Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från cyperix


Citat från speedboats

Citat från Deadly_Delusion

Citat från speedboats

Citat från pansarpung

Citat från speedboats

Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?

ja typ

tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.

men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas

Om du frågar mig, ja. Det är hennes kropp. Dock tycker jag inte att mannen ska behöva betala uppehåll om det är så att han inte ville behålla barnet.

tycker nämligen jag med.
visst, det är kvinnans kropp men barnet är lika mycket bådas

Hon som måste göra abort, det är hon som måste gå igenom den svåra processen och det vet jag för det har jag gjort och det är inte så förbannat jävla kul så jag tycker ni ska hålla käften, vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen.


1.båda har slarvat
2.det är nog knappast så kul för mannen heller
3.detta är ett tråd där abort diskuteras. jag får alltså säga vad jag vill
4. gå och lägg dig

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

barnet tillhör inte bara kvinnan

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 23:51
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från cyperix

Hon som måste göra abort, det är hon som måste gå igenom den svåra processen och det vet jag för det har jag gjort och det är inte så förbannat jävla kul så jag tycker ni ska hålla käften, vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen.



"vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen"
...säger den som gjorde abort.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från cyperix


Citat från speedboats

Citat från Deadly_Delusion

Citat från speedboats

Citat från pansarpung

Citat från speedboats

Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?

ja typ

tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.

men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas

Om du frågar mig, ja. Det är hennes kropp. Dock tycker jag inte att mannen ska behöva betala uppehåll om det är så att han inte ville behålla barnet.

tycker nämligen jag med.
visst, det är kvinnans kropp men barnet är lika mycket bådas

Hon som måste göra abort, det är hon som måste gå igenom den svåra processen och det vet jag för det har jag gjort och det är inte så förbannat jävla kul så jag tycker ni ska hålla käften, vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen.


Mens är en förfärlig sak.

Mannen ska inte behöva lida bara för att kvinnan vägrar att göra abort.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från Nykaria


Citat från cyperix

Hon som måste göra abort, det är hon som måste gå igenom den svåra processen och det vet jag för det har jag gjort och det är inte så förbannat jävla kul så jag tycker ni ska hålla käften, vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen.


"vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen"
...säger den som gjorde abort.


haha lol

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från cyperix


Citat från speedboats

1. Behöver inte vara så, skydd är inte alltid 100% pålitligt.
2. Och? Du verkar inte veta hur jobbigt det kan vara att genomgå en abort, Läs på innan du snackar idiot.
3. Ja, och om tjejen inte vill att någon ska skrapa ut sin blivande unge så ska hon fasen inte behöva göra det heller.


1. o rly?
2. har jag sagt att det inte är jobbigt för kvinnan?
3. nej men då kan man inte heller kräva att mannen ska ta ansvar

och sluta med dina personliga påhopp. jag anmäler om du fortsätter (bara för att jävlas :p)

asexuell_vegan Tjej, 35 år

537 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 23:58
asexuell_vegan Tjej, 35 år

Citat från Nykaria


"vill ni inte ta risken så ska ni fan inte knulla heller för den delen"
...säger den som gjorde abort.[/i]



Jag har inte riktigt någon åsikt i frågan men det där var faktiskt att gå lite över gränsen.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 23:58
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från cyperix

Jag går på p-piller men dom fungerade tydligen inte för jag blev gravid ändå, you see.



Spelar väl ingen roll, du knullade med vetenskapen att prevetivmedel inte är 100%.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 23:59
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från AgnetaRudbeck

Jag har inte riktigt någon åsikt i frågan men det där var faktiskt att gå lite över gränsen.



Varför är det över gränsen?
Hon säger hur man inte ska "knulla" om man inte är redo att ta risken.
Så går hon och gör abort iallafall..
Lite väl dubbel där kanske..?

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från cyperix


Nä, men jag tycker det är fel att tvinga någon att göra abort om hon verkligen inte vill det.
fast jag själv skulle aldrig tvinga på min pojkvän något sånt iofs, men man är ju olika.[/i]

det är det ingen som sagt att man ska göra heller?

courtship Tjej, 30 år

6 667 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 00:02
courtship Tjej, 30 år

Citat från Nykaria


Citat från AgnetaRudbeck

Jag har inte riktigt någon åsikt i frågan men det där var faktiskt att gå lite över gränsen.


Varför är det över gränsen?
Hon säger hur man inte ska "knulla" om man inte är redo att ta risken.
Så går hon och gör abort iallafall..
Lite väl dubbel där kanske..?


Inte så jag menade. Tänkte på vad han sa om att ta ansvar osv.

så vadå, tycker du att jag ska ha en unge vid 14års ålder? fan heller.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 00:03
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från cyperix

Dom är 99% säkra,
hur skulle jag kunna veta att jag var den 1% procenten?
det visste jag ju inte då. Nu är jag extra försiktig.



Fortfarande en chans.
Tycker inte du ska säga en sådan mening när du själv valt att gå igenom en abort.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 00:03
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från cyperix

Inte så jag menade. Tänkte på vad han sa om att ta ansvar osv.

så vadå, tycker du att jag ska ha en unge vid 14års ålder? fan heller.



Vad jag tycker spelar ingen roll, det har jag inte sagt någonting om.
Så den meningen var onödig, för du drog slutsatser som inte är sagda.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från cyperix


Citat från Nykaria

Citat från AgnetaRudbeck

Jag har inte riktigt någon åsikt i frågan men det där var faktiskt att gå lite över gränsen.


Varför är det över gränsen?
Hon säger hur man inte ska "knulla" om man inte är redo att ta risken.
Så går hon och gör abort iallafall..
Lite väl dubbel där kanske..?

Inte så jag menade. Tänkte på vad han sa om att ta ansvar osv.

så vadå, tycker du att jag ska ha en unge vid 14års ålder? fan heller.


sluta ta saker ur toma luften det är ingen som skrivit att det var fel av dig att göra abort

asexuell_vegan Tjej, 35 år

537 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 00:04
asexuell_vegan Tjej, 35 år

Citat från Nykaria


Citat från AgnetaRudbeck

Jag har inte riktigt någon åsikt i frågan men det där var faktiskt att gå lite över gränsen.


Varför är det över gränsen?
Hon säger hur man inte ska "knulla" om man inte är redo att ta risken.
Så går hon och gör abort iallafall..
Lite väl dubbel där kanske..?



det må så vara, tyckte bara att det lät rätt elakt. trampa på ömma tår lixom. Men å andra sidan kommer jag nog aldrig riktigt komma in i den sanna ec-andan ;)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet