Abort - Rätt eller fel?
Nykaria
Tjej, 35 år
Det är väldigt många aborter man måste genomgå för att chansen till att bli steril ska vara stor.
Fetta_Volvo_SnuS
Kille, 33 år
Citat från pansarpung
Citat från HIVEFIVE
Jag tycker att om kvinnan blir våldtagen och blir gravid, ska hon faktiskt få göra abort.
Eller om hon är för ung och av misstag blev med barn.
Men om man har sex och ska skaffa barn och sen ångrar sig är man ju dum i huvudet.
Så anser jag iaf.
"...ska hon faktiskt få göra abort".
När ska man inte få göra det då?
"Men om man har sex och ska skaffa barn och sen ångrar sig är man ju dum i huvudet. "
om man har bestämt sig ska man inte ångra sig sen.
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
men om mannen vill att kvinnan ska göra abort ska hon då göra det eller är det upp till henne?
för att se det ur en annan synvinkel
och ja, jag är 100 % för abort
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från speedboats
men om mannen vill att kvinnan ska göra abort ska hon då göra det eller är det upp till henne?
för att se det ur en annan synvinkel
och ja, jag är 100 % för abort
kanske uttryckte mig dumt. syftar snarare på ansvar. är det mannens skyldighet att vara med barnet om det är en fullständig olycka?
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från pansarpung
Citat från speedboats
Citat från speedboats
men om mannen vill att kvinnan ska göra abort ska hon då göra det eller är det upp till henne?
för att se det ur en annan synvinkel
och ja, jag är 100 % för abort
kanske uttryckte mig dumt. syftar snarare på ansvar. är det mannens skyldighet att vara med barnet om det är en fullständig olycka?
Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?
ja typ
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från pansarpung
Citat från speedboats
Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?
ja typ
Då tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.
men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas
sten
Tjej, 32 år
Citat från speedboats
men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas
Jag tycker att det är rätt, eftersom det är kvinnans kropp. Men samtidigt fel, att mannen tvingas bli pappa mot sin vilja.
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från product
Citat från speedboats
men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas
Jag tycker att det är rätt, eftersom det är kvinnans kropp. Men samtidigt fel, att mannen tvingas bli pappa mot sin vilja.
ungefär min mening också.
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från pansarpung
Citat från speedboats
Citat från pansarpung
Citat från speedboats
Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?
ja typ
Då tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.
men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas
Det är ju lagligt. Men om det är rätt eller inte är mer av en åsikt.
syftar på om det är rätt moraliskt nu
Flissann
Tjej, 33 år
Citat från LADIDEDIDOO
Dom får skylla sig själva helt enkelt.
om kondomen spricker, får de skylla sig själva då?
om p-pillerna inte fungerade, får de skylla sig själva då?
om det var våldtäkt, får de skylla sig själva då?
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från Flissann
Citat från LADIDEDIDOO
Dom får skylla sig själva helt enkelt.
om kondomen spricker, får de skylla sig själva då?
om p-pillerna inte fungerade, får de skylla sig själva då?
om det var våldtäkt, får de skylla sig själva då?
ja för fan. kvinnor ska inte ha något att säga till om
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från cyperix
Citat från speedboats
Citat från pansarpung
Citat från speedboats
Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?
ja typ
Då tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.
men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas
Ja, det är hennes kropp.
inte bara hennes barn. om jag får omformulera mig. är mannen skyldig att ta ansvar?
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från speedboats
Citat från pansarpung
Citat från speedboats
Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?
ja typ
Då tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.
men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas
Om du frågar mig, ja. Det är hennes kropp. Dock tycker jag inte att mannen ska behöva betala uppehåll om det är så att han inte ville behålla barnet.
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från Deadly_Delusion
Citat från speedboats
Citat från pansarpung
Citat från speedboats
Menar du om killen inte ville ha det men kvinnan föder ändå?
ja typ
Då tror jag nog att det är så att mannen måste betala underhåll.
men är det rätt? att bara kvinnan får bestämma om barnet ska behållas
Om du frågar mig, ja. Det är hennes kropp. Dock tycker jag inte att mannen ska behöva betala uppehåll om det är så att han inte ville behålla barnet.
tycker nämligen jag med.
visst, det är kvinnans kropp men barnet är lika mycket bådas
Nykaria
Tjej, 35 år
</3
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet