon som måste göra abort, det är hon som måste gå igenom den svåra processen och det vet jag för det har jag gjort och det är inte så förbannat jävla kul så jag tycker ni ska hålla käften, vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen.
"vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen"
...säger den som gjorde abort.
haha lol
Citat från cyperix
Citat från speedboats
1. Behöver inte vara så, skydd är inte alltid 100% pålitligt.
2. Och? Du verkar inte veta hur jobbigt det kan vara att genomgå en abort, Läs på innan du snackar idiot.
3. Ja, och om tjejen inte vill att någon ska skrapa ut sin blivande unge så ska hon fasen inte behöva göra det heller.
1. o rly?
2. har jag sagt att det inte är jobbigt för kvinnan?
3. nej men då kan man inte heller kräva att mannen ska ta ansvar
och sluta med dina personliga påhopp. jag anmäler om du fortsätter (bara för att jävlas :p)
Citat från Nykaria
"vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen"
...säger den som gjorde abort.[/i]
Jag har inte riktigt någon åsikt i frågan men det där var faktiskt att gå lite över gränsen.
Citat från AgnetaRudbeck
Jag har inte riktigt någon åsikt i frågan men det där var faktiskt att gå lite över gränsen.
Varför är det över gränsen?
Hon säger hur man inte ska "knulla" om man inte är redo att ta risken.
Så går hon och gör abort iallafall..
Lite väl dubbel där kanske..?
Citat från cyperix
Nä, men jag tycker det är fel att tvinga någon att göra abort om hon verkligen inte vill det.
fast jag själv skulle aldrig tvinga på min pojkvän något sånt iofs, men man är ju olika.[/i]
det är det ingen som sagt att man ska göra heller?
Citat från Nykaria
Citat från AgnetaRudbeck
Jag har inte riktigt någon åsikt i frågan men det där var faktiskt att gå lite över gränsen.
Varför är det över gränsen?
Hon säger hur man inte ska "knulla" om man inte är redo att ta risken.
Så går hon och gör abort iallafall..
Lite väl dubbel där kanske..?
Inte så jag menade. Tänkte på vad han sa om att ta ansvar osv.
så vadå, tycker du att jag ska ha en unge vid 14års ålder? fan heller.
Citat från cyperix
Inte så jag menade. Tänkte på vad han sa om att ta ansvar osv.
så vadå, tycker du att jag ska ha en unge vid 14års ålder? fan heller.
Vad jag tycker spelar ingen roll, det har jag inte sagt någonting om.
Så den meningen var onödig, för du drog slutsatser som inte är sagda.
Citat från cyperix
Citat från Nykaria
Citat från AgnetaRudbeck
Jag har inte riktigt någon åsikt i frågan men det där var faktiskt att gå lite över gränsen.
Varför är det över gränsen?
Hon säger hur man inte ska "knulla" om man inte är redo att ta risken.
Så går hon och gör abort iallafall..
Lite väl dubbel där kanske..?
Inte så jag menade. Tänkte på vad han sa om att ta ansvar osv.
så vadå, tycker du att jag ska ha en unge vid 14års ålder? fan heller.
sluta ta saker ur toma luften det är ingen som skrivit att det var fel av dig att göra abort
Citat från Nykaria
Citat från AgnetaRudbeck
Jag har inte riktigt någon åsikt i frågan men det där var faktiskt att gå lite över gränsen.
Varför är det över gränsen?
Hon säger hur man inte ska "knulla" om man inte är redo att ta risken.
Så går hon och gör abort iallafall..
Lite väl dubbel där kanske..?
det må så vara, tyckte bara att det lät rätt elakt. trampa på ömma tår lixom. Men å andra sidan kommer jag nog aldrig riktigt komma in i den sanna ec-andan ;)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet