Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 19:30
Nykaria Tjej, 35 år

Det är väldigt många aborter man måste genomgå för att chansen till att bli steril ska vara stor.

Fetta_Volvo_SnuS Kille, 33 år

838 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 21:02
Fetta_Volvo_SnuS Kille, 33 år

Citat från pansarpung


Citat från HIVEFIVE

Jag tycker att om kvinnan blir våldtagen och blir gravid, ska hon faktiskt få göra abort.
Eller om hon är för ung och av misstag blev med barn.

Men om man har sex och ska skaffa barn och sen ångrar sig är man ju dum i huvudet.
Så anser jag iaf.

"...ska hon faktiskt få göra abort".

När ska man inte få göra det då?


"Men om man har sex och ska skaffa barn och sen ångrar sig är man ju dum i huvudet. "
om man har bestämt sig ska man inte ångra sig sen.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

men om mannen vill att kvinnan ska göra abort ska hon då göra det eller är det upp till henne?
för att se det ur en annan synvinkel
och ja, jag är 100 % för abort

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från speedboats


men om mannen vill att kvinnan ska göra abort ska hon då göra det eller är det upp till henne?
för att se det ur en annan synvinkel
och ja, jag är 100 % för abort


kanske uttryckte mig dumt. syftar snarare på ansvar. är det mannens skyldighet att vara med barnet om det är en fullständig olycka?

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från pansarpung


Citat från speedboats

Citat från speedboats

men om mannen vill att kvinnan ska göra abort ska hon då göra det eller är det upp till henne?
för att se det ur en annan synvinkel
och ja, jag är 100 % för abort

kanske uttryckte mig dumt. syftar snarare på ansvar. är det mannens skyldighet att vara med barnet om det är en fullständig olycka?

Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?


ja typ

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från pansarpung


Citat från speedboats

Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?

ja typ

tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.


men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 22:47
sten Tjej, 32 år

Citat från speedboats


men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas

Jag tycker att det är rätt, eftersom det är kvinnans kropp. Men samtidigt fel, att mannen tvingas bli pappa mot sin vilja.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från product


Citat från speedboats

men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas

Jag tycker att det är rätt, eftersom det är kvinnans kropp. Men samtidigt fel, att mannen tvingas bli pappa mot sin vilja.


ungefär min mening också.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från pansarpung


Citat från speedboats

Citat från pansarpung

Citat från speedboats

Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?

ja typ

tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.

men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas

Det är ju lagligt. Men om det är rätt eller inte är mer av en åsikt.


syftar på om det är rätt moraliskt nu

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 22:55
Flissann Tjej, 33 år

Citat från LADIDEDIDOO


Dom får skylla sig själva helt enkelt.

om kondomen spricker, får de skylla sig själva då?
om p-pillerna inte fungerade, får de skylla sig själva då?
om det var våldtäkt, får de skylla sig själva då?

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från Flissann


Citat från LADIDEDIDOO

Dom får skylla sig själva helt enkelt.

om kondomen spricker, får de skylla sig själva då?
om p-pillerna inte fungerade, får de skylla sig själva då?
om det var våldtäkt, får de skylla sig själva då?


ja för fan. kvinnor ska inte ha något att säga till om

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från cyperix


Citat från speedboats

Citat från pansarpung

Citat från speedboats

Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?

ja typ

tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.

men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas

Ja, det är hennes kropp.


inte bara hennes barn. om jag får omformulera mig. är mannen skyldig att ta ansvar?

Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från speedboats


Citat från pansarpung

Citat från speedboats

Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?

ja typ

tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.

men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas


Om du frågar mig, ja. Det är hennes kropp. Dock tycker jag inte att mannen ska behöva betala uppehåll om det är så att han inte ville behålla barnet.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från speedboats

Citat från pansarpung

Citat från speedboats

Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?

ja typ

tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.

men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas

Om du frågar mig, ja. Det är hennes kropp. Dock tycker jag inte att mannen ska behöva betala uppehåll om det är så att han inte ville behålla barnet.


tycker nämligen jag med.
visst, det är kvinnans kropp men barnet är lika mycket bådas

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 23:49
Nykaria Tjej, 35 år

</3


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet